Gå til innhold
Hundesonen.no

Dommerlisten til NHKs utstilling er klar

Wildah

Recommended Posts

Skrevet

Det er jo lov å ta turen på søndag også, hihi. Gronnisene skal ikke i ringen før 12 :P

Får se hva det blir til, hadde vert moro :) Synes egentlig eg tilbringer nok tid i bilen for tiden :P

Skrevet

Da blir d 1mindre valp og 1mindre voksen på japanerne :)

Kennelhoste har kommet på yngste, så da holder vi oss hjemme ja ;)

Æsj, så surt. Men vi andre setter pris på at dere ikke utsetter våre hunder for smitten ;) God bedring til de vofsene!

Skrevet

Ville aldri reist noe sted med kennelhoste nei :)

Såpass respekt har jeg for andre mennesker og ikke minst vovsene ;)

Hun er heldigvis ikke sånn skamdårlig liksom, så blir hun ikke værre skal jeg si meg fornøyd tross alt ;)

Skrevet

Vurderer å dra, men er redd for å få tilbakeslag av den hersens kennelhosten ;) Bare vært frisk en uke nå, skikkelig kjipt hvis det skal komme igjen... Og så er det jo et håpløst sted å komme seg til uten bil da :ahappy: Hmmm, litt negativ.

Skrevet

Hvor lenge skal en holde seg unna andre hunder etter siste host da? Synes en uke høres lite ut...

Enig. Trodde det var et par uker etter første utbrudd. Synes ikke noe om at man "tar sjansen" og utsetter andre hunder for smitte :ahappy:

Skrevet

Hvor lenge skal en holde seg unna andre hunder etter siste host da? Synes en uke høres lite ut...

Enig. Trodde det var et par uker etter første utbrudd. Synes ikke noe om at man "tar sjansen" og utsetter andre hunder for smitte :hmm:

På blodprøver tatt i dag så det helt normalt ut, og han har ikke hostet i det hele tatt på en god uke. I følge dyrlege er han ikke smittefarlig, så det tror jeg skal være greit. Mer skeptisk til at flere reiser utover med hostende hunder - det er hovedgrunnen til at jeg tror vi holder oss hjemme. Kjipt å få syk hund igjen...

Skrevet

På blodprøver tatt i dag så det helt normalt ut, og han har ikke hostet i det hele tatt på en god uke. I følge dyrlege er han ikke smittefarlig, så det tror jeg skal være greit. Mer skeptisk til at flere reiser utover med hostende hunder - det er hovedgrunnen til at jeg tror vi holder oss hjemme. Kjipt å få syk hund igjen...

Ja, jeg har lurt på å holde meg hjemme, men fant ut at jeg stiller. Men hun får ikke hilse på andre hunder, og der blir rett fra bilen og i ringe, også tilbake til bilen. Kjipt, men heller det enn syk hund :hmm:

Skrevet

Forundrer meg egentlig ikkje at folk stiller syke hunder :hmm: Blir nok å tilbringe minst mulig tid i hallen ja.

Ja, jeg har lurt på å holde meg hjemme, men fant ut at jeg stiller. Men hun får ikke hilse på andre hunder, og der blir rett fra bilen og i ringe, også tilbake til bilen. Kjipt, men heller det enn syk hund :lol:

Men dommeren kan vel overføre smitte også?

Skrevet

Forundrer meg egentlig ikkje at folk stiller syke hunder :lol: Blir nok å tilbringe minst mulig tid i hallen ja.

Nei, det forundrer ikke meg heller. Enkelte gjør hva som helst for en liten sløyfe. Men i tillegg er vel kennelhoste smittsomt før det har brutt ut? Slik at hunder kan være smittebærere uten at eieren vet om det.

Men dommeren kan vel overføre smitte også?

Ja, det kan de, det er vel dråpesmitte. Så kanskje man kan vise bitt og tenner selv, også får dommeren heller klø på resten av kroppen *fundere* I USA foretrakk alltid dommerne at handler viste tennene, slik at de slapp å ta alle hundene i munnen.

Men man får redusere risikoen der man kan.

Vi skulle stille, men Nemi har startet bikinisesongen så da blir det nok ingen tur på oss. Lykke til alle som skal :)

Neieeee :hmm: Hvem skal jeg da få nervesammenbrudd sammen med før vi skal inn i ringen?

Skrevet

Neieeee :hmm: Hvem skal jeg da få nervesammenbrudd sammen med før vi skal inn i ringen?

Sowwy :) Hun er bare ikke i utstillingskondisjon, du skal heller få se bilder på msn når du er på (for de skal ikke publiseres på nett :P).

Dere greier dere supert og vi heier hjemmefra! Bare husk teflonen så du kan holde meg oppdatert på hvordan det går med lille krokodillen til tante :lol:

Skrevet

Ja, det kan de, det er vel dråpesmitte. Så kanskje man kan vise bitt og tenner selv, også får dommeren heller klø på resten av kroppen *fundere* I USA foretrakk alltid dommerne at handler viste tennene, slik at de slapp å ta alle hundene i munnen.

Men man får redusere risikoen der man kan.

Stilte for Theo Leenen i dag, og måtte vise tennene selv. Vet ikkje om du skal ha samme dommer?

Skrevet

Sowwy :P Hun er bare ikke i utstillingskondisjon, du skal heller få se bilder på msn når du er på (for de skal ikke publiseres på nett :D).

Dere greier dere supert og vi heier hjemmefra! Bare husk teflonen så du kan holde meg oppdatert på hvordan det går med lille krokodillen til tante :lol:

Ja, skjønner det ;) Håper hun kommer fort opp i pels igjen da!

Og jeg skal prøve å huske telefonen, men lover ingenting :hmm: Heldigvis er det jo kort vei hjem for å få formidlet resultater. Evt får jeg bruke noen andre som resultatbørs :) Blått er da en fin farge?

Stilte for Theo Leenen i dag, og måtte vise tennene selv. Vet ikkje om du skal ha samme dommer?

Veldig greit :) Jeg skal stille for hun Rita, så vet ikke hvordan hun gjør det. Men håper hun også lar handler vise tennene på hunden.

Skrevet

Nå er jeg glad for at vi ble hjemme:

Flere hunder som var på helgens utstilling har fått påvist kennelhoste. Så pass litt ekstra på de firbeinte fremover :icon_confused:

Skrevet

Flere hunder som var på helgens utstilling har fått påvist kennelhoste. Så pass litt ekstra på de firbeinte fremover :icon_confused:

Usj da... Takk for beskjed! :whistle:

Skrevet

Huff da... Har ikkje merket noe her enda, får vel bare følge med.

Skrevet

Huff da... Har ikkje merket noe her enda, får vel bare følge med.

Nei, kennelhosten har vel en inkubasjonstid på 7-10 dager, så det vil evt ikke synes før begynnelsen av neste uke. Siden den er smittsom før hunden viser symptomer, spres den som ild i tørt gress :icon_redface:

Skrevet

Nei, kennelhosten har vel en inkubasjonstid på 7-10 dager, så det vil evt ikke synes før begynnelsen av neste uke. Siden den er smittsom før hunden viser symptomer, spres den som ild i tørt gress :icon_redface:

Da får vi ligge unna hundetreff og trening i helga, bare sånn i tilfelle. På tur treffer vi ingen uansett :icon_redface:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...