Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor handler sonisene?


HHC

  

67 stemmer

  1. 1. Hvor handler du jevnt over mest?

    • Ultra
      0
    • Ica Maxi
      3
    • Andre Ica
      1
    • Rema 1000
      22
    • Rimi
      5
    • Joker
      0
    • Meny
      7
    • Kiwi
      8
    • Bunnpris
      4
    • Coop prix/marked/x-tra
      7
    • Spar
      5
    • Centra
      0
    • Coop Mega/Obs
      5


Recommended Posts

LENGE LEVE COOP!

Forøvrig liker jeg ikke tanken på at jeg finansierer livene til folk som "Rema-Reitan" og "Rimi-Hagen". Jeg handler hos coop, bruker coop-kortet mitt og er fornøyd med at samvirkelaget deler ut overskuddet til medlemmene :ahappy:

:D Samme her,liker å få noen kroner på nyåret,den er nærmest og har en bra ferskvare-disk :ahappy:

Kiwi når jeg må ha KAFFE :D Coop kaffen er ikke bra nok.

Jeg har jobbet begge stedene og begge har en bra frukt/grønt disk,det er minst like viktig som kaffe.Eplereplereplerepler og litt diverse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det mest i Rema og Kiwi. Kiwi på bleier og barnemat- Rema er størst og best sånn ellers, men Kiwin var her først så vi er litt lojale :ahappy:

Hender vi stikker innom Spar eller Meny om vi skal ha noe spesielt, men de er omtrent 2 mils kjøring unna i hver sin retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ica Maxi når jeg er hjemme, men når jeg er på Tomb er det Rema 1000 :ahappy: Det er de nærmeste, og veldig sjeldent når jeg er på tomb så drar vi også på Smartclub. Drar på de, rett og slett fordi de er nærmest (Noe sier meg at det burde vært mulig å krysse av for flere alternativer her)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærbutikken her er en Spar-butikk, så skal det gå fort, handler vi der. Men de er ikke alltid så flinke til å sørge for å bestille inn varer i tide, så det er mye som er utsolgt i blant. Men pga beliggenheten så nær, er det Spar vi handler i stort sett i det daglige.

Vi har en Meny-butikk som valg nr to, littegrann lenger unna, men overkommelig. Den handler vi ofte i, særlig hvis vi skal ha ferskvarer og litt mer "avanserte" ting enn Spar-butikken har.

Skal vi til et stort supermarked blir det enten Ultra eller OBS! supermarked. Begge deler er et stykke unna, 15 min. med bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunnpris her altså. Mest fordi det er nærbutikken vår og det var det forrige plassen vi bodde også, så det har mer blitt en vane. Men liker generelt butikken veldig godt også, hyggelige folk, bra utvalg (hvertfall har de alltid det jeg trenger)

Men bruker også rema, ica, obs osv. Bare ikke så ofte^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler vel oftest på Meny, jeg syns de har supert utvalg og det er også enkelt å komme seg dit i forhold til tur/retur jobb. Ja, det er dyrere.. men føler alt har bra kvalitet og de har mye fint i frukt/grønt og også ferskvare om man trenger det.

Hvis jeg vet jeg skal ha noe kjøttdeig så drar jeg gjerne på Rema1000 (med mindre Meny har tilbud, hehe!).

Handler IKKE på Kiwi om jeg kan unngå det. Syns generelt Kiwi har sure eller uinteresserte ansatte, samt at butikkene er ofte trange og litt rotete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler vel oftest på Meny, jeg syns de har supert utvalg og det er også enkelt å komme seg dit i forhold til tur/retur jobb. Ja, det er dyrere.. men føler alt har bra kvalitet og de har mye fint i frukt/grønt og også ferskvare om man trenger det.

Hvis jeg vet jeg skal ha noe kjøttdeig så drar jeg gjerne på Rema1000 (med mindre Meny har tilbud, hehe!).

Handler IKKE på Kiwi om jeg kan unngå det. Syns generelt Kiwi har sure eller uinteresserte ansatte, samt at butikkene er ofte trange og litt rotete.

Jøss, jeg er imponert over at de har både Meny, Rema1000 og Kiwi på Nordpolen! Jeg trodde kanskje man måtte jakte maten sin selv der oppe, jeg :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger glemmer jeg at jeg ikke er en vanlig bruker! Sukk..det er ikke SÅ lett å være nissefar alltid! :ahappy: Komplisert å holde hemmeligheter for folk her på forumet ja.

Men joda. Vi har bra utvalg av butikker her. Det er ikke så mange kunder da, så kanskje derfor det er litt smådyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger glemmer jeg at jeg ikke er en vanlig bruker! Sukk..det er ikke SÅ lett å være nissefar alltid! :ahappy: Komplisert å holde hemmeligheter for folk her på forumet ja.

