Gå til innhold
Hundesonen.no

Freia påskeegg i butikkene


Mirai

Recommended Posts

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Med tanke på at fler og fler mennesker i denne verden faller i kategorien sykelig overvekt, så er det tydelig at mange bør tenke på alle kaloriene i stede for å bare kose seg med slike ting...

Edit: En pakke av disse kvalme eggene er lik ca en time med hard Aerobics. :lol:

Men, nå burde vel folk klare å bestemme selv hva de vil putte i seg og ikke..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heste- og hundefolk har ikke utmerket seg som noen gruppe hvor det er fravær av overvekt :lol: Er vel å stikke hodet i et vepsebol, men. At man har hund er hvertfall ikke noen som helst slags indikasjon på at man er i god form.

Nei, det har jeg heller ikke sagt. Jeg sa at de fleste som har hund her på sonen klarer vel å trimme av seg det de får i seg når de spiser disse påskeeggene sine. Og om de ikke klarer det, så er vel det deres eget problem? Man får da ta sine egne valg? Helst uten at andre skal rakke ned på en av den grunn. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, nå burde vel folk klare å bestemme selv hva de vil putte i seg og ikke..?

Folk er frie til å stappe akkurat så mye drit de ønsker i kjeften. :lol: Så velbekomme til de som ønsker å være sykelig overvektige, spise på seg diabetes og andre livstilsykdommer. :P Like fritt som de har rett å stappe seg full i drit, har andre rett til å påpeke at det kanskje ikke er så sunt. Det er et fritt land tross alt. Så ergo je har rett til å mene at enkelte burde kanskje tenke litt mer over hva slags drit de stapper i kjeften...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok, Nirm, sant nok. Nå tror jeg ikke at så mange i denne tråden som velger å spise seg noen få påskeegg, ligger i faresonen for å bli sykelig overvektige(tror, jeg vet selvsagt ikke), og samtidig kan man si at de få påskeeggene man spiser på et år, er ikke det som gjør at man blir overvektig. Det er alt tilsammen. Såklart man kan kutte ned på påskeeggene, men hva hjelper det om man ikke kutter ned på alt annet også..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig som det er fler og fler som lider av sykelig overvekt så er har det aldri vært større fokus på slanking og sunn livsstil. Man kan ikke lese et blad, se en TV reklame, vente på T banen, lese avisen, lese en blogg eller være på facebook uten å få slanking og kosthold tredd nedover hodet. Kanskje det faktisk ikke virker? Eller kanskje det virker motsatt vei? Nesten alle som slanker seg går før eller senere opp mer enn de slanket seg. Evt. utvikler spiseforstyrrelser.

Ja til å være fornøyd med seg selv og kunne kose seg iblandt uten dårlig samvittighet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke nødvendigvis sunt å holde seg unna alt som handler om sukker og fett. Som tidligere diskutert er det blitt en rar forbindelse mellom slanking=sunt i vårt samfunn. For de som trenger energi blir man stemplet som godte-sjuk, svake mennesker uten evne til å holde seg unna forbudt ondskap (sukker). For oss er sukker livsviktig for å opprettholde energibalansen i kroppen, uten karbohydrater og fett så fungerer man rett og slett ikke.

Så jeg vil gjerne også si det; folk er fri til å stappe så mye slankedrit de vil i kjeften, mens de løper rundt på SATS og tror de er verdens sunneste mennesker. I mens koser jeg meg med et stort glass helmelk, ei real brødskive med godt pålegg på og et påskeegg som apertif, før jeg legger ut på skitur. Tro hvem som egentlig er sunnest.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke nødvendigvis sunt å holde seg unna alt som handler om sukker og fett. Som tidligere diskutert er det blitt en rar forbindelse mellom slanking=sunt i vårt samfunn. For de som trenger energi blir man stemplet som godte-sjuk, svake mennesker uten evne til å holde seg unna forbudt ondskap (sukker). For oss er sukker livsviktig for å opprettholde energibalansen i kroppen, uten karbohydrater og fett så fungerer man rett og slett ikke.

