Gå til innhold
Hundesonen.no

Æsj,æsj, hunden spiser bæsj


Anette

Recommended Posts

Hei

Etter vi gikk over fra labb til Eukanuba så har borderen begynt å spise bæsj, det startet med rådyrbæsj, som både hun og Amiga elsker og jeg ikke får stoppet de, men det har nå(Foxi altså, Amiga tar bare en jafs rådyrbæsj i ny og ne) gått over til hundebæsj, jeg synes dette er forferdelig uappetittelig og lurer på om foret kan ha skylden. Googlet og lest litt og mange sier å fore bare på vom får bort problemet ol, så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med det?

"før" i tiden foret vi på pro plan/norwegian polar og spiste aldri bæsj. Nå får hun Eukanuba Senior(kanskje det er feil,hun er 7,vi ble fortalt senior for var bra da) og matrester ol, samt litt valpefor fra v/h i ny og ne (en liten dæsj fordi hun hyler og sutrer fordi amiga får..).

spisingen av bæsj har vært den siste måneden, mer og mer og mer. Igår stod hun og frotset i seg, og samme hvor mye jeg skriker og roper så nekter hun å komme før hun er helt ferdig, med mindre jeg tar et megahopp og løper ut i snøen og får tak i henne. Her om dagen så dreit amiga på jordet og foxi liksom luktet på det og jeg bare NEI! og hun krympet seg og gikk avgårde, men hun tittet seg stadig bakover dit etc.

ogsåvidt meg fortalt så kommer det lite næring ut i vom og hundemat bæsjen fordi det var godt fordøyelig og lite som kom ut, så hvorfor den er så herlig vet jeg ikke. Men jeg vil helst ikke ha det sånn, og jeg synes det er ille å sette henne i bånd når hun har gått løs i 7 år fordi hun gjør dette. Så noen tips? Ananas har noen sagt også, men hun spiser jo ikkebare sin egen avføring, men alle andres.

Og dyrlegen sa bare revebæsj var farlig så hun kunne bare få spise rådyrbæsjen, bare at det utviklet seg litt lengre....

Det ble kanskje ikke veldig oversiktlig, men håper noen har noen tips for akkurat nå har jeg ingen ideer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette kan hjelpe men hadde en flat som jeg skulle vøre snill med og gi senjorfor til og han ble gammel og pjusk. Gikk over til vanlig og jeg hadde han tilbake. Altså han fikk ikke nok energi med senjor foret. Jeg ville testet det vanlige foret igjen og eller gitt tilleg av det som er sundt i senjorforet. Det høres jo ut som hun kunn spiser bøsj når hun syntes det blir for lite næring. For med det gamle så hadde du jo spisingen under kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amigo spiser sin egen hundebæsj :whistle: uansett hva slags mat han. Har foret 1 år på Vom og Hundemat og nå tørrfor.

Begge to elsker kattebæsj.

I hagen må jeg bare passe på å plukke opp om de gjør fra seg. Ute er det bare å dra de med seg videre om de spiser kattebæsj.

Løse på tur er hestebæsj veldig godt og det får jeg ikke bort ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ananas i maten skal hjelpe. Det funket aldri på Cita, men det funket umiddelbart på min bror sin rottweiler som spiste sin egen avføring med en gang det kom ut.

Hun spiser mest Amiga sitt... Men skal prøve annet for får å se om det hjelper, siden det kom etter bytte til senior for :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ananas i maten skal hjelpe. Det funket aldri på Cita, men det funket umiddelbart på min bror sin rottweiler som spiste sin egen avføring med en gang det kom ut.

Takk for tips, det skal jeg prøve merker jeg. Günther spiser alltid sin egen bæsj hvis han bæsjer inne... :whistle: Det er så ekkelt og jeg har aldri skjønt hvorfor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke bare funke på hunder som spiser sin egen avføring. Mange hunder som spiser avføring gjør det visst fordi de mangler noe annet - tror det er fiber? :whistle: Det får de hvertfall fra ananas, og derfor slutter mange hunder med det.

Edit: ananas skal også gjøre at avføringen smaker mindre godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke bare funke på hunder som spiser sin egen avføring. Mange hunder som spiser avføring gjør det visst fordi de mangler noe annet - tror det er fiber? :whistle: Det får de hvertfall fra ananas, og derfor slutter mange hunder med det.

Edit: ananas skal også gjøre at avføringen smaker mindre godt.

Da skal jeg gå til innkjøp av en boks ananas, montro om det er forskjell på fersk og hermetisk... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine spiser dessverre bæsjen til hverandre (ikke sin egen så vidt jeg vet) mest om vinteren, men også om sommeren. Har forsøkt ananas uten de store resultatene. Virker som om den eldste har lært de yngre å gjøre det.... :whistle:

Synes det er rart det ikke er oppfunnet noe man kan putte i maten som gjør at de skyr møkka. Virker jo som om det er endel hunder som gjør det. Hadde hjulpet i endel tilfeller iallefall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal man få hunden til å spise ananas? Regner med at man må ha fersk og ikke en som er i sukkerlake slik de er på boks.

Den yngste min hadde lært seg dette før jeg fikk henne fra opdretter i fem seks månedersalderen. Nei Vom som eneste for hjelper ikke. Variert for så hun ikke mangler noe av vitaminer hjelper ikke. Det eneste som hjelper er å umiddelbart fjerne avføringen og gjøre så godt jeg kan for at hun ikke må bæsje når jeg er på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par av dustene her synes bæsj er bra. Vel å merke om de får tilskudd av tørrfor, go'biter el. Har de kun fått v&h siste døgnet, er det heller ikke interessant med møkka... Så det er nok noe med hva som passerer gjennom av smakstilsettninger.

At de uansett eter møkk fra hest, sau, rådyr osv. er en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...