Men joda. Vi har bra utvalg av butikker her. Det er ikke så mange kunder da, så kanskje derfor det er litt smådyrt.

*Fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner ikke med at Kiwi ansatte får like fine julegaver som resten av befolkningen da nei. :ahappy:

Det med butikker er ikke bare bare altså... Har veldig mange å velge mellom.

Kiwi er nærmest og ligger i ett lite senter med dyrebutikk, slik at vi kan handle til hundene samtidig. Så nå handler vi mest der, men det kunne vi ikke før, pga av at Øivind jobbet der tidligere. Da han visste litt om hvordan ting ble gjort, nektet han å handle der privat etterpå! :D Men nå er det andre ansatte, og veldig hyggelige er de også, så ikke noe gæernt med den butikken lengre.

Kiwi har Hennig Olsen is også forresten, noe som er et stort pluss! :D

Prix har vi før boikottet pga har aldri funnet flere mugne / dårligere varer noe annet sted. Men nå har de åpnet en ny butikk i nærheten av der vi kjører mye i forb. med jobb, og den butikken lever ikke opp til de andres dårlige rykter. Den er stor lys og fin, og har bare nye varer, + noen bra varer vi ikke finner andre steder.

Ultra er dyrt men bra, og vi handler der oftere enn vi burde, fordi det ligger på samme storsenter som Øivind jobber, og han handler ofte i pausen sin.

Rema ligger rett utenfor storsenteret og der er det billig, + at de har rå ubehandlede kyllingvinger til hundene, + at de er best syntes vi også.

Meny er også bra, der har de margbein til hundene og gode kjøttprodukter til å feks lage en god helgemiddag. Der handler vi gjerne på fredagene og får med oss litt vin fra polet (nok et senter) i samme slengen. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler jeg har endret veldig mening på dette punktet siste året, derfor jeg laget tråden :ahappy:

Vi har jo masse butikker innen 10min kjøring, og de fleste kjeder. Tidligere handlet vi mye på Rema, men etterhvert ble det mye Meny, og etter jeg begynte å jobbe der veldig masse Meny :ahappy:

Personlig syntes jeg det er greit å handle basisvarer på Rema/Kiwi fordi det er billig. Men jeg føler rett og slett at de er så pregløse, triste og utvalget er veldig så som så. Dermed blir det gjerne Meny (men tidligere også Ica Maxi) til helgehandel o.l. Etter og selv ha sett en del av opplæringen man må ha, rutiner på flere Meny butikker (har noen kjente som jobber på de andre i området) har jeg funnet ut at jeg føler kvaliteten er høyere her på det meste utenom basisvarer (tørre). Jeg føler også jevnt over at servicen er ett hakk høyere på Meny her i området (og det sier jeg ikke fordi jeg jobber der, det har jeg alltid syntes).

Handler vel oftest på Meny, jeg syns de har supert utvalg og det er også enkelt å komme seg dit i forhold til tur/retur jobb. Ja, det er dyrere.. men føler alt har bra kvalitet og de har mye fint i frukt/grønt og også ferskvare om man trenger det.

Hvis jeg vet jeg skal ha noe kjøttdeig så drar jeg gjerne på Rema1000 (med mindre Meny har tilbud, hehe!).

Handler IKKE på Kiwi om jeg kan unngå det. Syns generelt Kiwi har sure eller uinteresserte ansatte, samt at butikkene er ofte trange og litt rotete.

Oh, vanker det fine julepresanger på oss Meny-ansatte? Hos oss handler til og med sånne bamsevinnere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler som oftest på Rema 1000. Prøver å unngå Prix pga dårlig utvalg (om de i det heletatt har varer i hyllene :ahappy: ). ICA er nødløsningen, men er jo så himla dyrt der :ahappy:

Men jeg handler helst ikke, jeg hater butikker (de er kun ett nødvendig onde!)! Har jobbet mange år innen dagligvarebransjen selv, kan ikke si at jeg savner det heller. Veldig kjekt at vi bare har en bil, for da må sambo handle når han kjører til/fra jobb :D

*klippe*

Da skulle de på Prix'n her ha dratt til dere for å se hvordan en butikk skal være da kanskje? For på Prix'n her er man heldig om de har varene man skal handle, og da snakker jeg om helt normale dagligvarer :D Butikken ser ut som om den har "polsk uke" hver dag, selv om de nettopp har fått inn varer. Varer det går mye av er de tomme for samme dag :D

Handler vel oftest på Meny, jeg syns de har supert utvalg og det er også enkelt å komme seg dit i forhold til tur/retur jobb. Ja, det er dyrere.. men føler alt har bra kvalitet og de har mye fint i frukt/grønt og også ferskvare om man trenger det.

