Gå til innhold
Hundesonen.no

Plutselig allergisk!


Hundepsyk

Recommended Posts

Ja, der fikk jeg et annet syn på omplasseringsannonser med begrunnelse "omplasseres pga allergi", kjenner jeg.

Jeg har nemlig begynt å reagere på Frøya :) Ikke bare litt heller, og JA, det er henne!

Hun er nå 1 år og 1 mnd og har hatt løpetid to ganger. De siste tre ukene har jeg vært skikkelig sjuk, men avskrev det som forkjølelse med något attåt. Jeg innbilte meg at jeg ble bedre, men så, i det siste, har jeg fått skikkelig tilbakefall.

Symptomer:

- Tett og rennende nese

- Intens hoste, hoster til lungene kommer opp/jeg brekker meg, HVER GANG.

- Sliter med å trekke pusten

Hvordan vet jeg at det er bikkjedyret?

1. Hver gang jeg sitter i sofaen og hun ligger i fanget mitt får jeg skikkelig hosteanfall. Hostinga gir seg f**n meg ikke heller, selv etter 2 doser Cosylan! Hoster til jeg brekker meg flere ganger.

2. Når Frøya ligger et annet sted stopper hostinga opp, som om noen har trykket på en knapp!

3. Når jeg er ute av huset/på jobb hoster jeg nesten ikke i det hele tatt, nesa åpner seg opp og jeg er tilnærma frisk.

Nå nettopp satt jeg og spilte litt på NDS, og hun lå i fanget. Jeg hoster og hoster og hoster og hoster og må tilslutt reise meg for å pusse nesa + være i nærheten av vask/toalett i tilfelle jeg kaster opp.

Det roer seg.

Frøya har lagt seg på plassen sin litt lenger unna siden jeg har reist meg og vandrer rundt omkring.

Jeg setter meg tilbake i sofaen uten å rope på henne, hun blir liggende på plassen sin.

Hoster ikke en eneste gang!

Nå ligger hun i fotenden, og jeg kjenner et lite ubehag i luftveiene, men hoster ikke.

Om natten ligger hun i buret sitt (med åpen dør, slapp av)så langt unna senga som hun kan komme. Jeg kjenner noe ubehag om natta, men ikke så mye som når hun ligger i fanget. Enkelte netter har vært verre enn andre, og det er derfor det har tatt litt tid før jeg skjønte at det faktisk er allergi.

Dette er første gang jeg reagerer slik. Jeg har kjent et par stikk i lungene under løpetiden hennes, men den er hun nettopp ferdig med, og det har aldri, aldri vært så ille som det er nå. Hun bada dessuten for to dager siden.

Grunnen til at jeg ikke kjente igjen dette som allergi er at jeg er vant til at allergien klør mer. Det klør i nesa, i halsen og i øynene. Denne gangen kjennes det mer ut som om jeg har fått astma :)

Det er ikke (jule)stress heller, som gjør at immunforsvaret mitt er svakt.

Hva gjør jeg nå?

Sofaen, gulvet og ellers alle områder hvor hun oppholder seg mye er nettopp rengjort. Pledd er rista, lufta og vaska. Gulvet støvsuges minst en gang i uka. Jeg regner med vi skal ta en siste julevask enten denne uka eller neste, så det er ikke det som er problemet. Frøya dusjes og vaskes 1-2 ganger i uka.

Noen som vil dele erfaringer med å leve med astma? For hvis det bare er det, så klarer jeg meg sikkert! Jeg flytta jo hjem til foreldrene mine for at jeg ikke skulle være nødt til å gi fra meg lørva! :) Jeg har ikke lagt masse tusen kroner i utstyr, 3 (TRE) kurs, samt mange småhundtreff for at jeg skal være nødt til å gi henne fra meg når hun har rundet året! :)

Kanskje noen har sterilisert tispa si og dermed reagert mindre på henne? Frøya skal ikke avles på uansett, og jeg har gått og tenkt på at jeg skal ringe vetten til neste år (lønning) og avtale time. Kanskje det hjelper.

