Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan ta skrytebilde med sløyfer?

Anette

Recommended Posts

Jeg tar også som regel alle oppstillingsbilder alene. Som regel er de jo noen måneder gamle før kommandoen sitter helt, men jeg er avhengig av at de kan stå sånn, for jeg har ikke så ofte hjelp til å ta bilder. For å få oppmerksomheten deres rett vei kaster jeg en stein, kvist, snøklump e.l. så de ser den veien jeg kaster. Tar jeg portrett/gruppebilder lager jeg alskens rare lyder for å få ørene toppet.

Eksempel på oppstilt bilde:

167717_10150399918145641_732375640_16908822_669966_n.jpg

Arrangert bilde på tur:

5260_237140175640_732375640_7645732_2912768_n.jpg

Og gruppebilde. Alt går an :ahappy:

n732375640_5719298_8726.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ofte lettere å få henne i ro når man er 2.

Og angående bedre bilder, det er helt ok, jeg bruker kompaktkamera her, som jeg ikke får noe gode bilder med. Har speilrefleks men Sambo har det i Trondheim for tia. Og nei, jeg tar deg ikke som frekk, for jeg vet det er crap bilder og crap av meg og prøve å få hun i ro mens jeg hopper unna og ta bilder :P (får kanskje dra frem stativet og sette på kamera på også)

Dette kan jeg faktisk lite om men jeg skal ordne fiskesnøre, også se om jeg får ordnet et bord med duk på innat veggen, så blir det en jevn flate.

Ha sløyfene på Amiga har jeg egentlig ikke hatt lyst til uansett :P

Takk for tips og input,tenker jeg skal høre om Belgerpia kan ta noen bilder av Amiga i helga, så kan jeg dra med meg noen tips :ahappy:

Det er mye du kan gjøre med et kompaktkamera om du lærer deg manuelle instillinger, for ordnet med forholdene rundt og litt Photoshopping. Selv om det ofte hjelper med å ha godt utstyr også. Og oppstillingsbilder alene er lettere etter hvert når både du og hunden din har taket på dette. Men trening, trening og trening gjelder dere begge. Jo mer du trener på å ta bilder, jo bedre blir du også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der står hun veldig fint ;) Hun kan jo det der, hehe... Hun har veldig lang hals, er nok derfor det ser sånn ut.

Edit: Lola, hun skal ikke strekkes mer. Her står hasene 90 grader mot underlaget, som er helt korrekt. Sheltien skal ha avrundet kryss.

Ja, hun sto fint, spessielt når hun så kaninene framfor henne :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...