Anette Skrevet 18. Januar 2011 Rapporter Share Skrevet 18. Januar 2011 okay, jeg har nå lest en god bit av lydighetstrening i teori og praksis og jeg lurer på kjegler,koner ol. Man har fremadsending til kone/kjegle, ruta. Er det noe forskjell på hvilke som skal brukes? man har jo: 1. 2. 3. Hvem av de trenger man? Jeg har jo planer om å prøve å trene inn øvelsene, trenger jeg forskjellige koner og kjegler? Kan jeg bruke noen av de i bruks appellen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benedicte Skrevet 18. Januar 2011 Rapporter Share Skrevet 18. Januar 2011 Ifg reglementet skal nr 1 brukes (15 cm høyere), men jeg ser oftere at de bruker den nederste, nummer 3. Den i midten har jeg aldri fortstått poenget med, har bare brukt de som "bakgrunnsstøy" og til å merke opp ring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 18. Januar 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18. Januar 2011 Ifg reglementet skal nr 1 brukes (15 cm høyere), men jeg ser oftere at de bruker den nederste, nummer 3. Den i midten har jeg aldri fortstått poenget med, har bare brukt de som "bakgrunnsstøy" og til å merke opp ring. så om jeg skal handle så de som er 15 cm (nr1?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caroline Skrevet 18. Januar 2011 Rapporter Share Skrevet 18. Januar 2011 Nr. 1 er også den stødigste/tyngste, jeg foretrekker dem, men har én sånn høy en pga. jeg kun hadde trent med lave og fikk en høy (og gul) i konkurranse og Saeta bare så dumt på meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benedicte Skrevet 18. Januar 2011 Rapporter Share Skrevet 18. Januar 2011 Jeg ville ha kjøpt både 1 og 3, siden begge to brukes på konkurranse (selv om det egentlig bare er nr 1 som skal brukes). Skal du velge en av de, så ta nr 1, mye enklere å frakte rundt og som Caroline sier, de er stødigere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 18. Januar 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18. Januar 2011 Jeg ville ha kjøpt både 1 og 3, siden begge to brukes på konkurranse (selv om det egentlig bare er nr 1 som skal brukes). Skal du velge en av de, så ta nr 1, mye enklere å frakte rundt og som Caroline sier, de er stødigere okay,da gjør jeg det. Tørrr ikke begynne å trene på det alene,venter til et kurs av no slag. men jeg vil ha utstyret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wanderlust Skrevet 18. Januar 2011 Rapporter Share Skrevet 18. Januar 2011 Da spør jeg her jeg... Tips til steder de selger type 1? Sånn bortsett fra Canis. De var jo superdyre også Har kun type 3. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benedicte Skrevet 18. Januar 2011 Rapporter Share Skrevet 18. Januar 2011 jamihundsport.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mika Skrevet 18. Januar 2011 Rapporter Share Skrevet 18. Januar 2011 Tajanis Läder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marthe Skrevet 19. Januar 2011 Rapporter Share Skrevet 19. Januar 2011 Tren på alle Jeg har seks forskjellige typer som jeg trener med Jeg har fått mye rart på konkurranser. Feks. noen som ser ut som en halv fotball Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borderen Skrevet 19. Januar 2011 Rapporter Share Skrevet 19. Januar 2011 Elite er den eneste klassen med internasjonale regler. Her skal kun nr 1 benyttes. I de øvrige klassene kan man ofte få nr 3 også. Hvis hunden din bryr seg om hva den blir sendt til, ville jeg trent på alle 3 (+ bruke bøtter, gule og blå kjegler...) Hvis du skal kjøpe nytt, anbefaler jeg nr 1. Disse blåser ikke avgårde, siden de er ganske tunge og stødige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 19. Januar 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19. Januar 2011 Så noen nr 1 (i diverse farger), noen nr 2 (diverse farger), og noen vaskebøtter. *notere* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carina Skrevet 19. Januar 2011 Rapporter Share Skrevet 19. Januar 2011 Nr. 2 brukes ofte for å markere ytterkanter osv i bruksfremadsendingen. Jeg ville trent spesielt på nr. 1 og 3, gjerne i forskjellige farger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 19. Januar 2011 Rapporter Share Skrevet 19. Januar 2011 Er det slutt å bruke nummer 2 til mannekengen? Har ikke satt meg inn i de nye reglene så godt... Men har uansett opplevd å få de som markør til ståmomentet i apportering med dirigering. I bruksen dukker det opp pinner også til fremadsendinga. Greit å huske på om man bruker target på hunden, siden de både kan stå i marsjretninga og på sidene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 25. Januar 2011 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2011 Da spør jeg her jeg... Tips til steder de selger type 1? Sånn bortsett fra Canis. De var jo superdyre også Har kun type 3. Og i butikken til Drammen hundepark (Vet ikke hvorfor, har bare for meg at du er i Drammen av og til.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wanderlust Skrevet 25. Januar 2011 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2011 Og i butikken til Drammen hundepark (Vet ikke hvorfor, har bare for meg at du er i Drammen av og til.) Det var før Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bananen Skrevet 25. Januar 2011 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2011 Jeg har den nederste. Tror de kostet 19,- på XXL. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar