Gå til innhold
Hundesonen.no

Normal adferd?

pinkey

Recommended Posts

Hei, trenger sårt hjelp med min 2 år gamle hund som tydeligvis har kommet virkelig i tenårene. Han rir på absolutt alt, virkelig! Han rir mest på dyner og mennesker.. Hvis vi prøver og dra han bort og få han til å roe seg blir han ikke aggressiv men biter seg fast i dyne eller buksa.

Vi går med han, jogger med han og har han i aktivitet hele dagen, men utbruddene blir værre. Det er heller ikke tisper som løper rundt her. Adferden er forandre helt, før var han roligere og hørte noenlunde på meg. Men nå er det som jeg ikke eksisterer i ørene hans lenger.

Hjelp noen?

post-7949-0-24193900-1299687747_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke dette har noe med alder/tenårene å gjøre, for meg høres det mest ut som hunden er overstimulert og at riinga er en stressreaksjon. Og hvis du da har hunden i aktivitet hele dagen, gjør du bare saken verre. Det hunden trenger er RO. :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

HVa vil si aktivitet hele dagen? Og aktiviteten kan nok med en fordel legges på det psykiske planet også. Altså gå tur og søke godbiter,elelr trene lydighet elelr triks eller annet som sliter på hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...