Gå til innhold
Hundesonen.no

FreestyleTrening i Bærum


SiriEveline

Recommended Posts

På Eiksmarka i Bærum har jeg funnet en flott treningsplass hvor målet er å få holdt trening ihvertfall annenhver uke.

Dag er enda ikke fast bestemt, og jeg tenker at det er bedre å se an fra uke til uke, etter hva som passer for de som ønsker å trene.

Det vil da bli postet i bloggen min, hvor jeg har laget en egen side for denne treningen.

Alle som ønsker er velkomne! Det stilles ingen krav til kunnskaper eller erfaring, og uansett alder (på hund og eier) så er det bare å dukke opp.

Også om man ønsker å trene på andre ting en freestyle.

Da håper jeg vi sees på trening :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du så så er virkelig slik trening Stellas rette element, så jeg må bare få rumpa i gir rett og slett. Kan godt tenke meg å få til en trening i uka, men det trenger ikke nødvendigvis være en fast dag. Har ingen faste planer på kveldene førstkommende uke, men kan høre med kjæresten om han har noe, vi prøver å få truffet hverandre hvertfall en kveld per uke (han har mer program enn meg).

Jeg har ikke bil i ukedagene, så er avhengig at det går kollektivt, og da helst innenfor sonen :aww: Det var helt fint å komme seg til Eiksmarka, så trener gjerne der mer :lol:

Sorry, litt flumsete innlegg, kommer sterkere tilbake!

Mvh Cecilie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du så så er virkelig slik trening Stellas rette element, så jeg må bare få rumpa i gir rett og slett. Kan godt tenke meg å få til en trening i uka, men det trenger ikke nødvendigvis være en fast dag. Har ingen faste planer på kveldene førstkommende uke, men kan høre med kjæresten om han har noe, vi prøver å få truffet hverandre hvertfall en kveld per uke (han har mer program enn meg).

Jeg har ikke bil i ukedagene, så er avhengig at det går kollektivt, og da helst innenfor sonen :lol: Det var helt fint å komme seg til Eiksmarka, så trener gjerne der mer :lol:

Sorry, litt flumsete innlegg, kommer sterkere tilbake!

Mvh Cecilie

Hun var jo kjempesøt og kjempeflink :aww:

Det hadde jo også vært gøy å fått til en trening på en helgedag en gang iblant.

Jeg er heller ikke for faste dager da jakttreningene mine forandrer seg litt fra uke til uke (tirsdag/onsdag).

Pluss at jeg starter ringsekretærkurs i februar, det blir tirsdager eller onsdager (litt variende uke til uke).

Er jo greit å bare diskutere seg frem til en dag her, også skriver jeg det på bloggen min når det er bestemt.

Men foreslår kanskje onsdag på skeidbanen, det blir jo sammen andre soniser også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som at tirsdager, og i blant torsdager, er dager som passer best for meg. Kan jo være uker hvor onsdager passer også, men primært er det tirsdager og torsdager (unntatt første torsdag i mnd) jeg er ledig.

Helgedager fungerer også, er hjemme de fleste helger :lol:

Mvh Cecilie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det utmerket med annen hver tirsdag. Ellers trener jeg alene eller med de som måtte dukke opp nesten hver onsdag kl 17.40 på skeidbanen. På banen bak skøytebanen.

Jeg kommer på onsdag på Skeidbanen :thumbs:

Og neste tirsdagen på Eiksmarka, altså uke 5, skal jeg på ringsekretærkurs så da har jeg ikke mulighet til å trene. Men torsdagen kan jeg forsåvidt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan dra å trene i eiksmarka uansett neste tirsdag i tilfelle noen får lyst til å dukke opp.

Så sees vi på onsdag.Jeg har ikke med musikk, fordi vi går.

