Gå til innhold
Hundesonen.no

Ølen HK


HHC

Recommended Posts

Ble litt bitt av basillen når alle andre delte gode resultater her :lol: Vet jo at flere soniser har vært på vestlandet denne helgen, så da kan vi jo lage en tråd :wub:

På lørdagen hadde retrieverklubben avd Bergen & omegn utstilling i Bergen. Vi hadde fått dommerendring til Barbro Gjerde, noe som gjorde at vi holdt igjen en påmelding da hun også skal dømme på Hamar i mars. Greit å vite om det er noen vits i å reise når man kan sjekke det ut på forhånd :wub: Aris vant championklassen og ble beste hannhund. På tispene ble det ikke delt ut en eneste CK på ca 10 hunder(!). Men championtispen fikk den eneste, dermed var det ren championduell i bir/bim og Arisen trakk det lengste strået! :)

Så var det uendelig lang ventetid på BIS - vi hadde oppmøte kl 9 og BIS var ikke ferdig før nærmere halv fem.... :whistle: Der endte vi i midten - på en tredjeplass :)

På søndagen var det våre debut i Ølen (som jeg har hørt så mye rart om) - dommeren startet med å sende ut gårsdagens certvinner på hannhund med blått fordi han var aalt for grov overalt. Da sank forhåpningene om CK i grunnen... Men Arisen fikk som eneste hannhund CK (ikke at det var så mange hanner da, 3 stk). På tispene var dommeren litt mer fornøyd og ga så og si alle CK - så det var vel ingen surprise at tispa ble BIR. Men det var helt greit den dagen - vi hadde jo laang vei hjem. Dessuten var ikke gruppedommeren noe for oss :lol:

Flere som har noen resultater å dele, Synnøve? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja Ølen går i glemmeboken for min del.

Vi hadde meldt på 4 hunder. Hunken som var alene valp, han fikk ingen plassering.

Tjalfe som var eneste hannhund, han fikk VG.

Bella Vita som var alene Junior, hun fikk VG.

Pingo som konkurrerte med en annen tispe i unghund endte som 2btk med res. cert.

Ingen stor suksess med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm, skal vi se...

Willys søte datter Joy (Top Wesselton's Star from Norway) fikk sitt første cert og ble 2. BTK bak sin mamma Gidget :). Søsteren Sascha (Top Wesselton's Queen from Norway) fikk også EXC og ble nr 2 i klassen. Det stilte også to sønner - men de hadde lagt igjen manerene hjemme og gikk ut med hhv KIP og 0 *gulp*. Noen trenger visst å trene ja... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har noen resultater å dele, Synnøve? :)

Ohoi, Hallo og goddag! :)

Vi stilte 10 hunder. Hvorav 3 var valper.

Tispevalpen ble BIM guttaboys babyene ble nr 2 og 3. :lol:

SÅÅÅÅ! :wub: HØHØH!

Var stor konkurranse på mops på ølen i år. 27 voksne hunder.

Men jadddaaaaaa! :wub: BORIS ble BHK2 med sitt første CERT! :lol:

Min søster sin CH hannhund ble BHK4.

I juniorklasse tispe var det 10! stk. Vi ble plassert som 2 beste.

Vi fikk også Reserve CERT på ene tispen "vår" (min søster sin)

Vi hanket inn totalt i helgen: 1 cert, 1 res cert og 5CK.

Fin tur det!

Jeg fikk også masse skryt av dommeren over at alle hundene jeg kom inn i ringen med var virkelig lekre.. :whistle:

Alt i alt en MEGET vellykket helg. Dommeren var en koselig kar, fine lange kritikker og utrolig god mot hundene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også dobbelposter jeg bare for å vise frem Boris sin knallkritikk!

"A mature, solid black male. Scores on subst. Breed

type very good. Lovely head with very good wrinkles.

dark eyes, good finish of mouth. A toutch pro*uleselig*

over nose wrinkle. quite str front. Quite high set tail.

but like better musc in hindq. Suff soft coat

move a little loose in front. LOOT TO LIKE! "

(Ja,det står med store bokstaver) hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også dobbelposter jeg bare for å vise frem Boris sin knallkritikk!

"A mature, solid black male. Scores on subst. Breed

type very good. Lovely head with very good wrinkles.

dark eyes, good finish of mouth. A toutch pro*uleselig*

over nose wrinkle. quite str front. Quite high set tail.

but like better musc in hindq. Suff soft coat

move a little loose in front. LOOT TO LIKE! "

(Ja,det står med store bokstaver) hihi!

