Gå til innhold
Hundesonen.no

Energi drikk


MonicaT

Recommended Posts

Jeg er aktiv innen for jakt og jaktprøver og noe som er veldig viktig er å få i hunden nok veske.

Ting jeg vet om som brukes mye er eks; frysetørket vom med vann, kjøtt fra VH, tørrforkuler svellet i vannet

Jeg tenker ikke på ting som lunsjbokser etc

Næring er greit, men ofte vanskelig å få i hunden nok vann.

Derfor er spørsmålet om det finnes noen form for energi drikk for hunder ? Smakstilsetning til vann eller andre ting.

Noen som vet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøpe druesukker på apoteket er noe mange jeg vet om putter i vannet til hundene under hardt arbeid, eller som under fødsel.

Mange jeg kjenner putter også youghurt i vannet til hundene, eller blander i frystørket vom og lar det svelle "bort". Dette for å lage mer smak i det og at hundene dermed drikker mer. Men det har jo du alt nevnt.

Alternative er som over, rett å slett blande druesukker og elektolytt blanding i vannet for å gi de nok salter og sukker til å vare lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RC har et pulver med elektrolytter, bla beregnet på varme dager eller hunder som drikker lite.

Min link

Denne har jeg også brukt, veldig god.

Er hunden sær så kan det lønne seg å tilsette noe som smaker godt, vi bruker mye HILLS a/d etter og under trening, den kan blandes ut i vann og de særeste hunden pleier å like denne :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VI fikk reklame for energidrikk for hunder på jobb for ikke så lenge siden!

Men jeg husker jo ikke hva det heter, men det var laget for veterinærer som har hunder oppstallet over litt tid etter f.eks operasjoner. Men det sto spesifikt i brosjyren at det var også laget med tanke på høytytende hunder. F.eks jakthunder og andre hunder med stort behov for væske og næring :ahappy:

Skal se om jeg finner igjen reklamen, eller om vi har kastet den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg var på gjeterkurs i juli, da var det ekstremt varmt den ene dagen. Jeg brukte pulveret til RC blandet med en boks recovery (energifor som pate) i vann og da var det ikke noe problem å få i bikkjene nok vann. Jeg blandet alt med vann på en termos så det holdt seg kjølig. Jeg kommer til å kjøpe inn mer av dette og bruke på prøver, i sankinga etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøpe druesukker på apoteket er noe mange jeg vet om putter i vannet til hundene under hardt arbeid, eller som under fødsel.

Mange jeg kjenner putter også youghurt i vannet til hundene, eller blander i frystørket vom og lar det svelle "bort". Dette for å lage mer smak i det og at hundene dermed drikker mer. Men det har jo du alt nevnt.

Alternative er som over, rett å slett blande druesukker og elektolytt blanding i vannet for å gi de nok salter og sukker til å vare lengre.

Kun druesukker er ikke veldig bra i lengden, det tørker mer ut enn det gir næring. Men for hurtig tilførsel er det bra. Til jakt, ikke så bra. Da ville jeg satset på elektrolyttblanding, det er balansert og hunden får i seg både salter og sukker og vann. Ta et søk her på sonen etter elektrolyttblanding, så tror jeg du finner noe. :whistle:

Selv pleier jeg å - av alle ting - ta vare på pølsevannet når vi en sjelden gang koker pølser. Har aldri hatt bruk for det, men kan tenke meg at det smaker godt. Tror det er lurt å "porsjonere" ut vannet, slik at de ikke drikker alt de makter av pølsevann, for så å ha gått lei.

Det som funker desidert best, er når det er sommer; å kaste tørrfôrkuler i vann de bader/vasser i. Da kan til og med en husren hund måtte gjøre fra seg inne pga vannmengden de sluker med seg mens de leter etter tørrfôrkulene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...