Hvis jeg vet jeg skal ha noe kjøttdeig så drar jeg gjerne på Rema1000 (med mindre Meny har tilbud, hehe!).

Handler IKKE på Kiwi om jeg kan unngå det. Syns generelt Kiwi har sure eller uinteresserte ansatte, samt at butikkene er ofte trange og litt rotete.

Jøss, jeg er imponert over at de har både Meny, Rema1000 og Kiwi på Nordpolen! Jeg trodde kanskje man måtte jakte maten sin selv der oppe, jeg :D

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Personlig mener jeg det generelt ikke er innafor å velge valp etter farge, men har man preferanser grunnet noe praktisk (alternativt helserelatert) så tenker jeg det er en bedre grunn enn bare en kosmetisk preferanse. Men ser du på foreldrene/linjene så er det kanskje begrenset hvilke farger som kan komme også. 
    • Jeg har SUV med fem seter. La ned baksetene og har stort bur bak forsetene (svært godt stroppet fast) med utgang på sidene. Liker god å ha bur der med tanke på luftsirkulasjon, i tillegg har jeg da hele bagasjerommet fritt til ting og tang 😊  Kommer til å kjøpe stor varebil når hund nr 2 og 3 kommer i hus om noen år, men elsker å kjøre robust bil med god komfort som i tillegg ikke tar all verdens med plass, og ved å legge ned setene fremfor å kjøpe en SUV med to seter ble valgmulighetene mye større.
    • Nå har jeg hatt min Caddy i noen uker og jeg kan absolutt si at den ikke sluker drivstoff. Har kjørt endel småturer og ett par lengre, virker veldig bra enn så lenge😊
    • Uenig med mye av det Quest skriver over her. Valper SKAL sove mye og om de ikke får nokk søvn går det fort over i destruktiv atferd. Å bruke et inngjerdet område er helt topp for de hundene som trives med det og nødvendig for mange. Å behandle en hund som en baby kan være mye mer negativt enn man tror, og dette kommer fra ei som elsker hundene sine helt ekstremt!  Nå har det jo gått litt tid siden du skreiv innlegget og håper dere har god fremgang, men her er litt tips hvis du fortsatt trenger noen😊 Jeg fikk meg en valp på 8 uker i mai og startet med hjemme aleine treningen to dager etter hun kom hjem, når hun da var komfortabel i leiligheten, med meg og min andre hund. Når jeg måtte tilbake på jobb 4 uker seinere kunne hun være hjemme aleine en hel arbeidsdag uten noe uro eller uhell. Selvfølgelig er alle hunder ulike, men med rett trening og struktur får man det fint til mens de er små. Først må du finne et område valpen kan føle seg trygg i. Min har et stort gitterbur som er stripset fast i en barnegrind, slik at hun selv kan velge hvor hun vil sove og har litt ekstra plass. Her er hun for å både unngå uønsket atferd i leiligheten og for å skjerme den voksne, og vi blir nokk å bruke den en god stund fremover. Inni her har hun en seng, skål med vann og et par trygge tyggeleker. Så må du gjøre området trygt og koselig, jeg gjorde dette ved å gi alt av måltider og tygg inne i området, i tillegg til å flytte valpen inn i grinda når hun var trøtt. Når hun våknet tok jeg henne ut før hun rakk å syte om at hun ville ut på do. Du må starte i det små, ha valpen inne i området i korte perioder når den er trøtt og sakte øk tiden og hvor du er/ikke er. Jeg har et kamera som jeg følger med på henne igjennom. Parallelt bør du ikke la valpen følge etter deg overalt og min sover også i bur om natten. De første gangene jeg forlot huset (med den andre hunden) peip og hoppet hun i ca 10 minutter før hun la seg til å sove i 1 time, litt uro er helt normalt i starten. Her må du bare lese din hund og følge med om den faktisk blir stresset og helt fra seg, eller bare syter fordi den vil være med deg. De skal sove mye i løpet av en dag, så utnytt den tiden på å trene på 😊 
    • Jeg var i akkurat samme sitasjon som dere med ganske så lik bakgrunn og ønsker for et par år siden, bare at jeg var aleine om det. Så fikk høre akkurat det samme😂 Fikk meg valp siste året på masteren og det var det beste valget! Vi fikk begge gode rutiner, valpen måtte trene på å sove i grinda si mens jeg skreiv, så tok vi felles lufte- og treningspauser ved behov. Jeg fikk nylig valp nr. 2 og må si at det var mer avslappende å få valp som student enn når man er i fult arbeid og ikke kan ha valpen med på jobb. Det går helt fint det også med målretta trening, men det er hakket mer stressende og krever mer planlegging. Ikke la det at dere er studenter stoppe dere, høres ut som dere vet hva dere går til og har tenkt godt gjennom dette. Så jeg ville gått for det om den perfekte valpen dukket opp.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...