Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gleder deg mest i hverdagen?

xxx12345

Recommended Posts

Åååh det er så mye det!

- sambo

- familien min

- venner

- skole og de fantastiske medelevene mine

- de små tingene i livet, slikt som et løvblad som danser i vinden, et smil fra en fremmed, å få gi et smil til en fremmed, glade positive mennesker osv.

- en god film

- fint vær!

- teltturer, hytteturer, skogsturer osv. Egentlig alt av turer!

- Et godt måltid med folk jeg er glad i!

- musikk

- data med alt det innebærer

- fotografering, da spesielt av dyrene

Kunne jo ramset opp masse mer.. Som en i klassen sier; Du synes ikke NOE er kjipt du Suzanne, du finner noe positivt i alt. :) Kanksje ikke så ekstremt som han vil ha det til, men ja, jeg liker å dra fram det positive i ting! og leter man godt nok så finner man noe positivt med alt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som f.eks akkurat nå når jeg leser en så koselig tråd som dette, så gløtter det plutselig opp i skylaget rett utenfor stuevinduet mitt og det blir litt blå himmel og glimt av sol. Sånt gjør meg glad. Og utsikten fra stua rett mot tinden og fine fjell. Vakre farger ute i naturen, fuglekvitter, hunder som smiler, gamle ektepar som leier, fremmede personer som smiler til en på gaten eller på bussen, blide bussjåfører (var dere med på gled en bussjåfør dagen? Det var jeg og det var så trivelig!), katta som maler, treningsvenner som jubler når de får noe til på treningen, spinning til skikkelig bra musikk, fandenivolskheten og gleden til spinnininstruktøren, mannen min, familien, venner, et fint bilde, dumpapper, et bra blad, å lære noe nytt eller enda bedre å se noe, oppleve noe eller lære noe som er skikkelig banebrytende inni hjernen slik at jeg nesten kjenner at det dannes nye hjernebaner og at det nye minnet eller den nye lærdommen tar plass i hjernen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få koselige statusoppdateringer fra Anette på Bestas, å vite at han har det så bra!

Sånt blir jeg glad av. :)

Hmm

- strålende fint vær når jeg har planlagt utedag.

- hyggelige butikkansatte/naboer/taxisjåfør/fremmede

- når ting ordner seg helt plutselig

- snø

- folk som gjør hyggelige ting helt utav det blå

- fine bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mye forskjellig som kan lyse opp hverdagen :)

- Det er koselig å få fine meldinger på mobben og fb av venner og kjente ;)

- en bra samtale på mns før man tar kvelden :(

- fint vær, gjerne vår ;)

- glade kunder :)

- overraskelser

- planlagte jenteturer (Bergen here we come, med hundene ja ;) )

- Glade og fornøye folk man møter i løpet av dagen

- musikk ;)

Og sikkert en hel masse mer jeg ikke kommer på i farta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-gården min

-nydelig sol over skinnende hvit snø

-når Fannhvìt har tid til å gå tur med meg! :)

-komplimenter

-gode kolleger

-søte gamle folk på jobb, som bare er glad eller som er veldig fornøyd, eller som sier noe morsomt

-landskap og natur; pene "jårer" som bølger seg grønt nedover mot dalen :lol:

-morsomme eller positive overraskelser

-meldinger eller mail fra valpekjøpere om positive ting de har gjort med hundene sine

-kaffe mocca

-mystiske skyer foran en gul måne en sen natt

-en god lønning :)

-en god dag med mannen min, at vi gjør noe hyggelig sammen

-når huset er rent og pent

-å legge seg nydusjet i rene sengeklær, uten å fryse

-knitring fra peisen

-senga mi, den er sinnsykt god

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette innlegget er nok en smule påvirket av at jeg lengter mot vår ...

- bare veier

- sol

- fuglesang

- en god sang

- humrende hester

- en god samtale med noen - barn, voksen eller gammel

- blomster - først og fremst tulipaner

- mannen min, iallefall når vi begge er i godt humør!