Tips mottas med takk. Jeg er litt fortvilet, men mest sint og sur på kroppen min :)

PS: Mamma er ikke allergisk mot noen pelsdyr, mens pappa er allergisk mot det meste av pels og dun. Det er fra ham jeg har arvet anlegg for å være allergisk. Han er ikke syk. Han sier at han ble dårlig av at Frøya fikk ligge i senga deres om natta, men nå gjør hun ikke det mer. Han er mest treningsfreak, så han er mye ute, men de få gangene han tar seg en strekk på sofaen eller i lenestolen, og Frøya faktisk legger seg oppå ham, så reagerer han ikke i det hele tatt.

PPS: Den følelsen av at lungene "surkler"/vanskelig for å trekke pusten er der konstant, uansett om jeg er ute/på jobb/Frøya ligger på plassen sin, bare i større eller mindre grad. Det er ikke slik at jeg er totalt frisk om hun ikke er i ansiktet mitt, men jeg blir litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har astma og allergi mot hunder. Det jeg merker er best det halvvåret jeg ikke går på allergisprøyte (mer effektivt en piller hver dag fordi jeg ble alltid dårlig når jeg sov,og du har alltid beskyttet deg), tar sprøytene hver måned, resten er at jeg vasker hundene ofte, ogholder det rent i huset. Jeg kjenner veldig på venners hunder som blir skjeldent vasket at jeg blir dårlig nesten med en gang. Amiga blir vasket en gang i måned/14 dag avhengig av utstillinger etc.

Astma messig har jeg ingne andre tips enn å ta medisinen (sånn diskus ting), så blir pusten bedre. Jeg sliter veldig i kulda og når jeg er syk og brukre den aktivt da, samtidig på bruks og agiliity treninger.

Det går nok bra, jeg har levd i mange år med dette og er vant til det, men jeg vet hvordan det føltes når jeg fikk det. :)

av de punktene du nevnte så er det jeg merker mest i kulda og med uvaska hunder at jeg ikke kan trekke pusten ordentlig. veldig lett tegn på astma snes jeg. om jeg jogger opp trapper (jeg er ikke veeeldig trent) så får jeg samme greia. Tar jeg en svip av diskusen min så kan jeg puste igjen.

Og det med nesa etc, akkurat sånn var jeg når jeg dro fra stallen. jeg klarnet opp på 10 minutter nesten. Så jatyder på allergi/astma desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ta deg en tur til legen og få en skikkelig sjekk. Greit å vite.

Nå vet jeg ikke hva du fôrer Frøya på, men min søster som er allergisk, reagerer faktisk mindre på våre hunder og katt enn på andre. Jeg har en teori om at det er fordi vi gir dem rå mat/vom og hundemat og ikke tørrfôr. Kan være verdt å tenke på, men skjønner det blir både synsing og en dråpe i havet... Håper det løser seg og at det ikke er Frøya du reagerer sånn på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ta en tur til legen og få allergiundersøkt deg, først og fremst? Sånn at du får VITE helt sikkert hva det er...?

allergi test viser skjeldent alt man er allergisk for men viser de store gruppene, gress, pelsdyr etc.

også ta en astma test, ganske lett. Puster i en maskin.

Men virker rart å bli så dårlig over natta liksom. jeg brukte flere år før jeg var så dårlig jeg måtte slutte med stall ol.

Be han sjekke deg ordentlig, det kan være helt andre tnig også, selvom det virker veldig sannsynelig. surkling i brystet kan komme av mye også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ta en tur til legen og få allergiundersøkt deg, først og fremst? Sånn at du får VITE helt sikkert hva det er...?

Hva med at jeg allerede ER allergitesta? Både pirk og blodprøve? Hva med at legekontoret er STENGT på kveldstid, og legevakt er det ikke krise nok til?

Jeg VET at jeg er allergisk, derfor jeg skaffa meg allergivennlig rase, dessuten er det, som Anette&Amiga sier, man blir ikke dårlig over natta.

