Gå til innhold
Hundesonen.no

FreestyleTrening i Bærum

SiriEveline

Recommended Posts

Skrevet

På Eiksmarka i Bærum har jeg funnet en flott treningsplass hvor målet er å få holdt trening ihvertfall annenhver uke.

Dag er enda ikke fast bestemt, og jeg tenker at det er bedre å se an fra uke til uke, etter hva som passer for de som ønsker å trene.

Det vil da bli postet i bloggen min, hvor jeg har laget en egen side for denne treningen.

Alle som ønsker er velkomne! Det stilles ingen krav til kunnskaper eller erfaring, og uansett alder (på hund og eier) så er det bare å dukke opp.

Også om man ønsker å trene på andre ting en freestyle.

Da håper jeg vi sees på trening :frantics:

Skrevet

Da hadde vi en vellykket trening tirsdag 18. januar kl 19.00 med tre oppmøtte :lol:

Når passer det neste gang?

Jeg kan ikke neste tirsdag, men onsdagen kan jeg, evt. prøv på Skeidbanen?

Skrevet

Som du så så er virkelig slik trening Stellas rette element, så jeg må bare få rumpa i gir rett og slett. Kan godt tenke meg å få til en trening i uka, men det trenger ikke nødvendigvis være en fast dag. Har ingen faste planer på kveldene førstkommende uke, men kan høre med kjæresten om han har noe, vi prøver å få truffet hverandre hvertfall en kveld per uke (han har mer program enn meg).

Jeg har ikke bil i ukedagene, så er avhengig at det går kollektivt, og da helst innenfor sonen :aww: Det var helt fint å komme seg til Eiksmarka, så trener gjerne der mer :lol:

Sorry, litt flumsete innlegg, kommer sterkere tilbake!

Mvh Cecilie

Skrevet

Som du så så er virkelig slik trening Stellas rette element, så jeg må bare få rumpa i gir rett og slett. Kan godt tenke meg å få til en trening i uka, men det trenger ikke nødvendigvis være en fast dag. Har ingen faste planer på kveldene førstkommende uke, men kan høre med kjæresten om han har noe, vi prøver å få truffet hverandre hvertfall en kveld per uke (han har mer program enn meg).

Jeg har ikke bil i ukedagene, så er avhengig at det går kollektivt, og da helst innenfor sonen :lol: Det var helt fint å komme seg til Eiksmarka, så trener gjerne der mer :lol:

Sorry, litt flumsete innlegg, kommer sterkere tilbake!

Mvh Cecilie

Hun var jo kjempesøt og kjempeflink :aww:

Det hadde jo også vært gøy å fått til en trening på en helgedag en gang iblant.

Jeg er heller ikke for faste dager da jakttreningene mine forandrer seg litt fra uke til uke (tirsdag/onsdag).

Pluss at jeg starter ringsekretærkurs i februar, det blir tirsdager eller onsdager (litt variende uke til uke).

Er jo greit å bare diskutere seg frem til en dag her, også skriver jeg det på bloggen min når det er bestemt.

Men foreslår kanskje onsdag på skeidbanen, det blir jo sammen andre soniser også.

Skrevet

Ser ut som at tirsdager, og i blant torsdager, er dager som passer best for meg. Kan jo være uker hvor onsdager passer også, men primært er det tirsdager og torsdager (unntatt første torsdag i mnd) jeg er ledig.

Helgedager fungerer også, er hjemme de fleste helger :lol:

Mvh Cecilie

Skrevet

For meg er det utmerket med annen hver tirsdag. Ellers trener jeg alene eller med de som måtte dukke opp nesten hver onsdag kl 17.40 på skeidbanen. På banen bak skøytebanen.

Skrevet

For meg er det utmerket med annen hver tirsdag. Ellers trener jeg alene eller med de som måtte dukke opp nesten hver onsdag kl 17.40 på skeidbanen. På banen bak skøytebanen.

Jeg kommer på onsdag på Skeidbanen :thumbs:

Og neste tirsdagen på Eiksmarka, altså uke 5, skal jeg på ringsekretærkurs så da har jeg ikke mulighet til å trene. Men torsdagen kan jeg forsåvidt.

Skrevet

Jeg kan dra å trene i eiksmarka uansett neste tirsdag i tilfelle noen får lyst til å dukke opp.

Så sees vi på onsdag.Jeg har ikke med musikk, fordi vi går.

Jeg har funnet et innendørs lokale i Oslo må sjekke prisen :-)

Skrevet

Jeg kan dessverre ikke.

