Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden besvimte


dorab01

Recommended Posts

Ja hei alle sammen er litt desperat her. Min ene hund 4 år gammel tispe hadde løpetid for ca 2 uker siden. Hun hater kulde og det har hun alltid gjort etter løpetiden har hun ikke vert seg selv hun har hengt med hode nesten ikke spsit noen ting og drukket veldig lite. I dag julaften fikk hun en liten potet bit ved bordet etter 3 sekunder dat hun om på siden helt livløs. :icon_confused: Jeg ble livredd mannen min reagerte fort og fikk henne opp og friet luftveiene så kviknet hun til. Dette er 2. gang dette skjer forrig gang var i fjor når det var sånn rekord kulde. Da var det med en liten bit kylling. Hva kan dette være??? Jeg er livredd for at det er noe alvorlig. Hun er ikke i god form men ikke noe feber eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo men nå midt på julaften? Er det ikke kun akkutt vet er som er åpen nå? For nå er hun jo helt fin ligger på varmekabler på badet.

Jo men ærlig talt, at en hund detter om og slutter å puste er da virkelig akutt!

Ok så er den bra nå, men når dette har skjedd før vet dere jo ingenting om når dette skjer igjen.

Kom dere til veterinær fortest mulig, der burde dere ha vært sist dette skjedde også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var jo hos vet en forrige gang dagen etter men de fant absolutt ingenting og vi konkluderte med at det fikk den i vranghalsen. Detter var jo akkurat ett år siden faktisk. Men ja jeg skall selvfølgelig til veterinæren med henne igjen, men veneter i hvert fall til i morgen. For hun er jo fin nå. Men er det ingen som har opplevd noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hunden kan vel ha satt poteten i halsen også?

Bridie her er så glupsk at hun ikke kan få sånn som poteter osv i "halsstørrelse" før det er fare for at hun setter det fast og kveler seg. Har måtte heise henne opp etter bakbeina og banka henne på hver siden av brystet for at hun skal få luft igjen noen ganger.

Hun har ikke endt opp så ille at hun har svimt av, men gått rundt i panikk og forsøkt å bryte seg. Men tunga hennes har blitt blå den ene gangen og ja....

Kan det være noe så enkelt som skjer med deres hund? Hvor store har potet/kylling bitene vært som hunden har fått? Og du skriver jo at mannen din fikk renset luftveiene den ene gangen og at da kom hunden seg igjen.

Jeg ville iallefall vært påpasselig med å kun gi hunden biter som er små nok til å gå rett ned, evnt så store at de MÅ tygges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...