Gå til innhold
Hundesonen.no

sheila skal ha bebisser! (igjenn...)


MarieR

Recommended Posts

jaja, så var det på`n igjenn da..Naboen som driver en dyrebutikk kom innom i dag, får å sjekke om chinchilla-jenta mi er med unger, og hu mente hu er det, men det er litt tidlig og si enda..

kan ikke si jeg gleder meg.. hun har hatt to kull før, og har ikke klart og fostre opp,eller ta vare på noen av de..så om dette kullet dør, så må jeg skille skippy og sheila, noe de IKKE kommer til og like :D de har bodd sammen hele livet..men vi håper at ungen(e) klarer seg denne gangen. fødselen er ikke ventet før i skillet mellom januar og februar, så det er en stund til. skal lage "hule" til henne denne gangen,forhåpentligvis føder hun der inne, så slepper ungene og falle ned fra øverste hylle i buret.. :roll: med mindre hun drar dem ut og slepper dem ned da..gjør hun det kan jeg være sikker på at hun ikke tar seg av dem, for hadde en vill chinchilla gjort det, så hadde det vært det samme som og be rovdyrene på middag..skal prøve og flaske dem opp om hun ikke tar vare på dem, og jeg håper hun føder til rett tid..sist fødte hun altfor tidlig, øynene var ikke åpne,og chinchillas fødes med åpne øyer..fullt utviklet med pels og greier :D er ikke så ulike valpene til Tinka rett etter fødselen faktisk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... dakar de da...

da kommer de ikke til å bli glade... hvis det skjer...

degusene jeg hadde døde av sorg de... ene døde... så døde den andre av sorg.. så døde ungene, en etter en... da de andre døde.... typisk flokk dyr...

dette her var etter vi hadde gitt de bort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... dakar de da...

da kommer de ikke til å bli glade... hvis det skjer...

degusene jeg hadde døde av sorg de... ene døde... så døde den andre av sorg.. så døde ungene, en etter en... da de andre døde.... typisk flokk dyr...

dette her var etter vi hadde gitt de bort...

ja, det er det jeg frykter skal skje med disse to også... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja de har det..burde vel skille dem, men frykter som sagt for at de dør..men det risikerer jeg jo ved og la dem holde på sånn også.huff, skal ikke være lett! må snakke med hun fra dyrebutikken igjenn, høre hva hun syns jeg bør gjøre..Men skal jeg skille dem må jeg selge en av dem gså, har ikke plass nok til to så svære bur som det en chinchilla krever.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja de har det..burde vel skille dem' date=' men frykter som sagt for at de dør..men det risikerer jeg jo ved og la dem holde på sånn også.huff, skal ikke være lett! må snakke med hun fra dyrebutikken igjenn, høre hva hun syns jeg bør gjøre..Men skal jeg skille dem må jeg selge en av dem gså, har ikke plass nok til to så svære bur som det en chinchilla krever.:D[/quote']

kan du ikke dele det buret de har nå i 2 på en eller annen måte? på langs liksom. kjøp no revenetting ellerno. koster ikke alverden det. så får de hatt kontakt med hverandre gjennom den.

Eller så kan du kastrere/sterilisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde jeg bare kunnet risikert kastrering så..chinchillaer tåler ekstremt lite. da snakker vi om så lite at noen av dem ikke en gang tåler støvsugeren på nært hold. de får sjokk og kan i værste fall dø av bare det! så å ta han med til dyrlegen, og bedøve han, og betale en god del for noe han kanskje ikke overlever, og dermed ha "drept" han og kasta bort en del penger, det gjør jeg ikke...Men det spørs om jeg deler buret i to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...