Så jeg vil gjerne også si det; folk er fri til å stappe så mye slankedrit de vil i kjeften, mens de løper rundt på SATS og tror de er verdens sunneste mennesker. I mens koser jeg meg med et stort glass helmelk, ei real brødskive med godt pålegg på og et påskeegg som apertif, før jeg legger ut på skitur. Tro hvem som egentlig er sunnest.... :)

*Liker*

Har ei søster som er helsefrik, trener på treningstudio hver dag og spiser BARE sunt. Men det er ikke noe for meg å løpe rundt på ei tredemølle når man heller kan gå en lang skitur :P Nei, takke meg til lange skogsturer og melk og påskeegg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig som det er fler og fler som lider av sykelig overvekt så er har det aldri vært større fokus på slanking og sunn livsstil. Man kan ikke lese et blad, se en TV reklame, vente på T banen, lese avisen, lese en blogg eller være på facebook uten å få slanking og kosthold tredd nedover hodet. Kanskje det faktisk ikke virker? Eller kanskje det virker motsatt vei? Nesten alle som slanker seg går før eller senere opp mer enn de slanket seg. Evt. utvikler spiseforstyrrelser.

Ja til å være fornøyd med seg selv og kunne kose seg iblandt uten dårlig samvittighet. :)

Liker deg jeg, Marie, du er fornuftig du :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om at man er et dårlig menneske om man spiser et påskeegg, men det er vel heller ikke så grusomt å påpeke at disse småtteriene vi putter i oss tilsammen utgjør en ganske stor total? Handler ikke om å rakke ned på noen, hvorfor må det være sånn at enten så driter man i helsa eller så løper man på en tredemølle fire ganger i uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, så hvis jeg spiser en million sånne før de forsvinner igjen, så legger jeg kanskje på meg? Kanskje det er løsningen, freja påskeegg, liksom :)

Jaaaaa! Den løsningen skal jeg gå for! :P

Til alle med god forbrenning: dere kan ødelegge den ved å stappe i dere mye drit :( Så ikke forvent å leve i slik alltid.

Jeg og kjæresten har kjøpt to pakker på deling :) Men jeg har vært flink å gått forbi de flere ganger nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig som det er fler og fler som lider av sykelig overvekt så er har det aldri vært større fokus på slanking og sunn livsstil. Man kan ikke lese et blad, se en TV reklame, vente på T banen, lese avisen, lese en blogg eller være på facebook uten å få slanking og kosthold tredd nedover hodet. Kanskje det faktisk ikke virker? Eller kanskje det virker motsatt vei? Nesten alle som slanker seg går før eller senere opp mer enn de slanket seg. Evt. utvikler spiseforstyrrelser.

Ja til å være fornøyd med seg selv og kunne kose seg iblandt uten dårlig samvittighet. :P

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaaa! Den løsningen skal jeg gå for! :P

Til alle med god forbrenning: dere kan ødelegge den ved å stappe i dere mye drit :P Så ikke forvent å leve i slik alltid.

Jeg og kjæresten har kjøpt to pakker på deling :) Men jeg har vært flink å gått forbi de flere ganger nå :P

Det er jo bare påske én gang i året :( Spise sundt kan man gjøre resten av året, untatt i jula, for da må man kose seg litt ekstra da også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare påske én gang i året :) Spise sundt kan man gjøre resten av året, untatt i jula, for da må man kose seg litt ekstra da også :)

Selvfølgelig. Jeg gomler med god samvittighet jeg. Men det var info til dem som kanskje trodde de kunne spise hva som helst uten å skade seg siden de ikke la på seg :P Men nå startet denne påsken meget tidlig da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ordtaket sier: det er ikke det en spiser mellom jul og nyttår en blir feit av, det er det en spiser mellom nyttår og jul :)

Og det er ganske overførbart til andre høytider, det er lov å kose seg samtidig som det er lov å bruke hode.

Hysteri enten den ene eller andre veien er ikke sunt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ordtaket sier: det er ikke det en spiser mellom jul og nyttår en blir feit av, det er det en spiser mellom nyttår og jul :)

Og det er ganske overførbart til andre høytider, det er lov å kose seg samtidig som det er lov å bruke hode.

Hysteri enten den ene eller andre veien er ikke sunt

Så nå er det greit med alt mulig mellom jul og påske også, ikke sant? :P

Bare ikke fra påske til jul, såklart...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...