Gå til innhold
Hundesonen.no

sheila skal ha bebisser! (igjenn...)


MarieR

Recommended Posts

jaja, så var det på`n igjenn da..Naboen som driver en dyrebutikk kom innom i dag, får å sjekke om chinchilla-jenta mi er med unger, og hu mente hu er det, men det er litt tidlig og si enda..

kan ikke si jeg gleder meg.. hun har hatt to kull før, og har ikke klart og fostre opp,eller ta vare på noen av de..så om dette kullet dør, så må jeg skille skippy og sheila, noe de IKKE kommer til og like :D de har bodd sammen hele livet..men vi håper at ungen(e) klarer seg denne gangen. fødselen er ikke ventet før i skillet mellom januar og februar, så det er en stund til. skal lage "hule" til henne denne gangen,forhåpentligvis føder hun der inne, så slepper ungene og falle ned fra øverste hylle i buret.. :roll: med mindre hun drar dem ut og slepper dem ned da..gjør hun det kan jeg være sikker på at hun ikke tar seg av dem, for hadde en vill chinchilla gjort det, så hadde det vært det samme som og be rovdyrene på middag..skal prøve og flaske dem opp om hun ikke tar vare på dem, og jeg håper hun føder til rett tid..sist fødte hun altfor tidlig, øynene var ikke åpne,og chinchillas fødes med åpne øyer..fullt utviklet med pels og greier :D er ikke så ulike valpene til Tinka rett etter fødselen faktisk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... dakar de da...

da kommer de ikke til å bli glade... hvis det skjer...

degusene jeg hadde døde av sorg de... ene døde... så døde den andre av sorg.. så døde ungene, en etter en... da de andre døde.... typisk flokk dyr...

dette her var etter vi hadde gitt de bort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... dakar de da...

da kommer de ikke til å bli glade... hvis det skjer...

degusene jeg hadde døde av sorg de... ene døde... så døde den andre av sorg.. så døde ungene, en etter en... da de andre døde.... typisk flokk dyr...

dette her var etter vi hadde gitt de bort...

ja, det er det jeg frykter skal skje med disse to også... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja de har det..burde vel skille dem, men frykter som sagt for at de dør..men det risikerer jeg jo ved og la dem holde på sånn også.huff, skal ikke være lett! må snakke med hun fra dyrebutikken igjenn, høre hva hun syns jeg bør gjøre..Men skal jeg skille dem må jeg selge en av dem gså, har ikke plass nok til to så svære bur som det en chinchilla krever.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja de har det..burde vel skille dem' date=' men frykter som sagt for at de dør..men det risikerer jeg jo ved og la dem holde på sånn også.huff, skal ikke være lett! må snakke med hun fra dyrebutikken igjenn, høre hva hun syns jeg bør gjøre..Men skal jeg skille dem må jeg selge en av dem gså, har ikke plass nok til to så svære bur som det en chinchilla krever.:D[/quote']

kan du ikke dele det buret de har nå i 2 på en eller annen måte? på langs liksom. kjøp no revenetting ellerno. koster ikke alverden det. så får de hatt kontakt med hverandre gjennom den.

Eller så kan du kastrere/sterilisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde jeg bare kunnet risikert kastrering så..chinchillaer tåler ekstremt lite. da snakker vi om så lite at noen av dem ikke en gang tåler støvsugeren på nært hold. de får sjokk og kan i værste fall dø av bare det! så å ta han med til dyrlegen, og bedøve han, og betale en god del for noe han kanskje ikke overlever, og dermed ha "drept" han og kasta bort en del penger, det gjør jeg ikke...Men det spørs om jeg deler buret i to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...