Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva synes dere om dette?

dorab01

Recommended Posts

Og som jeg skriver to - 2 - ganger i innlegget mitt, går jeg heller ikke for å forsvare dommeren. Jeg kommer med en antagelse basert på at jeg har sett episoder som kan minne om dette, og jeg ønsket å få fram at dommer kanskje hadde mer hederlige hensikter enn å kaldkvele valpen. Det er altså en potensiell forklaring, og ikke noe forsvar. Stor forskjell.

Jeg synes heller ikke det ser pent ut det dommer gjør, men jeg syntes ikke det var noe konstruktivt innlegg i debatten å delta i det hylekortet, derfor valgte jeg heller å forsøke å forklare et fremmed og skremmende fenomen. Men jeg kan godt la være med det ved en senere anledning.

Skjønner at det var en potensiell forklaring, men det jeg ser på filmen er en dommer som går over streken samme hva hun forsøker på :lol:

Du skal da ikke la være med å forklare hva hun kanskje forsøker å gjøre, jeg syntes bare det hun gjør på filmen er behandling av hund som jeg syntes var ille (man så etterpå at den var redd også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og man snakker om gamle, harde metoder i bruks- og jaktmiljøet, dette her er jammen ikke det spøtt bedre. Og jeg synes det er hårreisende hvis dere som går mye på utstilling, ikke synes dette er noe ille. Heldigvis for meg har jeg en stor rase, jeg skulle likt å se den dommeren som forsøkte noe sånt med mine hunder. Hadde ikke hundene mine svart opp, så hadde jammen meg jeg gjort det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm.. Holde hånda under bryst og under rompe? Hun tar jo kvelertak på hunden og det er ikke akkurat vanskelig å se det. Hun bruker makt for å holde på hunden når den febrilskt prøver å komme seg vekk. Vrir på nakken for å få den i den stillingen hun vil.. Da vil man kanskje ikke se det da eller?

Og det at man har vært mye på utstilling og sett "mye værre" rettferdigjør ikke den behandlingen av valpen i videoen her. Ja huff det er synd på oss som akker oss over dårlig behandling av hunder.. Hva er det vi tenker på liksom.. :lol: Er man på utstilling så får hunden bare tåle slikt nemlig.. Det finnes folk som gjør værre ting med bikkjene..

Nei her hadde jeg snakket til henne og latt sløyfa gå i dass om det skulle være tilfellet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusser også veldig over at ingen reagerer, ikke engang eier av denne hunden. En sløyfe kan ikke bety så mye, at man ønsker å se på hunden sin bli behandlet dårlig. Så enten er det ikke så veldig uvanlig at slikt gjøres, ellers så er eieren rett og slett litt lammet.

Personlig syntes jeg det fra den vinkelen man ser det ifra på filmen, ser ut til å være litt for mye. Valpen er tydeligivis ikke komfortabel med behandlingen, og da burde man ha stoppet der. Da får heller dommer trekke ned for manglende tilgjengelighet eller noe.

Blir jo samme som å ta skikkelig tak i hodet på en hund og vrenge opp leppa for å se på tennene når hunden tydeligivis ikke ønsker det, da fortjener man heller trekk.

Jeg skulle gjerne sett litt flere hunder jeg, før jeg gjør meg opp noen mening om denne dommeren. Hvordan behandler hun de andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• De har vært hjemme når vi har feiret med familie i Oslo (der vi bor). Av ulike hensyn, og først og fremst fordi de ikke ville hatt noe ut av det. De fikk en god tur på formiddagen og kanskje litt ekstra mental aktivisering, og lufting igjen rett før vi har dratt. Det begrenser såklart hvor lenge man kan være borte, men hvis hunden(e) normalt er vant til å være alene en arbeidsdag så tåler de en julekveld også. Bånd, bur eller kompostgrinder kan være gode løsninger om man må ha med hunden og den må begrenses noe. Det kan jo innebære både mye folk og tilgang på mat i ulike høyder, og være behov for skjerming både for hunden og omgivelsene.
    • Har alltid tatt henne med, og hatt henne i bånd hvis det var steder det ikke passet at hun gikk fritt rundt.
    • Er det noen som legger hunden igjen hjemme?  Hva har dere som løsninger hvis dere tar de med?  
    • Simira: Takk for svar og tips! Bøkene er notert på leselista ❤️
    • Det er mye fine bøker, jeg håper du har lest Leslie McDevitt også. Det er vel en egen Control Unleashed Puppy mener jeg å huske. Når det er sagt så ville jeg fått inn noen med erfaring til å vurdere dette. Jeg tenker det henger sammen, og at det er ressursforsvar. Det er fullt mulig å gjøre noe med, men krever riktig håndtering. På https://www.atferdskonsulenter.no/finner du jevnt over flinke folk som bruker positive metoder.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...