Helt i orden, en annen venninne av meg kommer helt sikkert for å trene. Men er mulig vi drar et annet sted om det ikke dukker opp flere fra Oslo.

Skrevet

Vi blir med om dere fortsetter en stund! Bare vente til valpis er litt eldre og klarer å fokusere litt mer ;P

Yey :icon_redface: Bare koselig det. Blir ihvertfall og holde det gående frem til sommeren siden jeg da evt. flytter.

Akkurat nå i februar og mars går jeg i tillegg ringsekretærkurs så må presse inn denne treningen der det går :icon_redface:

Skrevet

Neste trening blir torsdag 10. februar kl 19.00 på Eiksmarka

Det blir vi gjerne med på! Så lenge været er ok så kommer vi :icon_redface:

Mvh Cecilie og Stella

Skrevet

20cm våt nysnø og dvergpuddel er ikke helt forenelig, det er det værste føret vi kan få, så vi kommer ikke i dag dessverre :) Utrolig kjipt, jeg hadde veldig lyst, og Stella hadde hatt veldig godt av det!

Håper på bedre vær fremover!

Mvh Cecilie

Skrevet

20cm våt nysnø og dvergpuddel er ikke helt forenelig, det er det værste føret vi kan få, så vi kommer ikke i dag dessverre :) Utrolig kjipt, jeg hadde veldig lyst, og Stella hadde hatt veldig godt av det!

Håper på bedre vær fremover!

Mvh Cecilie

Skulle akkurat til å si det samme, føret er helt forferdelig.. Tinka kladder som en gris, og det er jo ikke brøytet på noe måte på banen, vi får prøve igjen senere. Litt usikker på neste uke med tanke på Bø og masse annet, vi får bare se det an :P

• 4 weeks later...
Skrevet

Nå er jeg instilt på å trene på torsdag. Ser at sted står åpent på bloggen. Jeg synes ikke føre forhold er bra på skeidbanen. Hvordan er det i Eiksmarka og ved agillity banen ved frognerparken.

Jeg har skaffet meg en liten bærbar cd spiller. Er spent på om den virker :-)

Guest Stella
Skrevet

Nå er jeg instilt på å trene på torsdag. Ser at sted står åpent på bloggen. Jeg synes ikke føre forhold er bra på skeidbanen. Hvordan er det i Eiksmarka og ved agillity banen ved frognerparken.

Det er enn så lenge ok forhold her ved ag-ringen, men det er spådd regn i morra (yay, tur med barnehagen i regn... :icon_confused: ) og da kan det nok hende det blir enten fryktelig slapsete eller isete.

Jeg skal på middag på torsdag, så kan ikke bli med på trening :ahappy:

Mvh Cecilie

Skrevet

Sted står åpent ja, rett og slett fordi jeg ikke vet hvor Canis-folka kommer ifra, og det ikke kommer stort innspill fra andre kanter.

Eiksmarka virker fint det, men som Stella sier, hvem vet hva regnet gjør. Jeg kan ta en kveldstur forbi imorgen :icon_confused:

Skrevet

Om det ikke begynner å snø mer, men er nedtrampet eller måket bane så burde det gå bra. Canis folka har sluttet å svare på forumet. Har de kontaktet deg?

Jeg har funnet et ok sted. OS vannrenseanlegg- det ligger i enden av mittodveien, på Kjelsås. Om det skulle snø er det mulig å trene under ett tak og en bru. Det er også fint og utraffikert turområde. Om det snør og er umulig føre burde dette stedet være egnet.

Ine

Skrevet

Om det ikke begynner å snø mer, men er nedtrampet eller måket bane så burde det gå bra. Canis folka har sluttet å svare på forumet. Har de kontaktet deg?

Jeg har funnet et ok sted. OS vannrenseanlegg- det ligger i enden av mittodveien, på Kjelsås. Om det skulle snø er det mulig å trene under ett tak og en bru. Det er også fint og utraffikert turområde. Om det snør og er umulig føre burde dette stedet være egnet.

Ine

Det er en person som har kontaktet meg, og som skulle prøve å komme. Alt står på siden jeg har opprettet altså :icon_redface:

Skrevet

Pga manglende respons, og spørsmål fra ene interesserte har jeg nå sagt Eiksmarka. Her snør det ikke lenger, og det er jo flere områder her man kan bruke. Bl.a. en parkeringplass like ved her.

Skrevet

Jeg kommer og tar med snøskuffe før neste torsdag sjekker jeg om det går å trene i parkeringshuset på jobben :-)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...