Gå til innhold
Hundesonen.no

Ønskeliste 2010

Nirm

Recommended Posts

For det første så ønsker jeg meg at svigers skal ta seg godt av Laika.

også kommer lista :hmm:

- Penger til valpekontoen

- Benkoppvaksmaskin (lei av å vaske opp for hånd...)

- En benkeplate å skru opp så vi får mer benkplass på kjøkkenet, kjøkkenet mitt er pittelite..

- At jeg får en av jobbene jeg søkte på i går :ahappy:

- Rammer så jeg kan få hengt opp bilder på veggen

- Fargeprinter!

- Kommode

- Gavekort hos vet. på 1300 kr (hvis det finnes noe slikt..)

- Liten furminator

- Maling, hvit oljebasert og sens (eller hva den heter..) i en eller flere farger som passer stua.

Også gir jeg meg der før jeg tar helt av, jeg er kjent for å skrive ønskelister over flere A4 sider..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg også førerkort... blir i løpet av desember:D

Ny data, da bikkjene knuste skjermen... Er koblet på 50" tv nå, helt ****** å se på..

Blomstere som ikke visner (ikke plastikk, men at de trenger mindre stell kanskje..

Ny klo på unghunden (Han mista den på tur søndag :ahappy: )

Ny sofa, type sheselong (Ja, har ikke peiling på hvordan det skrives!)

Ei tispe jeg kan stæsje opp med hurttas lifeguardkolleksjon, ROSA!

Noen som kan ta finansiering og investeringseksamen min...

Hjelp til røykeslutt

Ny sjef på jobben

Så, litt realistisk!

GASSOVN! (Brosjan fikk det til bursdagen av bestemor, jeg fikk... INGENTING!)

BOT dekken og hundeseng kanskje..

Hjemmestrikka ullsokker

Utstillingstelt

LP hinder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at julenissen ofte er ganske så materalistisk egentlig. Han burde skjerpe seg der egentlig. Har man flyvende reinsdyr, må man da kunne fikse opp med andre ting og! :ahappy:

Sliter litt med å finne ønsker i år. Har ønsket meg penger til kurs da, men vil jo ha pakker under treet og. :hmm:

Har kommet opp hittil med:

- Ullvangsokker

- Nemibøker

- Nemikalender

- "Fabeldyr og hvor de er å finne"

- "Rumpeldunk gjennom tidene" (tenk at jeg ikke har de to... :) )

- Vurderer å ønske meg noen sesonger på diverse TV serier.

- Gavekort på XXL sport (ønsker meg skikkelige skiklær, men jeg liker å kjøpe klær selv)

- Gavekort på Body Shop

- Gavekort på Platekompaniet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit for en gangs skyld hva jeg ønsker meg i år jeg!

*Vaffeljern

*Badevekt

*DVD - Lars Monsen - Canada på tvers og nordkalotten 365

Ellers er jo penger alltid velkomment her :ahappy:

Jeg har fått den beste jule/bursdagsgaven av mamma da :hmm: Hun skal betale for bilburet mitt, som jeg nettopp har fått :) Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler jeg har fått alt for mye i det siste av familien, siden de både har betalt valpen og en del dyrlegerregninger.. Men likevel:

- Kurs/penger til kurs.

- Bøker

- Flybur

Takk :hmm: Der kom jeg på at jeg også ønsker meg hundebøker!

Vell slik ser kjolen ut.

Vet ikke helt hva jeg skal bruke den til ennå, men så er jo jeg typen som fint kan gå med kjole til hverdags også så de blir alltid brukt. :) Er nok litt for fancy for utstilling så det får bli til ikke hunderelaterte aktiviteter :D

Stilig kjole!

Vell, jeg ønsker meg også lappen, men den får jeg betalt allerede av mine kjære foreldre :ahappy: Og den er sikkert i boks på den kommende mandagen :) Macbook Pro ønsker jeg meg også, inkludert bil. Men som sagt mange ganger før i denne tråden, så er det urealistiske ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi... Jeg har veldig mange ønsker i år, i motsetning til i fjor :innocent:

Ønsker meg:

-Symaskin (og det vet jeg at jeg får :lol: )

-Nytt vintertøy (jakke, bukse)

-Nytt regntøy

-Bilder/malerier (var teit og ga bort alt av bilder jeg hadde da jeg flyttet til USA)

-Gryter og ny stekepanne

-Flere Victorinox-kniver *loves*

-Bøker!

