Gå til innhold
Hundesonen.no

Sidestory from Holter

Siri

Recommended Posts

Det startet som en helt vanlig lørdag. Kulda beit i ansiktet og tåka lå lett over hele Holter mens sola jobbet hardt for å trenge gjennom. Ikke at den ville varmet stort om den hadde greid det, men det ville selvsagt blitt litt lysere. Tidvis greide den det og lyste opp joder og nabogården.

DSC_2486.jpg

DSC_2487.jpg

Vanen tro dristet vi oss ut for å få luftet skrotten mellom all godterispisingen. Det gikk i full fart opp i skogen, hvor sola ikke nådde fram like godt som på jordene nedenfor.

DSC_2533.jpg

Høyt i toppen av ei furu satt en flaggspett og hygget seg - og ante fred og ingen fare.

DSC_2530.jpg

Mens jeg stod og beundret den vakre hakkespetten, og lyttet til den sørmodige sangen fra en svartspett lenger inn i skogen, fikk jeg en ekkel følelse av at "noe" fulgte med på oss... :whistle: Jeg snudde meg og bare ante noe som befant seg inni skogen :blink:.

DSC_2504.jpg

DSC_2535.jpg

Brått måtte jeg se meg om - og så bare Babs :wave: Hvor var det blitt av Willy? Jeg ble helt kald i magen da jeg erindret at en politihundbare to dager tidligere sporløst forsvant fra sin eier på Holter...

Jeg ropte Babs til meg, og begynte litt hysterisk å rope på Willy :) "Noe" reagerte på mine rop - og det kom brasende ut fra den mørke, skyggelagte skogen:

DSC_2520.jpg

DSC_2507.jpg

DSC_2493.jpg

(detaljstudium)

Jeg så bare noe stort, svart - med digre, hvite tenner - komme mot oss, og holdt på å besvime av skrekk! Men Dronningen er ikke tapt bak en stol - og hun tok fram sine uante krefter og forsvarte "mor" selv om hun selv ble angrepet av "DEN"!

DSC_2526.jpg

DSC_2518.jpg

... to be continued...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja akkurat! :whistle: Det var nemlig no sånt vi forsøkte å skissere i kommentar-tråden til julekrimmen ang, "det der" som liksom skulle være Hunden Willy. Synes du skal være lllliiiiiitt forsiktig, Siri. Noen burde komme til bunns i mysteriet "Yeti," spør du meg... :wave:

Kule bilder, herlig historie!!! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja akkurat! :P Det var nemlig no sånt vi forsøkte å skissere i kommentar-tråden til julekrimmen ang, "det der" som liksom skulle være Hunden Willy. Synes du skal være lllliiiiiitt forsiktig, Siri. Noen burde komme til bunns i mysteriet "Yeti," spør du meg... :P

Kule bilder, herlig historie!! :P

Jeg er redd for at "det der" fortsatt er oppi skogen her så jeg er ytterst forsiktig med våre turer for tida... :P

Fantastisk! :P

:P

Nå begynner det å bli skummelt å vanke på sonen altså :P

Ja jeg har hjerteklapp og kikker meg stadig over skuldra bare jeg går fra stua til kjøkkenet...

:P :P :P

Fantastisk! Likte spesielt godt detaljstudiet! :P :P

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...