Gå til innhold
Hundesonen.no

Kennelhoste

Baby

Recommended Posts

Skrevet

Hvordan oppstår egentlig kennelhoste?

Funderer nemlig på om oscar kan ha det, men han har ikke vært i kontakt med andre hunder på flere uker.

Han har tørr hoste og prøver å harke opp noe. Hører hosten "langt ned i lungene". Det kan jo selvfølgelig være noe annet og da, men...

Men så lurte jeg på. Kan en hund være bærer uten å bli smittet selv? For jeg har jo vært på miljøtrening med Balder hver uke, og der er det mange hunder. Kan han ha blitt smittet men at det ikke har brutt ut på han?

Skrevet

Kennelhoste er dråpesmitte, så det holder at hunden faktisk smaker på noe tiss e.l. fra en hund som er smittet.

Skrevet

Kupper tråden litt jeg.

Vida hoster litt nå. Det er ikke kraftig, men bare "harking øverst i halsen" på en måte. Ingen feber, ikke slapp, ingen endrede tilstander som matlyst, vanninntak eller annet. Kan det være en mild form for kennelhoste, og er det noen vits i å gjøre noe med det da?

Skrevet

Like lite som man går til legen selv hver gang man har litt host/nys - så tar jeg heller ikke hundene til vet'en for slikt.

Holder øye med almenntilstanden, at de drikker som normalt, gjerne spiser i alle fall LITT, ikke virker sånn dårlig/sjuk i flere dager i strekk. Tar det med ro med dem, og lar det gå over av seg selv.

Har tidligere passet på å få resept fra vet'en på litt heftigere hostesaft enn de ikke reseptbelagte man kan kjøpe over disk. Men nå sist (etter Lillestrøm) prøvde jeg Bergensk Brystbalsam som jeg hadde hjemme - den funket faktisk kjempebra.

Hundene virkelig HATET det, men man merket tydelig at hosten roet seg litt ned, og hunden fikk sove en time eller to uten hosteanfall.

Susanne

Skrevet

Like lite som man går til legen selv hver gang man har litt host/nys - så tar jeg heller ikke hundene til vet'en for slikt.

Holder øye med almenntilstanden, at de drikker som normalt, gjerne spiser i alle fall LITT, ikke virker sånn dårlig/sjuk i flere dager i strekk. Tar det med ro med dem, og lar det gå over av seg selv.

Har tidligere passet på å få resept fra vet'en på litt heftigere hostesaft enn de ikke reseptbelagte man kan kjøpe over disk. Men nå sist (etter Lillestrøm) prøvde jeg Bergensk Brystbalsam som jeg hadde hjemme - den funket faktisk kjempebra.

Hundene virkelig HATET det, men man merket tydelig at hosten roet seg litt ned, og hunden fikk sove en time eller to uten hosteanfall.

Susanne

Takker. Nå har hun hostet noen ganger til hun brekker seg. Har aldri hatt kennelhoste før, det er noe som "alle andre hunder" har fått, siden jeg har sluppet unna det i 20 år nå. Men da skal hun få hvile, ingen kontakt med andre hunder, og så håper jeg at Nirm ikke blir smittet. Men han burde kanskje ha starta å hoste nå om han var blitt smittet?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...