Gå til innhold
Hundesonen.no

Datavirus via Facebook


Nirm

Recommended Posts

Flere på FB poster denne meldingen nå:

"Virus sprer seg som ild på FB! Det er et trojan som heter mask Koobface. Det kommer til å stjele infoen din, invadere systemet ditt og stenge det! IKKE åpne linken Barack Obama Clinton Skandale! Hvis SmartGirl15 vil ha deg som venn så ikke aksepter,det er et virus. Om noen andre på vennelisten din aksepterer, så får du også viruset! Kopiere og lim inn på din profil..."

Men hvordan kan en annen maskin bli infisert ved at noen på vennelisten aksepterer slike forespørsler? Jeg har alltid trudd at man må akseptere noe selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som sprer seg som ild i tørt gress er paranoiaen til folk.

Dersom dere fortsatt ikke har beskyttelse mot Koobface lurer jeg jaggu på hvor lenge det er siden dere fikk oppdatert antivirusprogram.

Det er UMULIG at noen får virus av at en annen aksepterer noe teit.

Det står noe fornuftig på wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Koobface

Den største skadevirkningen med de fleste slike varsler er faktisk varselets ressursbruk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nesten 1år siden koobface herjet på facebook...

Alle som har antivirus er sikret mot det, og de som ikke har antivirus fortjener å få virus.. :wub:

Den beste beskyttelsen er å bruke det som er mellom ørene, å ikke trykke på ALT...

Jeg rensket en pc for koobface for nesten 1år siden, å sa gang på gang at personen ikke skulle trykke på alt av linker før personen i det minste hadde lest hva linketn handlet om og hvem det var fra...

Startet pcn for vi skulle endre facebook passordet med det samme, å det første hun gjorde var en manisk trykking på alt av linker, både på facebook og mail... som en tvangshandling... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...