Gå til innhold
Hundesonen.no

Max og Emil


Maximilliano

Recommended Posts

Emil er den eldste av hundene mine og er sjefen i flokken vår. Han er 5 år gammel og heter kransens Emil(valerina ross london x Kransens alex). Han er tålmodig og en rolig hund, som fremdeles ser ut til å ha gjeterinstinktet inntakt. Han har tatt bronsemerket i agiliy, men på grunn av matmors latskap og redsel for konkurranser, så har vi ikke forsatt. Men vil muligens begynne i løpet av neste uke. Han har gjort det ok, på utstilling, mange synes han er veldig fin, og har en veldig vakker pels og farge, og riktige proposjoner. Men har nok desverre 2 stk tenner som mangler, ører som ikke vil ha den vippen, for kort hale, kort kryss og dermed noe høy hale, så han er allerede pensjonert utstillingshund. Men frisk er han iallefall, og en skikkelig kosesheltie.

Den yngste hunden min er Maximilliano som til daglig kalles Max. Og ja navnet passer nok til hunden, da han akkurat stoppet på max størrelse for sheltier:S ironisk nok. Vi fikk første valg i kullet, og ville gjerne ha en hund til ustilling. Da matmor er bitt av utstillingsbasillen.. Og vi valgte max da de trodde han ikke ville bli for stor. Og de beholdte broren som nå ha flere ck, som de trodde ville blir for stor men som ike ble det. SÅ slik kan det gå...:S

Navnet til max er Eastdal Mr somebody. Og han har mange BIR og BIM på valpeshow. Han fikk faktisk aldri dårligere enn BIM i valpeklasse. Og ble stilt på 9 ustillinger som valp. Men som junior har han fått alt fra HP og 1jkk til mange blå. Men vi kommer til å forsette å stille, da jeg synes han har potensiale. >Det jeg liker best med han er bevegelsene hans når han holder halen nese. Og han har et flott hals og pels:) Av persolighet her han den mest nygjerrige, som bare elsker sine mange kosedyr og sine bein og matmors sokker. Han har alltid noe i munnene. Han hadde gjerne passet med aktivieter som inneholder apportering. Ellers er han nok ikke den enkleste valpen.:wub: Men likevel verdens beste hund.

Emil 2 år

post-7295-0-84526400-1294492643_thumb.jp

Max og emil tatt nettopp

post-7295-0-01072400-1294492672_thumb.jp

Max 12 mndpost-7295-0-03224100-1294492741_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit :( Jeg kan jo legge ut noen bilder av de fra handlerkurset i sommer? :lol:

229.JPG

Emil og Ida :D

379.JPG

377.JPG

Max

Ligger flere bilder av de her:

ÅÅÅÅÅ, sååå fine de var:):( Var morro med det kurset, håper det kommer nytt til sommeren. Jeg så på vinterbildene dine av Ida, så utrolig flink fotograf du er:):)er imponert! Alt bra med deg og vovsene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har en collie,men jo mer jeg blir kjent med shetlandsheepdogen jo mer faller jeg for dem :lol:

:D Fine de også:( men kjenner nok ikke så mye til collie, nesten ingen collier i de miljøene jeg har vært. Men er enig, synes sheltien er super. Men tror kanskje de har ganske lik personlighet som collien? Men hørte noe om at noen oppdrettere av sheltie hadde oppdrett av collie før, men at de synes det var så mye sykdom på collien den gang..Men det er kanskje blitt bedre?::(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅ, sååå fine de var:):( Var morro med det kurset, håper det kommer nytt til sommeren. Jeg så på vinterbildene dine av Ida, så utrolig flink fotograf du er:):)er imponert! Alt bra med deg og vovsene?

Bra du likte bildene! :lol: Tusen takk for skryt! :( Jaa, alt er bra med oss! Ida har blitt stoor, men Frøken er blitt litt tjukk i det siste :D Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du likte bildene! :lol: Tusen takk for skryt! :( Jaa, alt er bra med oss! Ida har blitt stoor, men Frøken er blitt litt tjukk i det siste :D Hvordan går det med dere?

Har du festet Frøken opp i julen??? Ikke bra:( He he.. jeg skulle gjerne hatt mer vekt på mine. Prøvd med høyaktivitetsfor, men da blir de bare dårlig i magen. Om vi møtes igjen må du ta bilde av Max som jeg kan forstørre, trenger et stort bilde på veggen min:) Og du var så flink. Kan du sende orginalbildet til meg på mail forresten?:( arolsen@live.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du festet Frøken opp i julen??? Ikke bra:( He he.. jeg skulle gjerne hatt mer vekt på mine. Prøvd med høyaktivitetsfor, men da blir de bare dårlig i magen. Om vi møtes igjen må du ta bilde av Max som jeg kan forstørre, trenger et stort bilde på veggen min:) Og du var så flink. Kan du sende orginalbildet til meg på mail forresten?:lol: arolsen@live.no

Har du prøvd V&H? Jaa, kan gjerne ta bilder :) Kan sende bilde ja, sender det etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger inn litt bilder av sommerromansen til Aiko, Max. (Dvs, det er egentlig Sirius til Caroline som er det, altså, men hun har en greie for sheltiehanner den der røde flyfilla...)

P8211928.jpgMax kan tigge, han!

P8211910.jpgEn Arok og en Max

P8211898.jpgTrollbolla har tatt med seg typen på sprell

P8211872.jpgFlyfilla viser seg fram for Emil og Gross

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd V&H? Jaa, kan gjerne ta bilder :) Kan sende bilde ja, sender det etterpå!

V& H hva er det?:lol: og tusen takk for bilder, kan ikke huske det ble tatt så mange:) Om vi treffes igjen, så ønsker jeg gjerne du tar noen flere med ditt fantastiske kamera, da jeg ikke får kjøpt det med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vom & hundemat er ferskfòr, rått. Det selges frossent i pølser og blokker. Høy smakelighet, liteavføring, ingen unødvendige tilsetningsstoffer, flott for pels og poter.

Er kjempefornøyd selv.

Harly fòres halv om halvt med PP og V&H, labbisen får bare tørrfòr, hun blir feit bare av å se på de pølsene... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vom & hundemat er ferskfòr, rått. Det selges frossent i pølser og blokker. Høy smakelighet, liteavføring, ingen unødvendige tilsetningsstoffer, flott for pels og poter.

Er kjempefornøyd selv.

Harly fòres halv om halvt med PP og V&H, labbisen får bare tørrfòr, hun blir feit bare av å se på de pølsene... :lol:

Takk for svar:):) Kjøpte faktisk en ganske stor pose med vom.. men de får jo vondt imagen av ingenting.. altfor følsomme mager tror jeg..:S Så nå går de faktisk på friskies..:P (og ja det er litt pinlig...:P Hva for bruker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:):lol: Kjøpte faktisk en ganske stor pose med vom.. men de får jo vondt imagen av ingenting.. altfor følsomme mager tror jeg..:S Så nå går de faktisk på friskies..:P (og ja det er litt pinlig...:) Hva for bruker du?

Min border blir lett dårlig i magen (tyggebein og diverse) og hun ble helt fin når vi foret på Vom og hundemat (de har mange varianter, for hunder som er allergisk og diverse)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...