Gå til innhold
Hundesonen.no

Prater du med hunden din?

Maria

Recommended Posts

Snakker du med hunden din?

Selv prater jeg masse til Chessea. Jeg snakker med vanlige setninger til henne, men med babyspråk, veldig masse. Føler hun er et like fullverdig familiemdlem som de andre. Jeg snakker mest for å gi oppmerksomhet.

For meg er det helt naturlig å prate masse til hunden, selv om den dog ikke forstår det jeg sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker masse med Sico, jeg.. Synes det er koselig selv om jeg vet at han ikke skjønner døyten :P Snakker med vanlig stemme, babystemme, tulle-stemme og av og til lager jeg bare lyder :P Hender at jeg tar en dans for han innimellom også Banana :D

Og til sammen blir dette en passe dum hunde-eier som står og synger, danser, lager rare lyder og dummer seg ut, pluss en passe forvirret hund som sitter å ser dumt på meg :P Kan tenke meg det hvert fall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, har så mye jeg sku sagt! :P:D men jeg snakker ofte med han ja, jeg kan sitte g diskutere ting med han også..trur det er viktig og snakke en del til hunden jeg!! :D

EDIT: hehe, folk jeg møter på tur trur sikkert jeg er gal, der jeg går og sier til hunden: "det er bare folk, sånne har du sett før, det går så bra så, ro deg ned og gå fint nå." og når de endelig har passert, så kommer det, i en veldig lys og høy tone: "fliiiiink gutt, dyyyktig" hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, snakke med Tinka gjør jeg og de andre i familien.

"Var du ute på hundetreff, du da? Var du ute og lekte med Ask? Vil du ha litt kveldsmat nå da eller?"

"Ja. Da skal vi lage middag, Tinka. Ikke du altså, men jeg. Også skal vi spise middagen. Ja. Og så skal du og jeg gå ut. Ja, det skal vi."

osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, snakke med Tinka gjør jeg og de andre i familien.

"Var du ute på hundetreff, du da? Var du ute og lekte med Ask? Vil du ha litt kveldsmat nå da eller?"

"Ja. Da skal vi lage middag, Tinka. Ikke du altså, men jeg. Også skal vi spise middagen. Ja. Og så skal du og jeg gå ut. Ja, det skal vi."

osv.

kjenner meg igjenn på de replikkene ja! :D :D går igjenn her og de :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som om man snakker til en beibi som ike har lært seg alle orda?

Det kan jeg ikke uttale meg om, for jeg har aldri snakka med en baby.

det er vell mer sånn her "Hei lunah, har du nettopp vært på tur du, ja, har du nettopp vært på tur. Det var nok gøy tenker jeg, ja det var nok gøy"

:oops: :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...