Nå vet jeg ikke hva du fôrer Frøya på *snipp*

Ingenting. Hun spiser ikke. Lever på luft og kjærlighet. Har ikke smakt tørrfor siden hun var lita. V&H fnyser hun forøvrig av :)

Jeg reagerer forøvrig mer på korthårshunder og hunder som ikke har bada på en stund, enn andre. Har kontroll på allergien min. Helt til i dag, og som jeg sier har hun nettopp bada og vi har rydda/lufta/støvsugd. Får begynne å dusje henne hver dag, stakkars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, her i huset har vi både astma og allergier mot det meste. Pelsdyrallergien arter seg slik at øynene renner og klør og hovner opp av kløingen, nysingen vil ingen ende ta og SÅ kommer den astmatiske reaksjonen. Astma kan faktisk være livstruende og er slett ingen diagnose man setter på seg selv. Medisinene man får er reseptbelagt og tas fortrinnsvis forebyggende. IA her som elsker hester, måtte i mange år holde seg langt unna alt som luktet hest. Er du virkelig superallergisk mot noe, kan du ikke medisinere deg til å tåle det. Den eneste effektive behandlingen er å ikke utsette seg for det man ikke tåler. Men få nå en time til utredning, da. Og jo, de kan finne ut akkurat hva du ikke tåler. Ingvild her hadde gigantutslag på hest og peanøtter (også cashew), kanin var også ille, likeså katt. Hunder ga bare et lite utslag og heldigvis har hun aldri reagert på våre :) Lykke til med alt sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, du opplever faktisk mitt verste mareritt - jeg håper virkelig du finner en god løsning for deg og Frøya.

Jeg tenker at første bud er å dra til fastlegen din og få en henvisning til lungelege - dessverre er ikke fastlegene mest kompetente på astma. Siden det er lang ventetid hos lungelegen - minst 3 måneder - burde du se på fritt sykehusvalg og se etter andre sykehus med kortere ventetid. Jo raskere du får vurdert astmaen og får riktige medisiner jo bedre er det.

I ventetiden burde du finne deg en dyktig akupunktør. Jeg har selv blitt kvitt mye av min pelsdyrallergi ved homeopati og akupunktur, og kunne ikke hatt hund om det ikke var for den behandlingen - det er jeg bombesikker på. Jeg vet at det er mange som ikke tror på effekten av akupunktur, selv var jeg faktisk på Riksen i dag og fikk beskjed om å fortsette hos min akupunktør da det tydelig har en positiv effekt på min lungesykdom.

Som du vet er astma alvorlige greier så du må seriøst vurdere om hundeholdet er viktigere for deg enn helsa di. Astma er ikke noe å kimse av og den kan utvikle seg til KOLS.

Jeg beklager at jeg ikke har noe mer positivt å komme med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har astma og allergi, er alergisk mot hund og FISK! jeg tar alergimedesin vær morra. enkelteperioder må jeg ta dobbelt opp. jeg regerer på dvergpinschern min, men jeg kan ALDRI I MITT LIV leve uten henne, får heller bade henne litt oftere ta mere medesin.

Det kan være vere du reargerer i perioder...

har levd med fiske allergi hele livet mitt, der jeg ikke kunne ha vært eller være der det var kokt eller stekt fisk den dagen, å vist jeg har vært borti eller for lenge i rommet med fisk( max 2 minutter) så havnet jeg på sykehuset, med intravinøst ( eller hva det hheter) så vet godt hvordan det er å få anfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har astma og allergi, er alergisk mot hund og FISK! jeg tar alergimedesin vær morra. enkelteperioder må jeg ta dobbelt opp. jeg regerer på dvergpinschern min, men jeg kan ALDRI I MITT LIV leve uten henne, får heller bade henne litt oftere ta mere medesin.

Det kan være vere du reargerer i perioder...

har levd med fiske allergi hele livet mitt, der jeg ikke kunne ha vært eller være der det var kokt eller stekt fisk den dagen, å vist jeg har vært borti eller for lenge i rommet med fisk( max 2 minutter) så havnet jeg på sykehuset, med intravinøst ( eller hva det hheter) så vet godt hvordan det er å få anfall!

OT: Har du vurdert sprøyte forøvrig? Jeg tar hver måned, så slipper jeg å bli tett iløpet av natta, stresse med piller. for jeg er en vandrende zombie hver morgen hvis jeg baree tok piller (1 om morgen, 1 om kveld). og ble myeeee bedre av sprøytene. Jeg ble jo et oppplagt menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allergi(Mot alt av pelsdyr, og en hel haug andre ting), atopisk eksem og astma.

