Gå til innhold
Hundesonen.no

Faste rally-treninger i Oslo

simira

Recommended Posts

Skrevet

Norsk Rallylydighet har nå faste treninger to ganger i uken på ulike steder og for ulike nivåer.

Tid og sted:

Partallsuker:

Tirsdager 18.30 i Aasta Hanstensvei 2 på Stovner – klasse 1+2 egentrening

Søndager 12.00 på Plantasjen ved Hellerudsletta. – alle klasser m/ instruktør

Oddetallsuker:

Fredager 18.00 på parkeringen til Munch museet, Tøyen. – klasse 3+E egentrening

Søndager: 12.00 på Lørenfaret 3, v/Sinsen/Løren. – alle klasser m/instruktør

Side ved side ønsker en sms minimum dagen før treningen med beskjed om du kommer. Om ingen har meldt seg et døgn før kan det hende treningen blir avlyst.

Pris:

500 kroner for klippekort på 20 klipp.

300 kroner for klippekort på 10 klipp.

Det tas to klipp for trening med opplegg og veiledning fra instruktør.

Det tas et klipp for egentreninger med instruktør til stede.

NB! Kontant betaling første gang du er på trening!

Kontakt:

Meld din interesse til Merete: [email protected], tlf: 40 45 42 23.

Mer info: http://www.rally-lydighet.com/kurs.htm

• 2 weeks later...
Skrevet

Morgendagens rallytrening er avlyst pga syk instruktør, men vi tar med bofsene og trener rally på parkeringsplassen til Munch-museet fra kl. 12. Jeg har med skilter og stæsj. Bare å hive seg på!

Guest Stella
Skrevet

Jeg har aldri trent, eller sett, rally lydighet, men hørt at det skal være moro og mindre "stivt" enn lp. Jeg har altså ingen erfaring med det. Kan jeg likevel være med på slike treninger? Hunden min er godt grunntrent, men kan ikke så mye spesialøvelser for lp (som ikke gjøres i hverdagslydigheten liksom).

Er det mulighet til å komme og se på en gang, for å se om det er noe vi kunne blitt med på? Har lyst til å få mer seriøs trening med hunden :blink:

Mvh Cecilie

Skrevet

Jeg har aldri trent, eller sett, rally lydighet, men hørt at det skal være moro og mindre "stivt" enn lp. Jeg har altså ingen erfaring med det. Kan jeg likevel være med på slike treninger? Hunden min er godt grunntrent, men kan ikke så mye spesialøvelser for lp (som ikke gjøres i hverdagslydigheten liksom).

Er det mulighet til å komme og se på en gang, for å se om det er noe vi kunne blitt med på? Har lyst til å få mer seriøs trening med hunden :blink:

Mvh Cecilie

Du kan helt sikkert komme å se på. For klasse 1 trenger hunden igrunn ikke å kunne noe annet enn å gå fri ved fot, sitt, dekk og stå.

På www.rally-lydighet.com kan du finne mer info, og oversikt over kurs. Jeg tror det er et nybegynnerkurs i Oslo om ikke så lenge.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...