Jeg har funnet et innendørs lokale i Oslo må sjekke prisen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir med om dere fortsetter en stund! Bare vente til valpis er litt eldre og klarer å fokusere litt mer ;P

Yey :icon_redface: Bare koselig det. Blir ihvertfall og holde det gående frem til sommeren siden jeg da evt. flytter.

Akkurat nå i februar og mars går jeg i tillegg ringsekretærkurs så må presse inn denne treningen der det går :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20cm våt nysnø og dvergpuddel er ikke helt forenelig, det er det værste føret vi kan få, så vi kommer ikke i dag dessverre :) Utrolig kjipt, jeg hadde veldig lyst, og Stella hadde hatt veldig godt av det!

Håper på bedre vær fremover!

Mvh Cecilie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20cm våt nysnø og dvergpuddel er ikke helt forenelig, det er det værste føret vi kan få, så vi kommer ikke i dag dessverre :) Utrolig kjipt, jeg hadde veldig lyst, og Stella hadde hatt veldig godt av det!

Håper på bedre vær fremover!

Mvh Cecilie

Skulle akkurat til å si det samme, føret er helt forferdelig.. Tinka kladder som en gris, og det er jo ikke brøytet på noe måte på banen, vi får prøve igjen senere. Litt usikker på neste uke med tanke på Bø og masse annet, vi får bare se det an :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Nå er jeg instilt på å trene på torsdag. Ser at sted står åpent på bloggen. Jeg synes ikke føre forhold er bra på skeidbanen. Hvordan er det i Eiksmarka og ved agillity banen ved frognerparken.

Jeg har skaffet meg en liten bærbar cd spiller. Er spent på om den virker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Stella

Nå er jeg instilt på å trene på torsdag. Ser at sted står åpent på bloggen. Jeg synes ikke føre forhold er bra på skeidbanen. Hvordan er det i Eiksmarka og ved agillity banen ved frognerparken.

Jeg har skaffet meg en liten bærbar cd spiller. Er spent på om den virker :-)

Det er enn så lenge ok forhold her ved ag-ringen, men det er spådd regn i morra (yay, tur med barnehagen i regn... :icon_confused: ) og da kan det nok hende det blir enten fryktelig slapsete eller isete.

Jeg skal på middag på torsdag, så kan ikke bli med på trening :ahappy:

Mvh Cecilie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg instilt på å trene på torsdag. Ser at sted står åpent på bloggen. Jeg synes ikke føre forhold er bra på skeidbanen. Hvordan er det i Eiksmarka og ved agillity banen ved frognerparken.

Jeg har skaffet meg en liten bærbar cd spiller. Er spent på om den virker :-)

Sted står åpent ja, rett og slett fordi jeg ikke vet hvor Canis-folka kommer ifra, og det ikke kommer stort innspill fra andre kanter.

Eiksmarka virker fint det, men som Stella sier, hvem vet hva regnet gjør. Jeg kan ta en kveldstur forbi imorgen :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke begynner å snø mer, men er nedtrampet eller måket bane så burde det gå bra. Canis folka har sluttet å svare på forumet. Har de kontaktet deg?

Jeg har funnet et ok sted. OS vannrenseanlegg- det ligger i enden av mittodveien, på Kjelsås. Om det skulle snø er det mulig å trene under ett tak og en bru. Det er også fint og utraffikert turområde. Om det snør og er umulig føre burde dette stedet være egnet.

Ine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke begynner å snø mer, men er nedtrampet eller måket bane så burde det gå bra. Canis folka har sluttet å svare på forumet. Har de kontaktet deg?

Jeg har funnet et ok sted. OS vannrenseanlegg- det ligger i enden av mittodveien, på Kjelsås. Om det skulle snø er det mulig å trene under ett tak og en bru. Det er også fint og utraffikert turområde. Om det snør og er umulig føre burde dette stedet være egnet.

Ine

Det er en person som har kontaktet meg, og som skulle prøve å komme. Alt står på siden jeg har opprettet altså :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...