Gå til innhold
Hundesonen.no

Veldedig formål til barn

Poter

Recommended Posts

Hm, synes det er vanskelig å velge mellom slike formål. Alle gjør en god og nyttig jobb og trenger sitt... Egentlig skulle man jobbet daglig med disse barna og gjort en forskjell. Ikke sitte her bak skjermen og føle med dem :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får støtte et i år, og et annet til nesten år eksempel. :icon_cry:

Og folk burde gjort noe mer enn å poste teite bilder og statuser på FB, men dessverre stopper engasjementet til veldig mange enn "å vise sine holdninger"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er viktig med engasjement hele året rundt og ikke bare til jul. Gjerne at man velger seg ett eller to prosjekter som man følger opp over tid, men bevares, noe engasjement er bedre enn ingenting! Derfor jeg også synes det er fint med facebookoppdateringer :ahappy: Det ene kan forhåpentligvis føre til det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det går under veldedighet, på en måte gjør det jo det.

Jeg har vært støttemedlem av Norsk Luftambulanse i hele 15 år, jeg! Hehe, på siste medlemskortet så jeg at de hadde oppgradert meg til "gullmedlem". Betaler en fast kontigent hvert år. Noen ganger støtter jeg dem også hvis de har innsamlingsaksjoner for spesielt medisinsk utstyr de trenger til helikopteret.

Takket være slike støttemedlemmer har de budsjett til å kjøpe inn f.eks. hjertestartere o.l. medisinsk utstyr å ha i helikopteret, og dette kan være med på å redde liv når det står om sekunder og minutter! Det kan være barn og voksne, de som måtte trenge øyeblikkelig hjelp på kortest mulig tid og ambulanser ville bruke for lang tid.

En vakker dag kanskje man trenger luftambulansen selv, hvis man forulykker på et fjerntliggende, utilgjengelig sted, eller det på annen måte haster ekstremt mye. Derfor syns jeg det er viktig å støtte Norsk Luftambulanse :ahappy: De redder liv her hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...