Oh, ikke verst! Må nesten dele min også, i hvertfall slutten :whistle:

"Vakker hund med god kvalitet, tiltalende hode, vakker hals og overlinje. Velvinklet foran og bak med god benstamme, lekker pelskvalitet, meget godt fremvist. Kunne tenkt å ta med meg hjem?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klipp*

Det stilte også to sønner - men de hadde lagt igjen manerene hjemme og gikk ut med hhv KIP og 0 *gulp*. Noen trenger visst å trene ja... :)

Jeg er nysgjerrig, jeg :whistle: Hva skjedde?

Edit: nå glemte jeg mine manerer... Gratulerer til alle med gode resultater! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, ikke verst! Må nesten dele min også, i hvertfall slutten :whistle:

"Vakker hund med god kvalitet, tiltalende hode, vakker hals og overlinje. Velvinklet foran og bak med god benstamme, lekker pelskvalitet, meget godt fremvist. Kunne tenkt å ta med meg hjem?"

Hahaha?? :)

Gratulerer til alle som er fornøyde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nysgjerrig, jeg :aww: Hva skjedde?

Jeg vet ikke helt egentlig - jeg var der ikke og har bare fått resultatet, men jeg antar de ble redd dommeren og at eierne ikke var helt forberedt og visste hvordan de skulle håndtere det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, nå er jeg kanskje slem og teit, men det er JEG som er oppdretter, og når eier (som også er medlem av sonen) ikke har tatt ansvar for å dele noe ennå, så må det vel være i min fulle rett til å gjøre det?! :aww:

Anyways; Fasit til minstemann debuterte i junior med denne kritikken: "11 mnd, utmerket proporsjoner, skulle hatt et mer maskulint hode. Bra hals og skuldre, tilstrekkelig vinklet, even for alder. Uutviklet brystkurv, sterk rygg, velvinklet bak, beveger seg med bra steg. Bra benstamme og pelskvalitet, vel oppvist." = Very Good! :aww: Dommeren syntes han var litt for tynn, men jeg kan ikke la være å undres over hva resultatet hadde blitt dersom Fasit var voksen, med utviklet brystkurc og maskulint hode, og litt mer muskler/hold... han var eneste hannhund nemlig. ;) Jeg er i alle fall veldig stolt, og med tanke på Nenyas siste utstillingshelg, så er dette en skikkelig opptur! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, nå er jeg kanskje slem og teit, men det er JEG som er oppdretter, og når eier (som også er medlem av sonen) ikke har tatt ansvar for å dele noe ennå, så må det vel være i min fulle rett til å gjøre det?! :)

Anyways; Fasit til minstemann debuterte i junior med denne kritikken: "11 mnd, utmerket proporsjoner, skulle hatt et mer maskulint hode. Bra hals og skuldre, tilstrekkelig vinklet, even for alder. Uutviklet brystkurv, sterk rygg, velvinklet bak, beveger seg med bra steg. Bra benstamme og pelskvalitet, vel oppvist." = Very Good! :) Dommeren syntes han var litt for tynn, men jeg kan ikke la være å undres over hva resultatet hadde blitt dersom Fasit var voksen, med utviklet brystkurc og maskulint hode, og litt mer muskler/hold... han var eneste hannhund nemlig. ;) Jeg er i alle fall veldig stolt, og med tanke på Nenyas siste utstillingshelg, så er dette en skikkelig opptur! :lol:

Så den i katalogen, og de var jo i naboringen - så hadde egentlig papparazzi planer - men den gang ei. De holdt bare på med andre raser da jeg kikket :)

Gratulerer med finfint resultat på DITT oppdrett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Kathrine og alle andre med fine resultater!

Vi dro på skikkelig road trip til Ølen :lol: Reiste med to venner og til sammen ni hunder (åtte skulle stilles - faraohund, finske lapphund, chinese crested, podenco). Etter sju timer på veien kom vi endelig fram til Ølen kl.07 lørdag morgen. Vi fikk et veldig dårlig førsteinntrykk av utstillingen. Vi ble delt i to ulike haller, og vi måtte parkere langt unna hallen to av oss skulle inn i. Og det var KALDT. Da vi kom fram til hallen ble jeg overrasket over hvor LITEN den var (tror det var en skolegymsal) og hvor trangt det ble i løpet av kort tid. Det ble kjempekaldt inne ettersom den store døren til hallen stod åpen - og ringen vår (som var kjempeliten!) var selvsagt veldig nære døren (ikke så populært når man har faraohund!) Så startet bedømningen i ringen vår. Dommeren startet med å dele ut gult og blått i bøtter og spann, så jeg fikk en veldig dårlig magefølelse... Vi var ikke akkurat glade og bestemte oss for aldri å reise til Ølen igjen... :)

