Huldra Skrevet 22. November 2010 Rapporter Skrevet 22. November 2010 Kall det hva du vil, men i mine øyne er skum/sikkel det samme. Blir som å si at nei, hunden min har ikke en ørebetennelse, den har en soppinfeksjon i øret. Same shit. End of OT.
Guest Dratini Skrevet 22. November 2010 Rapporter Skrevet 22. November 2010 Vet rett og slett ikke hvilken rase jeg skulle ha "anbefalt", Pyreneer blir for lik KO, Hoffene kan vokte veldig om de får lov til det (vet om en som har fått lov til det siden h*n var valp, og hunden takler ikke fremmede mennesker i det heletatt. Kommer det besøk så må hunden inn på eget rom, den kan ikke være ute engang for da stopper h*n alle som nærner seg gjerdet). Men de fleste hoffene jeg har møtt oppgjennom årene har vært veldi ggreie mtp vokting. De takler fint å ha dager uten trening, og man får enda mer gira hund om man har flere fridager (gira på at "YESSS! NÅ skal vi JOBBE!"). (Er Py og hoffe jeg har mest kjennskap til utenom grønnlandshunder da ). Blir som å si at nei, hunden min har ikke en ørebetennelse, den har en soppinfeksjon i øret. Same shit. For å ta enda mer OT: tror nok ikke at Fannhvit er enig i den konklusjonen
Emilie Skrevet 22. November 2010 Rapporter Skrevet 22. November 2010 Enig, skum er ikke noe lekkert det heller. Men en GD skummer ikke konstant, men den KAN sikle konstant. Stor forskjell der. Ellers har jeg hørt at korthårs SB omtrent ikke sikler, det er mer vanlig på langhårs? Det tør jeg ikke uttale meg om Men det er vel enda mer ulekkert på en langhårs, fordi det setter seg i pelsen, hvis den først sikler.
Angilja Skrevet 22. November 2010 Rapporter Skrevet 22. November 2010 For å ta enda mer OT: tror nok ikke at Fannhvit er enig i den konklusjonen For å svare på OT; tror nok huldra mener at sopp og infeksjon gir samme symptomer akkurat som sikkel og skum gir samme symptomer. Selv om inf./sopp er ulike ting så er resultatet det samme (lukt, vonde ører) akkurat som resultatet av skum/sikkel er det samme (det er klissete og renner..) . Og DET er jeg enig i
Guest Dratini Skrevet 22. November 2010 Rapporter Skrevet 22. November 2010 For å svare på OT; tror nok huldra mener at sopp og infeksjon gir samme symptomer akkurat som sikkel og skum gir samme symptomer. Selv om inf./sopp er ulike ting så er resultatet det samme (lukt, vonde ører) akkurat som resultatet av skum/sikkel er det samme (det er klissete og renner..) . Og DET er jeg enig i Om det er det Huldra mente, så tolket jeg det hun skrev feil Uansett så er skum/sikkel ekkelt Er glad for at de hundene som vi har hatt opp gjennom årene så og si aldri har siklet (kun Amy når hun var drektig og tagg appelsin fra Junior).
mokken Skrevet 22. November 2010 Rapporter Skrevet 22. November 2010 Min første tanke var berner, sånn uten at jeg kjenner så veldig godt til rasen. Lykke til med rasevalg, spennede å se hvor du havner
Huldra Skrevet 22. November 2010 Rapporter Skrevet 22. November 2010 For å svare på OT; tror nok huldra mener at sopp og infeksjon gir samme symptomer akkurat som sikkel og skum gir samme symptomer. Selv om inf./sopp er ulike ting så er resultatet det samme (lukt, vonde ører) akkurat som resultatet av skum/sikkel er det samme (det er klissete og renner..) . Og DET er jeg enig i Hehe, du kjenner meg godt ser jeg - det var akkurat det jeg mente! Og for oss som ikke er vant til sånt, vil sikkel og skum være det samme; nemlig klissete og ekkelt.
Slevedyret Skrevet 23. November 2010 Rapporter Skrevet 23. November 2010 Hæ??? Når ble litt sjarmerende sikkel ekkelt a???
LeneG Skrevet 23. November 2010 Rapporter Skrevet 23. November 2010 Leonberger Har ikke du tenkt på den før? Ser Ricco her har beskrevet gutten sin og det er vel slik de i hovedsak skal være. De sikler som regel ikke heller
Huldra Skrevet 23. November 2010 Rapporter Skrevet 23. November 2010 Hæ??? Når ble litt sjarmerende sikkel ekkelt a??? Når det ikke tilhører ens egen hund, og det generelt er uvant. Nå sikler ikke mine hunder så fryktelig mye at det gjør noe, men Tulla kan slippe et par dråper hvis hun blir sittende lenge og se og vente på at maten skal bli klar. Ellers har hun skummet litt når vi har syklet, men sånn bortsett fra det - nada. Og da er det merkelig når man plutselig får sikkelstriper opp etter buksebeina og på magen når man møter en stor, siklende hund. Og det er i grunnen ekkelt ja..
Lola Pagola Skrevet 23. November 2010 Rapporter Skrevet 23. November 2010 Leonberger synes jeg var et godt forslag faktisk.
Reefer Skrevet 23. November 2010 Rapporter Skrevet 23. November 2010 Sarplaninac? Det kommer til å bli en av mine neste hunder iallefall Tornjak? - blir kanskje i meste laget med pels disse rasene? Hva med en Saarloos, eller Anatonsk gjeterhund?
Lola Pagola Skrevet 23. November 2010 Rapporter Skrevet 23. November 2010 Er ikke tornjak en stor hårete vokterrase da? Og ts skriver jo at da kan hun likegodt kjøpe seg en ko til.
dorab01 Skrevet 25. November 2010 Rapporter Skrevet 25. November 2010 Sharplaninac er vel det du øsnker deg tenker jeg! Skjekk ut rasen den er midt i blinken for deg med erfaring fra KO
Huldra Skrevet 25. November 2010 Rapporter Skrevet 25. November 2010 Sharplaninac er vel det du øsnker deg tenker jeg! Skjekk ut rasen den er midt i blinken for deg med erfaring fra KO Hvorfor passer den bedre enn schäfer? Hun ville jo ha en mellomting mellom KO og schäfer..
Emilie Skrevet 25. November 2010 Rapporter Skrevet 25. November 2010 Sharplaninac er vel det du øsnker deg tenker jeg! Skjekk ut rasen den er midt i blinken for deg med erfaring fra KO Er ikke det sånn ca veldig likt KO?
Argyr Skrevet 25. November 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 25. November 2010 Er ikke det sånn ca veldig likt KO? Jo, det er "KO light".
Ricco Skrevet 25. November 2010 Rapporter Skrevet 25. November 2010 Leonberger Har ikke du tenkt på den før? Ser Ricco her har beskrevet gutten sin og det er vel slik de i hovedsak skal være. De sikler som regel ikke heller Nei dei gjer ikkje det, var en av tingene eg sjekka før vi tok bestemmelsen om Leonberger
dorab01 Skrevet 28. November 2010 Rapporter Skrevet 28. November 2010 Jo, det er "KO light". JO men de er mere lærevillige og litt mer føreorineterte. Samt mindre men like robust pels. De har faktisk blitt trent som politi hunder. Og de er en ekstrem sunn rase med veldig veldig lite sykdommer. En fantastisk hunderase rett og slett
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar