Gå til innhold
Hundesonen.no

Turområder i bergen?


hobbyhund

Recommended Posts

Heisann!

Har nylig flyttet til landås i bergen, og har et spm.. Jeg vet det er 7 fjell her og masse turmuligheter, men det ser jo overbebodd ut halveis til toppen? :rolleyes2: hehe, masse kronglete gater og ingen parkering ved siste hus og så rett oppover fjellet?

Jeg har to små jenter på 4 og 9 år av terrier rasen og vi ønsker en fin tur i terreng alla kanadaskogen (har sett bilder) hvor vi kan gå en times tur hverdager- uten å gå milevis på asfalt først helst :lol: og heller ta 2 times turer i helgene. Noen som har noen forslag? alle fine stier hvor det finnes parkering i nærheten i en omkrets på ca quarters kjøring er av stor interesse :)) Unntatt det lille vannet på Sletten da... det va jo bare en asfalt sti på flate veien... :P Er det f eks parkeringsmuligheter ved Ulriken og Montana? Så de anbefalte folk å ta kollektiv trafikk opp til ulrik banen? Jeg er sikker på det finne masse uante fantastiske muligheter her rundt om så jeg frir til dere lokalkjente :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fantastisk flott å gå i Hordnesskogen (ved Stend Jordbruksskole). Langeskogen er også er koselig sted å gå på tur :rolleyes2:

Og så er den en hundemark på Fantoft der det er frislipp og lek :lol:

Hey :) takk for innslag, vil det si da at det er parkeringsmuligheter der da? Kan vel sikkert parkere på jordbruksskolen? På søndag tenker jeg at jeg vil ta meg en runde å sjekke ut disse du nevner her- i dagslys :P kjip den vintertiden, mørkt når jeg kjører på jobb og mørkt få strakser etter hjemme igjen, lite kjent her fra før så blir jo heeelt desorientert haha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey :P takk for innslag, vil det si da at det er parkeringsmuligheter der da? Kan vel sikkert parkere på jordbruksskolen? På søndag tenker jeg at jeg vil ta meg en runde å sjekke ut disse du nevner her- i dagslys :P kjip den vintertiden, mørkt når jeg kjører på jobb og mørkt få strakser etter hjemme igjen, lite kjent her fra før så blir jo heeelt desorientert haha :P

Det er et stykke å gå fra jordbrukskolen, men det er parkering med inngangen til skogen.

Når du kommer fra Lagunen, tar du av til høyre som om du skal til dyreklinikken. Deretter forsetter du rett frem på veien og tar første til høyre.

Parkeringsplassen ligger på venstre side etter ca 300 m kanskje? Er veeeldig dårlig på å anslå avstander altså... :rolleyes2:

Parkeringen ligger ihvertfall rett etter avkjørselen til en idrettshall som er på andre siden av veien :P

Flott turområde med grusveier og lys :lol:

Obs: mandager kl 18 er det en skokk med supertrimmere som jogger der, be aware... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du spør om Ulriken og Montana.

Det er en parkeringsplass rett utenfor Montana, nå har jeg bare gått der i helger, men det er fullt mulig å parkere der iallefall i helgene. Og da er det bare rett opp på stien. Men det er en god del mennesker som går der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Lilli22

Langegården er også ett veldig fint sted å gå. Det er grus vei og mange andre stier man kan gå. Det er lys på grusveien hele veien rundt, så det er veldig greit nå i disse mørke tider. Og så er det en stor mark på toppen. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langegården er også ett veldig fint sted å gå. Det er grus vei og mange andre stier man kan gå. Det er lys på grusveien hele veien rundt, så det er veldig greit nå i disse mørke tider. Og så er det en stor mark på toppen. =)

Hvor er det hen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde på Landås i 16 år. Liker best å gå opp til Montana/Sollien og opp til Ulriken, Landåsfjellet eller Natlandsfjellet den veien. Fra Nubben går det grusvei hele veien ned til Natlandsfjellet, men selv så liker jeg helst å holde meg på stiene mellom Ulriken og Landåsfjellet, der er det oversiktlig og fint og så får man stort sett går for seg selv :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et stykke å gå fra jordbrukskolen, men det er parkering med inngangen til skogen.

Når du kommer fra Lagunen, tar du av til høyre som om du skal til dyreklinikken. Deretter forsetter du rett frem på veien og tar første til høyre.

Parkeringsplassen ligger på venstre side etter ca 300 m kanskje? Er veeeldig dårlig på å anslå avstander altså... :(

Parkeringen ligger ihvertfall rett etter avkjørselen til en idrettshall som er på andre siden av veien :innocent:

Flott turområde med grusveier og lys :(

Obs: mandager kl 18 er det en skokk med supertrimmere som jogger der, be aware... :rolleyes2:

Ble litt usikker her men er det rett bortenfor gjenvinningsstasjonen du tenker på nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :huh: Supert å få så mange forslag- spes med gateadresser :P Jeg og mine små har disse dagene tuslet litt rundt på nattlandsfjellet og det var en fin plass. I dag så lurte jeg litt på om jeg skulle prøve å lokalisere fanatoft hvor det er hundemark ;)) Montana har jeg vært å sjekket parkeringen og det står et skilt om at den er for ansatte i barnehagen, så det går sikkert fint i helgene men litt usikker på hverdagene da?

Uansett, tuusen takk for alle forslag, jeg kommer nok til å sjekke ut samtlige :D- gleder meg fortsatt til snøen går vekk og lengre lyst om dagene slik at jeg ser disse småstiene også :D på nattlandsfjellet tenker jeg da på nå, for jeg ser noen fotspor utenom de mest tråkkede stiene men når jeg ikke vet om jeg er kommet rundt og ned igjen før det er mørkt så må disse vente litt :P

En ting jeg lurte på- til litt senere på våren- er det lov å ta med hundene på ulrik banen? Har hørt det er masse fine stier på toppen der oppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg lurte på- til litt senere på våren- er det lov å ta med hundene på ulrik banen? Har hørt det er masse fine stier på toppen der oppe?

Det er fullt mulig å ta med hund på både Ulriks- og Fløybanen - fjellheimen rundt Bergen bare MÅ oppleves, god tur! :aww: Er selv på fjellet, da helst Damsgård- Gravdal- og Løvstakken opptil flere ganger i uka når vær og vind tillater det! :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...