Gå til innhold
Hundesonen.no

Nyttårsforsetter


xxx12345

Recommended Posts

Mine nyttårsforsetter er følgende:

1. Røyke mer

2. Drikke mer cola light

3. Ikke gå ned ett gram i vekt

4. Ikke trimme mer enn høyst nødvendig

Garantert bestått i 2011 :icon_confused:

*liker*

Neste år skal jeg ikke ha nyttårsforsetter, orker ikke det presset nå. Å skaffe seg jobb, et sted å bo og bedre helse er for meg ikke nyttårsforsett, det er pokkers nødvendigheter en ikke kommer utenom og som jeg bare må få stablet på beina på et vis. Og det er mer enn nok for 2011, kjenner jeg, det rekker for 2012 og 2013 også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Komme meg mer ut

- Gå ned ca. 3-5 kilo så jeg kommer tilbake til trivselsvekten min, evt bytte ut litt fett med muskler

- Spise litt sunnere

- Få orden på døgnrytmen min

Ja, har ikke noen voldsomme greier. Og alt løses av seg selv med hjelp av det siste forsettet mitt:

- Trene mer hund. :whistle:

Har forresten et par til, og det er å bli flinkere til å ta mer bilder og blogge mer. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaller det aldri nyttårforsett, men planer for det gjeldende året. Blir de ikke gjennomført kan jeg overføre de til neste år. Det er mest for å holde meg selv motivert :) Årets planer:

- Endre kosthold

- Gå mer turer, både fjell og vanlig

- Spare peng hver mnd.

- Male mer bilder

- Lese flere bøker

- Bli flinker å lese pensum

- Innarbeide gode soverutiner (sliter med å sove)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen som jeg vet kommer til å falle raskt fra og noen jeg føler meg sikker på at jeg klarer å holde.

1. Skrive ferdig masteroppgaven min - den har stjålet altfor mye tid og venner fra meg nå siden den ble utsatt. Jeg vil ta livet mitt tilbake!

2. Komme meg mer ut og i bevegelse - et naturlig resultat av å bli ferdig med master. Ingen hemmlighet at å ha en hund som skal på kurs og tur også hjelper godt på.

3. Ikke glemme ut katten når valpen kommer - selv om jeg ikke er noe kattemenneske har jeg nå engang bestemt å beholde henne. Det var mitt valg å ta så jeg får leve med det selv om hund er mer min ting.

4. Bli enda flinkere til å vise at jeg setter pris på de folkene som er i livet mitt.

5. Spise mer fisk og mindre kjøtt. (Denne har jeg i praksis liten tro på da jeg er mye flinkere til å lage kjøttmiddager)

6. Holde vekten stabilt under 60 - så miste den lille julekiloen som kom nå på slutten av året.

7. Bli flinkere til å ta vare på meg selv, både innvendig og utvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier som regel å glemme nyttårsforsettene mine, men får prøve å lagre de på mobilen denne gangen :)

- Lære meg yoga og meditasjon

- Bli vegetarianer og forbedre kokkekunstene mine

- Ta lappen

- Begynne på skolen igjen

- Trene regelmessig og gå mer turer

- Bli flinkere til å spare penger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytte ut (Leie leilighet eller rom)

Kanskje kjøpe valp (Mest sannsynlig utsatt til sommer 2012), lov å håpe!

(Hvis valp: Begynne å innlære enkle øvelser, noen triks og gå gode turer i skog og mark. Samt noen kurs)

Kjøpe års kort på SIB sitt treningssenter, og trene der så mye som mulig.

Spise sunnere, unngå hamburgere, pizza og kebab så mye som mulig.

Gå ned noen kilo, som jeg håper resulterer i en fin bikinimage(sammen med treningen).

Lese og jobbe mer med skolen. Håper dette kommer av seg selv når jeg flytter ut og får fred og ro!

Spare så mye penger som mulig(Krasjer vel med å flytte ut..)

Finne en jobb om jeg flytter ut.

Har lyst å gå på noen hundeseminar/kurs.

Burde ta lappen, men vet ikke om det skjer..

Ja, det er "forsettene" mine foreløbig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Ja, da nærmer et nytt år med blanke ark og fargestifter til seg med stormskritt. Da tenker jeg på nyttårsforsetter. Jeg har egentlig aldri hatt det, men lurer på om jeg ikke skal lage meg noen i år - skrive de ut og henge på kjøleskapsdøren og faktisk gjøre mitt beste for å oppnå de målene jeg har satt meg.

1. Trene minst to ganger i uken.

2. Pelsstell minst en gang i uken.

3. Få strøm på ovnen og bruke minst en kveld i uka nede på atelieret mitt.

4. Blåse støvet av symaskinen.

5. Rydde på plass en ting hver gang jeg reiser meg og ta helgevask hver torsdag.

6. Storhandle på Obs en gang i uka.

Hva med deg?

Tid for oppsummering - punkt 1, 2 og 4 er stort sett overholdt. Punkt 5 og 6 er delvis overholdt.

Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 2011 skal jeg:

- Begynne å trene igjen (tror det skal gå greiere når treningssenteret blir liggende ca. førti meter fra ytterdøra)

- Få en jobb jeg kan ha de første seks-sju månedene av året, så jeg kan legge meg opp litt ekstra penger (kan være kjekt å ha når det etterhvert blir både bil- og hundekjøp!)

- Starte opp med blanke ark og fargestifter til på et studium og universitet hvor jeg forhåpentligvis vil trives veldig godt!

Ad 1: Har begynt å trene litt - trener ca. en gang i uka (styrke eller spinning), og er uansett mye mer aktiv nå når jeg for det første har hund igjen og for det andre bor på et sted hvor man er mer avhengig av beina enn av kollektivtrafikk...

Ad 2: Har hatt deltidsjobb siden april, og hadde også sommerjobb. Har fått spart litt, i det minste. :)

Ad 3: Det har jeg definitivt! Stortrives på Ås, både med studiene og det sosiale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste år skal jeg ikke ha nyttårsforsetter, orker ikke det presset nå. Å skaffe seg jobb, et sted å bo og bedre helse er for meg ikke nyttårsforsett, det er pokkers nødvendigheter en ikke kommer utenom og som jeg bare må få stablet på beina på et vis. Og det er mer enn nok for 2011, kjenner jeg, det rekker for 2012 og 2013 også...

Tja, jeg fant meg et sted å bo - skal vi gå for bedre helse i 2012 og jobb i 2013 da?

Helsa er for så vidt også bedre nå enn for et år siden, men "bedre" er langt fra "bra".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Fortsette å holde et høyt aktivitetsnivå, men litt mer intensivt

* Bli litt flinkere til å kutte ut litt mer godis

* Fortsette å trene hestene annenhver dag

* Prøve å sette pris på hver dag, sånn at jeg ikke bruker hele våren på å glede meg til sommeren, hele sommeren til å glede meg til jeg skal ha ferie og så videre

1. punkt: Check! FLINK pike!

2. Delvis overholdt - raknet litt i Desember må jeg innrømme.

3. Nja, hestene ble satt vekk midt i året.

4. Ja, det har jeg vært mye flinkere til enn før! Skal fortsette å jobbe med det i år også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...