- god mat

- en god bok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Helsevesenet når det fungerer
  • Bare veier og grønn plen
  • Duft av vår/sommer
  • God helse
  • Mat som gjør "sjelen glad" for å si det litt pompøst
  • Fast jobb
  • Sentralt sted å bo (eller usentralt med god bussforbindelse)

...og mye mer som jeg ikke kommer på akkurat nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Min situasjon er nok litt annerledes, fordi jeg ikke har helse til å ha hund. Mannen mumler litt om hund igjen, men da blir det et helt annet hundehold enn vi hadde, siden jeg ikke har kapasitet til lange turer, kurs, treninger og konkurranser. Det blir å bare "ha" hund, for tur og kos. Jeg lurer på om jeg kan det... Og så er vi såklart to. Samtidig har vi/jeg definitivt kjent på friheten med å ikke ha hund. Ikke organisere pass når vi skal bort begge to. Ikke tre uker alene med hund for gubben når jeg er i syden om vinteren. Fleksibilitet til å reise, besøke og være med på ting uten å ta hensyn til hund alene eller det praktiske med å ta med. Men det er jo noe som mangler i hverdagen, helt klart. Om jeg hadde vært friskere hadde jeg ikke vært i tvil. Da hadde ny hund vært i hus allerede, selv om jeg nok hadde gitt det et år. Det er jo forskjellig for folk, men jeg merker at for noen jeg har vært glad i, så slipper den verste sorgen taket etter det. Ikke minst har du så mye mer erfaring og kunnskap nå. Og du har vel et nettverk som hjelper? Selv om det selvfølgelig ikke er helt det samme som å kunne dra rett ut et sted etter jobb og sånt. Vi passer en del hund, og det hjelper. Nesten månedlig har vi hund i et par-tre dager minimum. Jeg har også tenkt på å være fosterhjem for dyrebeskyttelsen eller krisesenteret, men det er litt for krevende og uforutsigbart for helsen min. Men om det dukker opp en hund som trenger et hjem for et halvår eller noe sånt tenker jeg det hadde vært en god mulighet til å "dyppe tærne uti" igjen.
    • I dag er det fire måneder siden jeg mistet min kjære Ariel, og det er nå jeg virkelig begynner å kjenne på livet uten hund. Å være uten hund i svarteste mørketida når vinterstormen kommer inn sidelengs fra alle kanter er nå en ting, men nå når våren kommer og det begynner bli fint å være ute er savnet helt ubeskrivelig grusomt. Jeg hadde egentlig bestemt meg for at jeg ikke skulle ha ny hund i det hele tatt, mest på grunn av den økonomiske belastningen, men også for å få "leve litt". Jeg var alene med hund i nesten 14 år, så det begrenset jo en del. Og som mamma sier; "nå kan du gjøre akkurat det du vil". Men etter fire måneder uten hund viser det seg at det eneste jeg vil er relatert til nettopp det å ha hund. Turer, kurs, konkurranser... Det var det livet jeg ville leve. Jeg vet ikke hvem jeg er engang uten hund. Dere som har vært gjennom dette, hvordan tok dere den endelige avgjørelsen om ny hund? Noen tips og tanker til en fortapt sjel?
    • Her ser det ca slik ut. Chrome eller Duckduckgo på Android.
    • Samtlige linker til prøv/bestill går til samme side, som ser slik ut: 
    • Først. Aldri la barnet klemme hunden hunden har vist usikkerhet rundt barnet og da kan en klem fort føre til bitt!  Har selv 3 barn, to bhg barn.  Når valpen bjeffer på barna, prøver jeg med avledning.  Men.. Hunder gir fra seg mikro signaler, for å vise redsel, uro, aggresjon ect. Mye tror vi er søt relasjon mellom barn og hund, men det er d sjeldent. Barn beveger seg og oppfører seg uforutsigbar for hunden dar av ofte litt skummelt for hunden.  Jeg hadde fått inn en skikkelig hundetrener, noen som kan hund. For å se på forholdet, hjelpe deg å lese hunden.  Min valp/unghund er i valpebingen når det er bråk i hjemmet. Hunden trenger ikke å engasjere seg i leken og barna fortjener å leke fritt uten småbiting/bjeffing.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...