Gå til innhold
Hundesonen.no

Energi drikk

MonicaT

Recommended Posts

Jeg er aktiv innen for jakt og jaktprøver og noe som er veldig viktig er å få i hunden nok veske.

Ting jeg vet om som brukes mye er eks; frysetørket vom med vann, kjøtt fra VH, tørrforkuler svellet i vannet

Jeg tenker ikke på ting som lunsjbokser etc

Næring er greit, men ofte vanskelig å få i hunden nok vann.

Derfor er spørsmålet om det finnes noen form for energi drikk for hunder ? Smakstilsetning til vann eller andre ting.

Noen som vet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøpe druesukker på apoteket er noe mange jeg vet om putter i vannet til hundene under hardt arbeid, eller som under fødsel.

Mange jeg kjenner putter også youghurt i vannet til hundene, eller blander i frystørket vom og lar det svelle "bort". Dette for å lage mer smak i det og at hundene dermed drikker mer. Men det har jo du alt nevnt.

Alternative er som over, rett å slett blande druesukker og elektolytt blanding i vannet for å gi de nok salter og sukker til å vare lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RC har et pulver med elektrolytter, bla beregnet på varme dager eller hunder som drikker lite.

Min link

Denne har jeg også brukt, veldig god.

Er hunden sær så kan det lønne seg å tilsette noe som smaker godt, vi bruker mye HILLS a/d etter og under trening, den kan blandes ut i vann og de særeste hunden pleier å like denne :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VI fikk reklame for energidrikk for hunder på jobb for ikke så lenge siden!

Men jeg husker jo ikke hva det heter, men det var laget for veterinærer som har hunder oppstallet over litt tid etter f.eks operasjoner. Men det sto spesifikt i brosjyren at det var også laget med tanke på høytytende hunder. F.eks jakthunder og andre hunder med stort behov for væske og næring :ahappy:

Skal se om jeg finner igjen reklamen, eller om vi har kastet den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg var på gjeterkurs i juli, da var det ekstremt varmt den ene dagen. Jeg brukte pulveret til RC blandet med en boks recovery (energifor som pate) i vann og da var det ikke noe problem å få i bikkjene nok vann. Jeg blandet alt med vann på en termos så det holdt seg kjølig. Jeg kommer til å kjøpe inn mer av dette og bruke på prøver, i sankinga etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøpe druesukker på apoteket er noe mange jeg vet om putter i vannet til hundene under hardt arbeid, eller som under fødsel.

Mange jeg kjenner putter også youghurt i vannet til hundene, eller blander i frystørket vom og lar det svelle "bort". Dette for å lage mer smak i det og at hundene dermed drikker mer. Men det har jo du alt nevnt.

Alternative er som over, rett å slett blande druesukker og elektolytt blanding i vannet for å gi de nok salter og sukker til å vare lengre.

Kun druesukker er ikke veldig bra i lengden, det tørker mer ut enn det gir næring. Men for hurtig tilførsel er det bra. Til jakt, ikke så bra. Da ville jeg satset på elektrolyttblanding, det er balansert og hunden får i seg både salter og sukker og vann. Ta et søk her på sonen etter elektrolyttblanding, så tror jeg du finner noe. :whistle:

Selv pleier jeg å - av alle ting - ta vare på pølsevannet når vi en sjelden gang koker pølser. Har aldri hatt bruk for det, men kan tenke meg at det smaker godt. Tror det er lurt å "porsjonere" ut vannet, slik at de ikke drikker alt de makter av pølsevann, for så å ha gått lei.

Det som funker desidert best, er når det er sommer; å kaste tørrfôrkuler i vann de bader/vasser i. Da kan til og med en husren hund måtte gjøre fra seg inne pga vannmengden de sluker med seg mens de leter etter tørrfôrkulene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. Ble så glad da jeg fant denne siden. Jeg er over gjennomsnittet interessert i hunder, og liker å lese om alle raser.  Har hatt flere hunder selv, men er nå delvis pensjonist, og ønsker ikke heltidsansvar for en hund. Samtidig kan jeg ikke tenke meg et liv uten hund, så store perioder av året har vi hund boende hos oss. Det finnes dessverre mange useriøse hundepassere der ute, så jeg oppfordrer hundeiere til å sjekke nøyde, be om referanser og avtale prøvepass, dersom ukjente skal passe hunden.    Ønsker alle på to- og fire ben en hyggelig og fredelig jul, og alt godt for det nye året. ❤️
    • Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...