Jeg går på allergi og astmamedisiner daglig.

Ellers er mine tips:

Hold hunden ute av soverommet!

Vask huset ofte.

Ikke ha hunden oppi ansiktet, og vær flink med hygienen(Vask hendene etter kontakt med hunden, hvertfall om du har planer om å ta deg i ansiktet, spise el.lignende)

Petal cleanse kan nok og være verdt et forsøk, mange sier det funker, personlig har jeg aldri testet det. Jeg ville derimot vært forsiktig med å bade hunden for ofte, det kan føre til at den får tørr hud, og tørr hud er ikke en positiv ting mtp allergi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heller ikke bare pelsen man regaerer på.

Man kan også være allergisk for tisset og spyttet til hunden.

Ellers er jeg enig i rådene fra Renate over her.

Ikke hunden på soverrommet, og vask huset ofte!

Nå reagerer jeg heldighvis ikke så mye på hund, men er superallergisk mot kat, og da jeg var nødt til å bo i hus med en katt en periode så var jeg bare veldig nøye med vasking, og ikke klappe katten og ta meg selv i fjeset(klappet vel ikke katten i det hele tatt når jeg tenker meg om, og det er kansjek ikke helt optimalt når det er ditt eget dyr. men vask å vakse seg på hendene når man har tatt i hunden kan kanskje hjelpe?)

Det gikk faktisk veldig bra for meg å bo sammen med den katten, fordi jeg tok mine forhåndsregler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer forøvrig mer på korthårshunder og hunder som ikke har bada på en stund, enn andre. Har kontroll på allergien min. Helt til i dag, og som jeg sier har hun nettopp bada og vi har rydda/lufta/støvsugd. Får begynne å dusje henne hver dag, stakkars.

Bare en tanke som slo meg.

Har du byttet shampo/balsam evt andre ting du bruker på hunden i det siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv astma og allergi mot hunder... Men aldri i livet om jeg vil leve uten hund!

Det som hjelper meg er å gå på allergisprøyte 1 gang hver 7-8 uke, og i tillegg ta 1 tablett Kestine hver morgen.

Bruker forebyggende astmamedisin daglig, morgen og kveld. Og i tillegg Ventoline ved behov.

Ellers er soverommet hundefritt. Vasking av hender, støvsuging og lett rengjøring av stuen og kjøkken daglig er en god måte å holde allergien på avstand. Når alt dette gjøres, kan jeg kose og leve som normalt med hunden - så lenge jeg ikke trykker ansiktet ned i pelsen for mye :wub:

Hadde jeg vært deg ville jeg gått til lege og tatt opp dette, og prøvd - før du evt. velger å omplassere hunden.

Det burde vel igrunnen vært siste utvei :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med at jeg allerede ER allergitesta?

Det jeg prøvde å si er at det kan være noe annet eller noe mer, ikke et allergiutbrudd, det du opplever nå om dagen.

Så kom deg til legen og la han lytte på deg og ta blodprøver. Resultatet KAN bli helt annerledes enn hva du tror . Det er ikke alltid diagnosene man stiller selv er de riktige :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen i dag, men fastlegen min hadde vakt på legevakta, så jeg måtte få en annen. Allergitest ble tatt, samt infeksjonstest. Mens jeg satt og fikk tappa ut blod kom legen inn på laboratoriet og sa at vi kunnne ta en astma-test nå med en gang, så gjorde vi det, men jeg kunne ikke få resultatet med en gang pga at jeg var på sånn drop-in-time, så han skulle kikke på det senere.

Allergi-resultatene kommer heller ikke før om et par dager, jeg skal få brev i posten. Jeg skulle derimot få svar med en gang på noe annet, som jeg ikke helt vet hva var, for jeg ble geleidet inn på et annet rom for å sjekke om jeg har astma.

