Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilder i hall

Yodel

Recommended Posts

Så vi ikke skal kuppe Lillestrøm-tråden helt tenkte jeg vi her kunne hatt litt tips og råd for fotografering i innendørs hall.

Jeg er litt usikker på dette med blitzbruk selv. Har ikke brukt blitzen altfor mye, skjø.

Jeg har en ekstern blitz (Nikon SB 900)

Det er jo høyt under taket i Lillestrøm, så å peke den oppover mot taket er vel fånyttes, og rett mot hunden blir vel for skarpt?

Hva vil dere anbefale? Tenkte kanskje et slikt "lyskort" og peke den skrått oppover?

Også er jeg litt usikker på om jeg skal bruke allround abojektivet mitt (Nikon 18-200 3,5-5,6) eller gå for det mer lyssterke- men da mister jeg mye zoom (Sigma 18-50 f 2,8)

Hvilke innstillingen/ linser/ blitz skal dere bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallene på utstillingen i Lillestrøm har jo ikke alverdens med lys, så jeg tror at du skal slite godt med gode bilder uansett objektiv.

Jeg satser på Canon 50mm mitt, så tar jeg det derfra. Jeg planlegger egentlig aldri hvordan jeg skal ta bildene, jeg bare gjør det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallene på utstillingen i Lillestrøm har jo ikke alverdens med lys, så jeg tror at du skal slite godt med gode bilder uansett objektiv.

Jeg satser på Canon 50mm mitt, så tar jeg det derfra. Jeg planlegger egentlig aldri hvordan jeg skal ta bildene, jeg bare gjør det :D

Nei, det gjør egentlig ikke jeg heller, men tenkte jeg kanskje skulle tenke litt på forhånd nå da :lol:

Mjo, kanskje 50mm stillobjektivet ikke er et dumt alternativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør egentlig ikke jeg heller, men tenkte jeg kanskje skulle tenke litt på forhånd nå da :lol:

Mjo, kanskje 50mm stillobjektivet ikke er et dumt alternativ?

50mm pleier å gjøre susen her hvertfall. Det ligger et album på fb profilen min fra lillestrøm i fjor. Hvis du vil se, liksom.

Men, du bør forberede deg på litt bevegelse, ettersom du ikke har muligheten for å zoome, og også litt redigering i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50mm pleier å gjøre susen her hvertfall. Det ligger et album på fb profilen min fra lillestrøm i fjor. Hvis du vil se, liksom.

Men, du bør forberede deg på litt bevegelse, ettersom du ikke har muligheten for å zoome, og også litt redigering i etterkant.

Men du bruker ikke blitz?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg skulle teste ut litt i morgen og drar med meg både 50 mm f1,4 og 18-50 mm f2,8 (noe særlig dårligere blender er det vel ikke vits i å forsøke engang). Jeg tar vel også med blitzen for å se hva som blir best (men da kan jeg også evt bruke 18-200 mm forhåpentligvis).

Jeg rekker jo aldri å få testa ut hva som fungerer best mulig når jeg selv skal stille hund, så jeg gleder meg litt til å bare ha en dag for uttesting i morgen :lol:.

Jeg ser for meg å bruke manuelle innstillinger, og sette dem fast på en lukker og en blender, og så justere ISO og evt eksponeringskompensasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg skulle teste ut litt i morgen og drar med meg både 50 mm f1,4 og 18-50 mm f2,8 (noe særlig dårligere blender er det vel ikke vits i å forsøke engang). Jeg tar vel også med blitzen for å se hva som blir best (men da kan jeg også evt bruke 18-200 mm forhåpentligvis).

Jeg rekker jo aldri å få testa ut hva som fungerer best mulig når jeg selv skal stille hund, så jeg gleder meg litt til å bare ha en dag for uttesting i morgen :D.

Jeg ser for meg å bruke manuelle innstillinger, og sette dem fast på en lukker og en blender, og så justere ISO og evt eksponeringskompensasjon.

Du vet at det er fult lovlig å komme innom gårdshundringen å ta bilder, ikke sant? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rekker jo aldri å få testa ut hva som fungerer best mulig når jeg selv skal stille hund, så jeg gleder meg litt til å bare ha en dag for uttesting i morgen :D.

Jeg har jo de nøyaktig samme objektivene som deg- så tenkte å prøve meg på det samme. Får se hvor mye testing jeg får til før kl 0900 :P

Også er det lov å stikke innom basenjiringen også altså :lol:

RTL: Når går gårdshundene? *Gidder ikke å sjekke selv*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at det er fult lovlig å komme innom gårdshundringen å ta bilder, ikke sant? :lol:

Nææææ, er det ? *ler*. Ser for meg unge Guldseth som virrer rundt for å ta bilder av alle soniser samtidig som hun skal handle alt hun skal handle - og egentlig glemmer alt :D

Jeg har jo de nøyaktig samme objektivene som deg- så tenkte å prøve meg på det samme. Får se hvor mye testing jeg får til før kl 0900 :P

Også er det lov å stikke innom basenjiringen også altså :P

Kanskje vi kan sammenligne bilder etterpå da ? *ler*.

Jeg tror jeg bare må se hvor jeg havner når jeg skal ta bilder - jeg tror det kommer til å bli temmelig random, men skal se hva jeg husker og rekker (kommer nok ikke fra morgenen av - må sove litt også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo de nøyaktig samme objektivene som deg- så tenkte å prøve meg på det samme. Får se hvor mye testing jeg får til før kl 0900 :D

Også er det lov å stikke innom basenjiringen også altså :lol:

Vi har oppmøte tid 11 :P Vet at dere er først ii ringen (Annika sladret :P) så jeg må nesten se om vi er der til da, gjør regning med det, men lover ingenting. Håpte jeg skulle få tatt noen bilder fra B ringen også, meeeen... lover ingenting :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble sittendes å titte på bildene dine i bloggen, av alt mulig rart. Du er jo utrolig flink til å ta bilder, de var jo bare såå superfine i fargene og skikkelig skarpe. Hvilket kamera og objektiv bruker du?? Og innstillingene inne/ute?? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...