Etter kanskje 20 hunder i ringen kom endelig første CK og BIR (tror det var en dobermann) og folk rundt ringen jublet! Faraohunden min ble BIR med sitt 20.CERT (eneste faraohund med CK) for Liliane De Ridder-Onghena fra Belgia. Reisefølget mitt vant også BIR og BIM i chinese crested ringen, BIR med finsk lapphund og BIR-valp med en podencovalp, så det gikk jo kjempebra! Vi som hadde bestemt oss for å reise hjem så fort som mulig, hadde plutselig fire hunder som skulle inn i finalene, så vi bestemte oss for å bli :)

Arrangørene gjorde finaleringen kjempestor, så det skal de ha ros for! Izzie (faraohunden min) ble til slutt BIG-4 for rasespesialist Eli-Marie Klepp som dømte gruppe 5!

Vi innså til slutt at Ølen faktisk ikke var så verst allikevel :) Og naturlandskapet der borte er helt fantastisk vakkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så masse flotte resultater (igjen!) gratulerer til dere alle!

Simon: Så moro at du har meldt deg inn her. Takk for fin rapport fra utstillingen (jeg har aldri vært i Ølen selv), og grattis med flotte resultater.

Tok du noen bilder fra basenjiringen? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så masse flotte resultater (igjen!) gratulerer til dere alle!

Simon: Så moro at du har meldt deg inn her. Takk for fin rapport fra utstillingen (jeg har aldri vært i Ølen selv), og grattis med flotte resultater.

Tok du noen bilder fra basenjiringen? :ahappy:

Tusen takk! :cheer: Jeg så basenjibedømningen fra avstand. En fin svart/hvit hannhund ble BIR. Fikk ikke tatt bilder ettersom det var så mange rundt ringen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :ahappy: Jeg så basenjibedømningen fra avstand. En fin svart/hvit hannhund ble BIR. Fikk ikke tatt bilder ettersom det var så mange rundt ringen...

Ok :cheer:

BIR hunden var JWW-08 N u CH Kingwanas Exhausting Federal Xpress

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Kathrine og alle andre med fine resultater!

Vi dro på skikkelig road trip til Ølen :heart: Reiste med to venner og til sammen ni hunder (åtte skulle stilles - faraohund, finske lapphund, chinese crested, podenco). Etter sju timer på veien kom vi endelig fram til Ølen kl.07 lørdag morgen. Vi fikk et veldig dårlig førsteinntrykk av utstillingen. Vi ble delt i to ulike haller, og vi måtte parkere langt unna hallen to av oss skulle inn i. Og det var KALDT. Da vi kom fram til hallen ble jeg overrasket over hvor LITEN den var (tror det var en skolegymsal) og hvor trangt det ble i løpet av kort tid. Det ble kjempekaldt inne ettersom den store døren til hallen stod åpen - og ringen vår (som var kjempeliten!) var selvsagt veldig nære døren (ikke så populært når man har faraohund!) Så startet bedømningen i ringen vår. Dommeren startet med å dele ut gult og blått i bøtter og spann, så jeg fikk en veldig dårlig magefølelse... Vi var ikke akkurat glade og bestemte oss for aldri å reise til Ølen igjen... :cheer:

Etter kanskje 20 hunder i ringen kom endelig første CK og BIR (tror det var en dobermann) og folk rundt ringen jublet! Faraohunden min ble BIR med sitt 20.CERT (eneste faraohund med CK) for Liliane De Ridder-Onghena fra Belgia. Reisefølget mitt vant også BIR og BIM i chinese crested ringen, BIR med finsk lapphund og BIR-valp med en podencovalp, så det gikk jo kjempebra! Vi som hadde bestemt oss for å reise hjem så fort som mulig, hadde plutselig fire hunder som skulle inn i finalene, så vi bestemte oss for å bli :ahappy:

Arrangørene gjorde finaleringen kjempestor, så det skal de ha ros for! Izzie (faraohunden min) ble til slutt BIG-4 for rasespesialist Eli-Marie Klepp som dømte gruppe 5!

Vi innså til slutt at Ølen faktisk ikke var så verst allikevel :lol: Og naturlandskapet der borte er helt fantastisk vakkert!

Helt enig! De to største minusene for min del er at det var laaaangt å gå til den øverste hallen (med tanke på at det var en liten utstilling - og at det ble så fort fullt. Da vi kom tenkte jeg "jøss, hvorfor sier alle det er så trangt her?", men tok jo bare 15min før jeg hadde en annen mening om akkurat den saken. At arrangøren i katalogen oppfordrer til å kun ta med bur om det er nødvendig sier vel sitt...

Grattis igjen med fine resultater, Simon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...