Da jeg kom ut spurte jeg sykepleieren hva det egentlig var jeg skulle få svar på med en gang, og da kunne hun fortelle meg at jeg hadde en ICT (?eller hun kalte det for noe HELT annet, jeg husker ikke?)- verdi på 20, og den skal egentlig være 8, men jeg måtte vente på brev fra legen for å få det forklart. Kan det ha hatt noe med infeksjon å gjøre?

Jeg vet ikke hvordan jeg gjorde det på den astma-testen, jeg skjønte ikke grafene på skjermen til sykepleieren, men hun syns jeg var kortpusta.

Legens råd var: Kvitt deg med hunden! Men jeg gir ikke opp så lett. Jeg har allerede funnet et par tlfnumre til akupunktører, så jeg skal prøve det først! Pluss at Frøya skal steriliseres, tenker jeg.

Det som er vanskelig er at etter nyttår har jeg ikke jobb mer, så det er ikke sikkert jeg har råd til å gå til akupunktør flere ganger i mnd :whistle:

Huff, du opplever faktisk mitt verste mareritt - jeg håper virkelig du finner en god løsning for deg og Frøya.

Jeg tenker at første bud er å dra til fastlegen din og få en henvisning til lungelege - dessverre er ikke fastlegene mest kompetente på astma. Siden det er lang ventetid hos lungelegen - minst 3 måneder - burde du se på fritt sykehusvalg og se etter andre sykehus med kortere ventetid. Jo raskere du får vurdert astmaen og får riktige medisiner jo bedre er det.

I ventetiden burde du finne deg en dyktig akupunktør. Jeg har selv blitt kvitt mye av min pelsdyrallergi ved homeopati og akupunktur, og kunne ikke hatt hund om det ikke var for den behandlingen - det er jeg bombesikker på. Jeg vet at det er mange som ikke tror på effekten av akupunktur, selv var jeg faktisk på Riksen i dag og fikk beskjed om å fortsette hos min akupunktør da det tydelig har en positiv effekt på min lungesykdom.

Som du vet er astma alvorlige greier så du må seriøst vurdere om hundeholdet er viktigere for deg enn helsa di. Astma er ikke noe å kimse av og den kan utvikle seg til KOLS.

Jeg beklager at jeg ikke har noe mer positivt å komme med. :wub:

En lungelege, faktisk. Skal høre med fastlegen min, når hun nå en gang kommer tilbake, og etter at jeg har fått resultatene av astma-testen.

Bare en tanke som slo meg.

Har du byttet shampo/balsam evt andre ting du bruker på hunden i det siste?

Nei, bruker samme som alltid. En jeg har kjøpt hos veterinær. På allergiviten.no skriver de at Petal Cleanse ikke kan dokumenteres å være bedre å bruke enn andre dyresjampoer:(

Forresten, hvis du bare hoster når hun ligger på fanget ditt, så er det jo en mulighet å prøve å ikke ha hun så mye oppi deg som du har nå!

Nei, jeg hoster hele tiden, til og med når vi er ute og går tur, når jeg er på jobb, etc., men det er ekstra ille hjemme.

I skrivende stund sitter jeg i sofaen og hoster litt, har brekt meg flere ganger allerede, enda Frøya ligger i senga si:( Det har sikkert noe med at hun sniker seg opp i sofaen når hun er alene hjemme, så det er pels over alt her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er CRP hun mente så er det at man får et lite stikk i fingeren som regel og de tar litt blod og sjekker om du har infeksjon. 20 betyr litt.

8 er normalt. er du oppi 100 er du ganske så syk (jeg pleier å komme opp dit pga astma og allergi når jeg blir forkjølet/får bronkitt). Om det var CRP så betyr 20 at kroppen din jobber med noe, men ikke alvorlig nok til antibiotika som regel :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner litt hvordan du har det. Er sjøl allergisk mot det meste. Bor sammen med 3 katter som eg ikke tåler + eg har kraftig astma. Heldigvis tåler eg bikkjen.

Men har du byttet shampo, deo, parfyme eller noe annet i det siste? Bruker du noen allergi tab. for tiden? Eg bruker og det funker fint nå, men har testet mange typer og endelig har et truffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er CRP hun mente så er det at man får et lite stikk i fingeren som regel og de tar litt blod og sjekker om du har infeksjon. 20 betyr litt.

