Gå til innhold
Hundesonen.no

Leo overlevde påkjørsel


Fantasia

Recommended Posts

Jeg visste virkelig ikke at Mattilsynet kunne komme inn å kreve hunden avlivd, spesielt når en veterinær mener det bare er å se an, mens en annen mener avlivning.

Merkelig situasjon rett og slett, men jeg er glad hunden lever, og håper den for et godt liv videre uten store varige men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjønte jeg ikke så mye av.. Gikk mattilsynet inn og sa at de måtte avlive hunden, for så og sende politiet for å hente og avlive den skadede hunden? Kan de gjøre sånt i denne situasjonen? :S Veldig merkelig sak..

Godt at det ordnet seg da! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indeed, litt merkelig...

I og met at hunden ikke var i band tror jeg ikke man kommer noe serlig langt med an anmeldelse. Nei, man forlater ikke dyr i veikanten hvis man er sa uheldig a kjore pa noe, men samtidig var eier der, aner ikke hvordan politet ser pa det :aww:

Og at hunden "bare" brakk et bein da det ble pakjort i "stor fart" er utrolig flaks :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja veldig snodig... Hva mattilsynet har med saken å gjøre aner jeg ikke...

Og som Reefer sier, så er jo eier ganske uansvarlig her også, selv om det er galt å kjøre videre etter en ulykke..! Og med "stor fart" tror jeg ikke han mener 90kmt.. Kanskje 50-60 i et boligfelt eller noe?

Men veldig rar sak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hele saken lukter "farlig hund" jeg.. Papirløs, skal behandle man? skal/skal ikke, etc.

Finnes ingen grunn i verden for at politiet reiser hjem til noen og henter en hund - uansett om den har brukket et ben eller ikke. At de evt. henter EIEREN og gjør en anmeldelse for dyremishandel fordi den skal gå en helg med brukket ben ubehandlet - ja. Men ikke hunden, liksom...

Merkelig. Men det må være ting her som ikke er forklart riktig i avisen (hva annet er nytt, liksom??)

Men godt at det ordnet seg, såklart!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke mat tilsynet ansvar for at dyr ikke lider unødvendig? Med hest vertfall. Kan hende at veterinær ville avlive der eier nektet, da er det på sin plass å melde inn til mat tilsynet. Men ikke vits i å spekulere, noen kjenner eieren her.

Jeg husker et tilfelle med en hest der den hadde skadet seg skikkelig ille, hadde et svært kjøtt sår på beinet. Veterinæren synes dette var ganske alvorlige greier men eieren SKULLE gjøre denne frisk. Det gikk lange stunder og plutselig da hesten begynte å komme seg hadde mat tilsynet får ferten om denne saken Dem satte ned foten og sa at denne hesten skulle avlives pronto. Vanvittig med tanke på at den var på bedringens vei. Litt sånn riktig begge deler fordi at nå var det godt alt for langt tid med smerter for hesten, men på den andre siden ville det ha vært verdt noe siden den ville bli frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...