Gå til innhold
Hundesonen.no

Prater du med hunden din?

Maria

Recommended Posts

Skrevet

Snakker du med hunden din?

Selv prater jeg masse til Chessea. Jeg snakker med vanlige setninger til henne, men med babyspråk, veldig masse. Føler hun er et like fullverdig familiemdlem som de andre. Jeg snakker mest for å gi oppmerksomhet.

For meg er det helt naturlig å prate masse til hunden, selv om den dog ikke forstår det jeg sier.

Skrevet

snakker med toya masse jeg...

jeg mener at det er en god måte å opprettholde kontakt, og kontakttrening på :D men det er jo min mening da :D

Skrevet

Jeg snakker masse med Sico, jeg.. Synes det er koselig selv om jeg vet at han ikke skjønner døyten :P Snakker med vanlig stemme, babystemme, tulle-stemme og av og til lager jeg bare lyder :P Hender at jeg tar en dans for han innimellom også Banana :D

Og til sammen blir dette en passe dum hunde-eier som står og synger, danser, lager rare lyder og dummer seg ut, pluss en passe forvirret hund som sitter å ser dumt på meg :P Kan tenke meg det hvert fall :D

Skrevet

jepp, har så mye jeg sku sagt! :P:D men jeg snakker ofte med han ja, jeg kan sitte g diskutere ting med han også..trur det er viktig og snakke en del til hunden jeg!! :D

EDIT: hehe, folk jeg møter på tur trur sikkert jeg er gal, der jeg går og sier til hunden: "det er bare folk, sånne har du sett før, det går så bra så, ro deg ned og gå fint nå." og når de endelig har passert, så kommer det, i en veldig lys og høy tone: "fliiiiink gutt, dyyyktig" hehe.

Skrevet

så klart gjør jeg det :D

de forstår meg trøster meg å er gla i meg :P

er veldig koseli me hunder som aldri blir sur for det du sier å bare vil høre uten å avbryte...dt er selvtillitt det! :D

Skrevet

Joda, snakke med Tinka gjør jeg og de andre i familien.

"Var du ute på hundetreff, du da? Var du ute og lekte med Ask? Vil du ha litt kveldsmat nå da eller?"

"Ja. Da skal vi lage middag, Tinka. Ikke du altså, men jeg. Også skal vi spise middagen. Ja. Og så skal du og jeg gå ut. Ja, det skal vi."

osv.

Skrevet
Joda, snakke med Tinka gjør jeg og de andre i familien.

"Var du ute på hundetreff, du da? Var du ute og lekte med Ask? Vil du ha litt kveldsmat nå da eller?"

"Ja. Da skal vi lage middag, Tinka. Ikke du altså, men jeg. Også skal vi spise middagen. Ja. Og så skal du og jeg gå ut. Ja, det skal vi."

osv.

kjenner meg igjenn på de replikkene ja! :D :D går igjenn her og de :P

Skrevet

Hver gang alle har kommet hjem fra jobb/skole sier alltid mamma

"Har alle kommet hjem til deg nå? Åhhhh... Blir du glad? Ja, alle er hos deg, jaaaaaaa, ååå såååå fliiink!

:D

Skrevet
Jeg snakker masse med Lunah :D Men jeg er veldig fæl til å gjenta det ejg sier til henne. Ikke veit jeg hvorfor' date=' det bare blir sånn. Hihi[/quote']

som om man snakker til en beibi som ike har lært seg alle orda?

Skrevet

som om man snakker til en beibi som ike har lært seg alle orda?

Det kan jeg ikke uttale meg om, for jeg har aldri snakka med en baby.

det er vell mer sånn her "Hei lunah, har du nettopp vært på tur du, ja, har du nettopp vært på tur. Det var nok gøy tenker jeg, ja det var nok gøy"

:oops: :D

Skrevet

Jeg legger ikke merke til at jeg har hengt meg opp før jeg plutselig tenker over hva jeg nettopp har sitti og sagt. Snakker ikke på babyspråk da. Har egentlig aldri skjønt meg på folk som gjør det :D

Skrevet

Jeg er singel, langtidsykemeldt og bor kun sammen med Chicka så gjett om jeg prater mye med hun.

Syntes det er koselig å prate med hun, hun skjønner jo ikke hva jeg sier, men hun hører på stemmen min at jeg er rolig osv. :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...