Lissi123 Skrevet 13. Desember 2010 Rapporter Skrevet 13. Desember 2010 Vel om denne ikke er på rett plass så bare flytt den Pappa sendte meg den på mail og jeg synes den var så søt at jeg gjerne ville dele den med dere. Kjærlighet En bonde hadde valper han måtte selge. Han malte et skilt som averterte «4 valper til salgs», og spikret det på enden av gjerdet sitt. Mens han spikret opp skiltet, kjente han noe som nappet i overallen. Han så ned og inn i øynene på en liten gutt. «Unnskyld,» sa gutten «Jeg vil kjøpe en av valpene dine!» «Vel» sa bonden mens han tørket sin svette nakke. «Disse valpene har flott premierte foreldre og koster mange penger.» Gutten så ned et øyeblikk. Så gravde han dypt ned i lomma. Dro opp en hånd av mynter og sa: «Jeg har 39 cents. Er det nok til å ta en titt?» «Selvfølgelig» sa bonden, og gikk bortover mens han plystret. «Kom Dolly!» ropte han. Ut av hundehuset kom Dolly løpende med fire hårede nøster hakk i hæl. Den lille gutten presset ansiktet mot nettinggjerdet og gjorde store øyne. Mens valpene nærmet seg gjerdet fikk gutten se en bevegelse ved hundehuset som fanget hans interesse. Sakte men sikkert stabbet det frem enda en pelsball, betydelig mindre enn de andre valpene. Den gjorde sitt beste for å følge med de andre. «Den vil jeg ha!» sa gutten mens han pekte ivrig på det lille nøstet. Bonden satte seg på kne ved siden av gutten og sa: «Gutt, du vil ikke ha den valpen. Den vil aldri bli i stand til å løpe og leke slik som de andre valpene.» Den lille gutten gikk et skritt bort fra gjerdet, han bøyde seg og begynte å dra opp det ene buksebeinet. Da så bonden at gutten hadde stålskinner på hver side av leggen som var festet til en spesiallagd sko. Gutten kikket opp på bonden og sa: «Du skjønner, jeg løper ikke så bra jeg heller, og den valpen vil trenge en som forstår.» Med tårer i øynene bøyde bonden seg ned og plukket opp den lille valpen. Forsiktig la han den i armene til den lille gutten. «Hvor mye koster den?» spurte den lille gutten. «Ingenting!» svarte bonden. «Ingen betaler for Kjærlighet!»
Ane Skrevet 13. Desember 2010 Rapporter Skrevet 13. Desember 2010 *Tårer i øynene hver gang jeg leser den*
Marianne&Java Skrevet 13. Desember 2010 Rapporter Skrevet 13. Desember 2010 *Tårer i øynene hver gang jeg leser den* Jeg å
Lola Pagola Skrevet 13. Desember 2010 Rapporter Skrevet 13. Desember 2010 Ja snufs Hvorvidt valpen burde fått leve opp, og hvordan en bonde kan gi fra seg en liten valp til en liten guttunge er en annen sak
Ane Skrevet 13. Desember 2010 Rapporter Skrevet 13. Desember 2010 ... og hvordan en bonde kan gi fra seg en liten valp til en liten guttunge er en annen sak Ja, tenke det samme! haha
Lissi123 Skrevet 13. Desember 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 13. Desember 2010 Er sikker en historie som er ganske gammel kan jeg tenkte meg hehe så hvem vet kanskje noen barn fikk en hundevalp før i tiden selv om det helt klart ikke er rett. Hadde aldri gitt en valp vekk til en unge. Søt er historien likevel
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar