Gå til innhold
Hundesonen.no

Beroliggende?


Recommended Posts

Hei!

Etter tassen ble operert sist mandag, så har han vært helt i 100. Jeg har prøvd å gjemme ting litt rundt, og prøvd litt hode trening. Da dette kun er gøy i 5 min, så tenkte jeg å spørre her.

Hva syntes dere om beroliggende til hund? Camywet heter det jeg fikk hos vet. Etter at tassen gikk på alt som var både i dag og i går, så ringte jeg å hørte. De sa det var bedre at han fikk det, istedenfor at han eventuelt skulle knekke beinet igjen..

Hva syntes dere? er dere kjent med det merke?

post-7545-0-09761500-1300726617_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Er det Calmivet du mener?

Jeg har gode erfaringer med å holde en hund i ro med det, jeg valgte alikavel å ligge hunden i bur så den ikke brått prøvde hoppe opp/ned fra en sofa e.l. Det tar bare 2 sek å slå opp igjen ett brudd.

Over kort tid så ser jeg ikke problemet med dette. For å stimulere hunden mentalt så sørget jeg for at dosen var mindre når jeg planla være 100% rundt hunden. Jeg tok hunden i en ryggsekk (for din del armen) og gikk en tur med hunden bare for å stimulere sansene dens og gi den sanseinntrykk.

Men om det er Calmivet du har fått av veterinær så må du prøve deg fram, for det var ikke store dose forsjellen som skulle til for en halvaktiv hund til en hund som lå langflat uten å bevege en muskel med tungen hengene ut av munnen. Bare husk at med Calmivet så er det kroppen som bli slapp, men du kan se øynene fortsatt er våken og følger med så de trenger å bli stimulert på en eller annen måte (derav turen i sekk for min del)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal være obs på at dyr kan bli redde av å være neddopet i kroppen men "våken" i hodet. De kan tross alt følge med på alt, men de klarer ikke å røre seg så mye. Jeg ville i alle fall skjermet hunden for ekle opplevelser når den går på middelet, sånn at den ikke blir skremt. Og selvsagt ikke brukt det som en unnskyldning til å ikke stimulere hunden mentalt. Å ta med hunden rundt omkring som JeanetteH skriver, er nok lurt, bare pass på at den ikke blir "overfalt" av verken folk eller hunder - den har tross alt begrenset mulighet til å vise språket sitt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får kun beroliggende om han er sånn han var i går. Altså, at han beit på ting, ville ikke slutte, og ville ikke roe seg.

Når han brukte den i går, så ble han lagt i buret, ellers lå han i armene mine de timene.

Jeg bruker det bare om det er fullt nødvendig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk også at det er en fortvilende situasjon å være i for en hund, eller hvem som helst andre som ikke evner å si fra om sånt; at de kan ha vondt uten å kunne gi uttrykk for det. Da kan slike bli litt "tullete", de kan bli aktive og de kan bli aggressive. Sier ikke at din er det, men det kan være verdt å tenke på neste gang han blir litt smågal; kan det være smerter som gjør at han er sånn, eller er det kun understimulering? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet egentlig ikke hva det er . Noen ganger logrer han som fyy med halen, og noen ganger gjør han ingenting. annet enn å bite skikkelig. Han har også etter ulykken begynt å knurre på mennesker og hunder. også i søvne, så bjeffer og uler han.

Han er også livredd for å gå utenfor huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...