Gå til innhold
Hundesonen.no

Får ikke innstallert viktige oppdateringer


Tonje

Recommended Posts

I noen måneder nå har laptopen forsøkt å innstallere to oppdateringer hver gang jeg slår den av, men det funker aldri. Den ene oppdateringen er en Service Pack 2 som visstnok er ganske viktig også er det en til jeg ikke helt kommer på hva het i farta. Har prøvd gjøre det manuelt og fulgt bruksanvisninger på problemløsninger trinn for trinn, men ingenting fungerer. Den nekter å innstallere disse to.

Har sendt mail til kundeservice, men ikke fått svar og siden sonen er god på så mye annet kanskje noen vet hvordan jeg kan fikse dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SP2 til Vista er viktig ja..

gå til kontrollpanel --> Windows Update

Der kan du prøve et par ting..

Sjekk etter nye oppdateringer

Se om SP2 ligger inne som installert, prøv å slett oppdateringen og søk etter SP2 på nytt.. (installerte oppdateringer)

Ellers så er SP2 en svært stor og viktig oppdatering, det kan ta time å få den installert og windows må laste ned mange hunde Mb...

Den andre tipper jeg er Windows Live Essensials eller noe slikt?

Det er en oppdatering til alle "Live" programmer, som Windows Mail, Messenger osv...

(XP er på SP3)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset, men finner den ikke som innstallert heller. Skjønner ikke dette altså :icon_confused: Den andre hører nok til Live-programmene ja for jeg får ikke innstallert den nyeste MSN heller.

EDIT: Nå ser jeg forresten at SP1 ikke er å finne på maskina, men når jeg prøver å innstallere den manuelt så får jeg beskjed om at den allerede er innstallert. Huff jeg blir tullete her :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp ny PC... :icon_confused: Vista suger...

SP1 er nok installert ja, selv om det ikke vises noen steder at den er det.

Slår du PCn HELT av noen ganger? eller bare lukker du lokket?

Prøv å avslutt windowns helt, ta ut batteri og strøm og sett det samme igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp ny PC... :icon_confused: Vista suger...

Windows 7 :innocent:

Men helt seriøst, Vista på jobb pcen knelte hele pcen etter et halvt år (brukte 30min+ på å logge på etc) , windows 7 har jeg brukt lengre og den har veldig få problemer. Men prøv som Tore sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slår den alltid helt av for om jeg bare lukker lokket for så å åpne senere uler den som en brannalarm...Ny PC hadde vel vært fint, men den er jo bare 3 år gammel :icon_confused:

Får prøve å ta ut batteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...