Gå til innhold
Hundesonen.no

Hei. :)

Tarzan2010

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er en ny bruker med en Japanese Chin valp på 6 mnd.

Den kom til oss for ca 1 mnd siden å alt har gått fint.

Men for 2 dager siden så jeg at halen ikke var oppe lengre. Tidligere har han gått med den som en bue opp mot ryggen.

Han er fortsatt livlig å glad, men lurer på om noen vet hvorfor han ikke løfter halen lengre?

Guest lijenta
Skrevet

Vet gjør vetrinæren.

Gjette kan jeg lammelse fordi det har vært kaldt. Noen har dratt hardt i halen halen har blitt klemt. Det er jo noe jeg kan gjette.

Skrevet

Er halen helt slapp? Ingen bevegelse i det hele tatt? Har valpen vondt i den når du klemmer på den?

Dersom den er slapp men ikke viser tegn til at han har vondt, kan det være noe som kalles for vannhale(?) Er ufarlig men man skal ta det med ro med hunden. Iløpet av få dager skal den virke som normalt igjen. Vet ikke hvorfor dette skjer, du kan jo søke litt på nettet.

Skrevet

Er halen helt slapp? Ingen bevegelse i det hele tatt? Har valpen vondt i den når du klemmer på den?

Dersom den er slapp men ikke viser tegn til at han har vondt, kan det være noe som kalles for vannhale(?) Er ufarlig men man skal ta det med ro med hunden. Iløpet av få dager skal den virke som normalt igjen. Vet ikke hvorfor dette skjer, du kan jo søke litt på nettet.

Han rører på den, men han har den ikke i samme stilling som han bruker.

Har planer om å ringe veterinær i morgen, men ville høre om noen her hadde noen anelse om hva de kan være.

Skrevet

Jeg tenkte også vannhale.

Men kanskje det kan ha med humøret til hunden,at den har vondt eller ikke er i form? En hund så ikke har det så godt går jo ikke med halen opp somregel. Bare en tanke altså.

Er nok lurt å ta han med til vet ja,kan jo være så mangt.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...