Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gleder deg mest i hverdagen?


xxx12345

Recommended Posts

Åååh det er så mye det!

- sambo

- familien min

- venner

- skole og de fantastiske medelevene mine

- de små tingene i livet, slikt som et løvblad som danser i vinden, et smil fra en fremmed, å få gi et smil til en fremmed, glade positive mennesker osv.

- en god film

- fint vær!

- teltturer, hytteturer, skogsturer osv. Egentlig alt av turer!

- Et godt måltid med folk jeg er glad i!

- musikk

- data med alt det innebærer

- fotografering, da spesielt av dyrene

Kunne jo ramset opp masse mer.. Som en i klassen sier; Du synes ikke NOE er kjipt du Suzanne, du finner noe positivt i alt. :) Kanksje ikke så ekstremt som han vil ha det til, men ja, jeg liker å dra fram det positive i ting! og leter man godt nok så finner man noe positivt med alt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som f.eks akkurat nå når jeg leser en så koselig tråd som dette, så gløtter det plutselig opp i skylaget rett utenfor stuevinduet mitt og det blir litt blå himmel og glimt av sol. Sånt gjør meg glad. Og utsikten fra stua rett mot tinden og fine fjell. Vakre farger ute i naturen, fuglekvitter, hunder som smiler, gamle ektepar som leier, fremmede personer som smiler til en på gaten eller på bussen, blide bussjåfører (var dere med på gled en bussjåfør dagen? Det var jeg og det var så trivelig!), katta som maler, treningsvenner som jubler når de får noe til på treningen, spinning til skikkelig bra musikk, fandenivolskheten og gleden til spinnininstruktøren, mannen min, familien, venner, et fint bilde, dumpapper, et bra blad, å lære noe nytt eller enda bedre å se noe, oppleve noe eller lære noe som er skikkelig banebrytende inni hjernen slik at jeg nesten kjenner at det dannes nye hjernebaner og at det nye minnet eller den nye lærdommen tar plass i hjernen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få koselige statusoppdateringer fra Anette på Bestas, å vite at han har det så bra!

Sånt blir jeg glad av. :)

Hmm

- strålende fint vær når jeg har planlagt utedag.

- hyggelige butikkansatte/naboer/taxisjåfør/fremmede

- når ting ordner seg helt plutselig

- snø

- folk som gjør hyggelige ting helt utav det blå

- fine bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mye forskjellig som kan lyse opp hverdagen :)

- Det er koselig å få fine meldinger på mobben og fb av venner og kjente ;)

- en bra samtale på mns før man tar kvelden :(

- fint vær, gjerne vår ;)

- glade kunder :)

- overraskelser

- planlagte jenteturer (Bergen here we come, med hundene ja ;) )

- Glade og fornøye folk man møter i løpet av dagen

- musikk ;)

Og sikkert en hel masse mer jeg ikke kommer på i farta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-gården min

-nydelig sol over skinnende hvit snø

-når Fannhvìt har tid til å gå tur med meg! :)

-komplimenter

-gode kolleger

-søte gamle folk på jobb, som bare er glad eller som er veldig fornøyd, eller som sier noe morsomt

-landskap og natur; pene "jårer" som bølger seg grønt nedover mot dalen :lol:

-morsomme eller positive overraskelser

-meldinger eller mail fra valpekjøpere om positive ting de har gjort med hundene sine

-kaffe mocca

-mystiske skyer foran en gul måne en sen natt

-en god lønning :)

-en god dag med mannen min, at vi gjør noe hyggelig sammen

-når huset er rent og pent

-å legge seg nydusjet i rene sengeklær, uten å fryse

-knitring fra peisen

-senga mi, den er sinnsykt god

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette innlegget er nok en smule påvirket av at jeg lengter mot vår ...

- bare veier

- sol

- fuglesang

- en god sang

- humrende hester

- en god samtale med noen - barn, voksen eller gammel

- blomster - først og fremst tulipaner

- mannen min, iallefall når vi begge er i godt humør!

- god mat

- en god bok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Helsevesenet når det fungerer
  • Bare veier og grønn plen
  • Duft av vår/sommer
  • God helse
  • Mat som gjør "sjelen glad" for å si det litt pompøst
  • Fast jobb
  • Sentralt sted å bo (eller usentralt med god bussforbindelse)

...og mye mer som jeg ikke kommer på akkurat nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...