Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundepass Påsken 2011

SiriEveline

Recommended Posts

Skrevet

Når det gjelder pass i påsken, kan det være lurt å være ut i god tid. Om du trenger pass, eller kan tilby pass er det bare å skrive inn her.

Husk å få med litt kort informasjon om hunden, og hvilken periode du trenger pass og ikke minst hvor i landet man holder til.

Og for de som kan tilby pass er det greit å si ifra hva slags hunder man har (om han har det), samt når man kan passe og hvor man holder til :(

Skrevet

Jeg kan muligens stille som hundepasser :( Jeg har fri i helligdagene og da kommer jeg til å reise opp på hytta på fjellet. Veit ikke åssen påsken ser ut i år, men mulig jeg ber om ferie hele påsken. Men ikke regn med det. Der blir det mye aktivitet for hundene. En skikkelig flott plass altså :lol: Jeg må først se an HVOR unghund Günther er på den tida (altså, hvor slitsomt der er), men jeg kan nok stille opp å passe en hund altså :D

Jeg skal være såpass sær å si at jeg vil passe hunder til medlemmer som har vært her inne en stund. Jeg vil ikke passe hund til noen jeg aldri har hørt om :(

Skrevet

Jeg kan muligens stille som hundepasser :( Jeg har fri i helligdagene og da kommer jeg til å reise opp på hytta på fjellet. Veit ikke åssen påsken ser ut i år, men mulig jeg ber om ferie hele påsken. Men ikke regn med det. Der blir det mye aktivitet for hundene. En skikkelig flott plass altså :D Jeg må først se an HVOR unghund Günther er på den tida (altså, hvor slitsomt der er), men jeg kan nok stille opp å passe en hund altså :(

Jeg skal være såpass sær å si at jeg vil passe hunder til medlemmer som har vært her inne en stund. Jeg vil ikke passe hund til noen jeg aldri har hørt om :(

Jeg trenger muligens pass til Tinka fra fredagen før påske og den helgen frem til onsdagen eller noe.

Skal sjekke datoer etterhvert. Om du har lyst da? :lol:

Skrevet

Jeg trenger muligens pass til Tinka fra fredagen før påske og den helgen frem til onsdagen eller noe.

Skal sjekke datoer etterhvert. Om du har lyst da? :)

Jaa, jeg kan passe Tinka :D Hun er vel ganske grei å passe hun? Hun tar jo ikke så stor plass heller :blink: Jeg veit jo som sagt ikke hvilke dager som er fridager da, men helg er jo fri uansett :D

Skrevet

Jaa, jeg kan passe Tinka :D Hun er vel ganske grei å passe hun? Hun tar jo ikke så stor plass heller :blink: Jeg veit jo som sagt ikke hvilke dager som er fridager da, men helg er jo fri uansett :D

Hun er veldig grei ja, eneste er at hun kaaan ødelegge ting, altså papirting og slikt kan makuleres, og tilgjengelig mat spises (stuebord er lett tilgjengelig :)).

Men ellers sier hun ifra når hun MÅ på do, men kan fint vente en stund om morgenen. Kommer på innkalling (ihvertfall 99% av gangene). Og liten er hun også :D:(

Skrevet

Hun er veldig grei ja, eneste er at hun kaaan ødelegge ting, altså papirting og slikt kan makuleres, og tilgjengelig mat spises (stuebord er lett tilgjengelig :D).

Men ellers sier hun ifra når hun MÅ på do, men kan fint vente en stund om morgenen. Kommer på innkalling (ihvertfall 99% av gangene). Og liten er hun også :blink::)

Hehe! Jeg er vant med Günther, så de tingene skal nok gå greit altså :D Du får bare si i fra når du veit litt mer. Er jo lenge til påsken enda, men jeg passer henne ihvertfall gjerne :D

Skrevet

Hehe! Jeg er vant med Günther, så de tingene skal nok gå greit altså :D Du får bare si i fra når du veit litt mer. Er jo lenge til påsken enda, men jeg passer henne ihvertfall gjerne :blink:

Det skal jeg vet du :D

Skrevet

Hun er veldig grei ja, eneste er at hun kaaan ødelegge ting, altså papirting og slikt kan makuleres, og tilgjengelig mat spises (stuebord er lett tilgjengelig :D).

Men ellers sier hun ifra når hun MÅ på do, men kan fint vente en stund om morgenen. Kommer på innkalling (ihvertfall 99% av gangene). Og liten er hun også :blink::)

Jeg kan også passe Tinka :D

Kan også evt stille opp med pass,men da må hunden være snill :D

Skrevet

Jeg også kan være behjelpelig med pass av hund bare den er grei mot andre. Har en stor krabat selv som jeg gjerne tar imot en gjest :-) Vil veldig gjerne at noen vil passe min ved behov også :-)

Skrevet

Jeg også kan være behjelpelig med pass av hund bare den er grei mot andre. Har en stor krabat selv som jeg gjerne tar imot en gjest :-) Vil veldig gjerne at noen vil passe min ved behov også :-)

hvor bor du da? :lol:

• 1 month later...
Guest lijenta
Skrevet

Ser ut til at jeg kan passe hunder i påska, men bor da litt i perferien hehe.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• En viktig del av å drive med utstilling er jo å lære hundene å slappe av i buret når de ikke er i ringen. Det er ikke bare oppbevaring.  Og har du flere hunder så ville jeg enten hatt med hjelpere eller bare én hund på utstilling om gangen, ihvertfall til de er vante til omgivelsene og slapper av i buret.
    • Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...