8 er normalt. er du oppi 100 er du ganske så syk (jeg pleier å komme opp dit pga astma og allergi når jeg blir forkjølet/får bronkitt). Om det var CRP så betyr 20 at kroppen din jobber med noe, men ikke alvorlig nok til antibiotika som regel :whistle:

CRP var det sikkert. Det var ett eller annet med C ihvertfall. Kjenner at jeg lurer på hvorfor ikke det er du som sitter og hoster til du brekker deg. Hvorfor kan en hel haug med asmatikere ha hund, og her sitter jeg med et par lunger som truer med å komme ut?! Jeg har brekt meg så mye i dag at jeg har ikke matlyst lenger heller:(

Aner litt hvordan du har det. Er sjøl allergisk mot det meste. Bor sammen med 3 katter som eg ikke tåler + eg har kraftig astma. Heldigvis tåler eg bikkjen.

Men har du byttet shampo, deo, parfyme eller noe annet i det siste? Bruker du noen allergi tab. for tiden? Eg bruker og det funker fint nå, men har testet mange typer og endelig har et truffet.

Nei og nei. Har ikke byttet noe som helst, bruker ikke parfyme faktisk. Jeg blir så sløv av de reseptfrie tablettene, så jeg bruker ikke dem, men det er jo tydelig at jeg må begynne å gjøre det nå..

Det er forøvrig ingen juleblomster i huset, eller andre, nye blomster. Både jeg og pappa reagerer på svibel og julestjerne, så mamma må pynte med dem på jobben, stakkars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CRP var det sikkert. Det var ett eller annet med C ihvertfall. Kjenner at jeg lurer på hvorfor ikke det er du som sitter og hoster til du brekker deg. Hvorfor kan en hel haug med asmatikere ha hund, og her sitter jeg med et par lunger som truer med å komme ut?! Jeg har brekt meg så mye i dag at jeg har ikke matlyst lenger heller:(

Nei og nei. Har ikke byttet noe som helst, bruker ikke parfyme faktisk. Jeg blir så sløv av de reseptfrie tablettene, så jeg bruker ikke dem, men det er jo tydelig at jeg må begynne å gjøre det nå..

Det er forøvrig ingen juleblomster i huset, eller andre, nye blomster. Både jeg og pappa reagerer på svibel og julestjerne, så mamma må pynte med dem på jobben, stakkars.

Eg og ble sløv av et par av dei. Men det er bare til å prøve til du finner noen som funker på deg. Piller må du ha for at du skal ha sjans. Slik var det for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CRP var det sikkert. Det var ett eller annet med C ihvertfall. Kjenner at jeg lurer på hvorfor ikke det er du som sitter og hoster til du brekker deg. Hvorfor kan en hel haug med asmatikere ha hund, og her sitter jeg med et par lunger som truer med å komme ut?! Jeg har brekt meg så mye i dag at jeg har ikke matlyst lenger heller:(

Jeg hoster ut lungene når jeg har bronkitt, og bronkitt + astma = hoste longer ut. Bronkitten jeg hadde nettop(forrige uke,hoster fortsatt) hadde jeg CRP på 16, jeg hosta lungene mine ut for det, tok astma medisin og novipect og det roet seg, infeksjonen var ergo ikke høy nok til å bruke antibiotika (også er jeg allergisk mot det også så jeg blir som regel veldig dårlig ev lagt inn :wub: )

og reseptfritt er skjeldent bra er min erfaring :)

På allergi fronten anbefaler jeg på det sterkeste sprøytene, for da har du alltid beskyttelse, også ev øyedråper ol i tillegg (verste perioden må det til for meg), og på astma så er det å ta discusene hver dag ol. Om jeg stopper å ta medisiner vil jeg være et opphovnet ansikt som renner, surkler, hoster og ser ganske grusomt ut. Men jeg har brukt mange år på å kommehit jeg er nå, og for å si det sånn, livskvaliteten endret seg når jeg begynte på allergisprøyter :whistle:

Det går seg nok til, men er du sikker på at du ikke har fått no lungeinfeksjon/bronkitt ol? Du får høre hva legene sier. men jeg hoster til jeg spyr med bronkitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...