Gå til innhold
Hundesonen.no

Ekstraordinær bandtvang


Guest lijenta

Recommended Posts

Guest lijenta

DRANGEDAL 22. februar innførte

Drangedal kommune ekstraordinær

båndtvang. Fredag ble den

opphevet igjen.

– Forholdende for viltet generelt

og rådyr spesielt har endret

seg som følge av varmere vær.

Snøen har sunket sammen og

skaren er så sterk at rådyrene ikke

lenger har problemer med å ta

seg fram i terrenget, melder Erik

Selander Jensen fra Viltnemda.

Klipt og limt fra varden 21 mars i år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BRA! Heldigvis har ivertfall fylkesmannen gått ut å kritisert innføringen av ekstraordinær båndtvang både i asker å bærum, på grunn av rotete saksgang og lite grunnlag (det har ikke vært ekstraordinære forhold verken med snø eller kulde i vinter). JEG syns de burde vært tøffere og krevet båndtvangen opphevet, når de åpenbart mente den var feil. De gjorde det i Oslo i fjor, og de burde gjort det her. Men her har de ivertfall kommet med kritikk, så spørs det om kommunene følger det neste år. Men vi kan nok ikke se for oss noe opphevet båndtvang i asker/bærum før den ordenltige begynner nei... Det er nok ekstra mange følsomme ville dyr der (særlig i forhold til drangedal...)(eller kanskje det mest handler om følsomme mennesker;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BRA! Heldigvis har ivertfall fylkesmannen gått ut å kritisert innføringen av ekstraordinær båndtvang både i asker å bærum, på grunn av rotete saksgang og lite grunnlag (det har ikke vært ekstraordinære forhold verken med snø eller kulde i vinter). JEG syns de burde vært tøffere og krevet båndtvangen opphevet, når de åpenbart mente den var feil. De gjorde det i Oslo i fjor, og de burde gjort det her. Men her har de ivertfall kommet med kritikk, så spørs det om kommunene følger det neste år. Men vi kan nok ikke se for oss noe opphevet båndtvang i asker/bærum før den ordenltige begynner nei... Det er nok ekstra mange følsomme ville dyr der (særlig i forhold til drangedal...)(eller kanskje det mest handler om følsomme mennesker;)

Oppheving av båndtvangen i Oslo var litt annerledes da..

Det var kun innenfor Ring 3 den ble opphevet, av den enkle grunn at viltet normalt ikke ferdes i de områdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppheving av båndtvangen i Oslo var litt annerledes da..

Det var kun innenfor Ring 3 den ble opphevet, av den enkle grunn at viltet normalt ikke ferdes i de områdene.

Ja, jeg vet, men det jeg mente var felles var at fylkesmannen tok affere når båndtvangen ble innført uten grunnlag, slik den ble i Oslo sentrum fordi det ikke finnes så mye vilt der (og slik mange også mener at det er gjort nå, fordi snø/temp ikke var ekstraordinært i år)... Litt forskjellig grunnlag for at det ble kritisert, men allikevel, jeg mener begge kvalifiserer for samme reaksjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DRANGEDAL 22. februar innførte

Drangedal kommune ekstraordinær

båndtvang. Fredag ble den

opphevet igjen.

– Forholdende for viltet generelt

og rådyr spesielt har endret

seg som følge av varmere vær.

Snøen har sunket sammen og

skaren er så sterk at rådyrene ikke

lenger har problemer med å ta

seg fram i terrenget, melder Erik

Selander Jensen fra Viltnemda.

Klipt og limt fra varden 21 mars i år

Jøss, dette tror jeg er første gang jeg har sett... Men det kommer nok ikke til å skje her :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...