-Bokhyller til å ha alle bøkene mine i

-Klær, både vanlige klær og utstillingsklær

-Pynteting, lys og lysestaker fra Black Design :lol:

Av det mer urealistiske:

-Nytt gulv i huset

-Nytt bad

-Varmepumpe

-Ny bærbar pc

-Skjerm + tastatur/mus til den stasjonære

-Kontormøbler

-Inngjerdet hage

-Aller helst vil jeg vinne i lotto, slik at jeg kan bygge nytt hus. Må vel kjøpe lottokuponger først :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg IKEA-gavekort. Jeg bor stort og har så og si ingen møbler :innocent:

Også har jeg lyst på DENNE ringen. Den er kuuul!

Og så skulle jeg hatt flere håndklær og sengetøy. Et stooort sengeteppe hadde vært bra. Og et enormt gulvteppe til spisestuen. Og fine gardiner. Og stor fin lampe til å ha over spisebordet...og et spisebord :lol: Og bokhyller og og og, ja det er jo her gavekortet kommer inn i bildet. Ellers elsker jeg gamle møbler fra loppemarkeder (jeg kan jo male og fikse de selv). Osv osv osv :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krig og fred og sånt. Fatisk.

Nei, jeg har blitt så bortskjemt av mamma og stefar allerede i år, at jeg tror jeg bare ønsker meg varme sokker og et bidrag til dyrebeskyttelsen (eventuelt økonomisk bidrag til galehuset på rena).

Av bror ønsker jeg meg en stratos og en halvliter cola, og verktøy. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg et hårbånd og en ny 9-tast til mobilen.

Alle ønsker, drømmer, planer og håp for 2010 har gått skikkelig i dass, så i år orker jeg ikke å ønske meg noe, jeg vet ikke om jeg skal feire jul enda heller. Og da skal jeg vel strengt tatt ikke ha pakker heller, verken hårbånd eller 9-tast. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg et hårbånd og en ny 9-tast til mobilen.

Alle ønsker, drømmer, planer og håp for 2010 har gått skikkelig i dass, så i år orker jeg ikke å ønske meg noe, jeg vet ikke om jeg skal feire jul enda heller. Og da skal jeg vel strengt tatt ikke ha pakker heller, verken hårbånd eller 9-tast. :lol:

Pakker må man ha uansett. :D Feirer jul skikkelig bare annet hvert år, men pakker blir det vært år for det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ønsker jeg meg denne julen:

Oljeregntøy (allværsgreier funker ikke har jeg funnet ut)

Tursko (Lette goretex fjellsko)

Vintersko (tjukkforede høye støvletter som jeg kan vasse i snø med)

Som dere ser ønsker jeg bare meg fornuftige ting, grunnen til det er at jeg kjøper alle unødvendige duppeditter på egenhånd :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fryktelig vanskelig i år, for til bursdagen min fikk jeg så mye av sånt som jeg trenger, så da må jeg ønske meg egoistiske "sånn som jeg bare har lyst på"-ting. Og et par praktiske, kan man alltids få skvist inn. Ønskelisten blir da:

- "kuleskjerfet" fra accesorize

- gavekort på bokhandel

- Foyle's war, sesong 3, 4, 5 og 6 ;)

- ullvangsokker

- gavekort på HM/Cubus

- og av mannen; smykker fra Snö

Og av sånne par-gaver ønsker vi oss iallefall noen spill, vi har ingen, og det er jo koselig å spille litt innimellom! Og sengetøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JIPPI ;) Skrive ønskeliste! ;)

Vanligvis har jeg 30-40 punkter på lista, men jeg har vært flink i år. Har slått sammen noen punkter.

+ PUTER. Sånne gode puter, som ikke blir klumpete. Myke, gode puter.

+ Denne, til dårlige hårdager. Mest upraktiske gaven i år. Men jeg er jo tenåringsjente ;)

+ Nemi- ting. Kalender, bøker, planlegger. you name it!

+ Teaterbilletter. Det Norske Teatret, Nationalteatret og Oslo Nye. Har jo noen planer allerede, men jeg får aldri nok av teater.

+ Kurs på Bårdar og Art.

+ Seng, teppe, speil og andre ting til nytt soverom. I gull og brunt. Tema skal man ha!

+ Pianokurs og gitarkurs.

+ Gavekort på IKEA

Lista er egentlig MYE lenger. Men jeg skal spare dere for det.

Herlige tiden på året :drool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg lykke og glede i 2011. Og endringer.

Men sånt finnes nok ikke under treet eller i nissens sekk. Så da har jeg enda flere urealistiske ønsker:

- MacBook Pro 15"

- Canon EOS 500D m/18-55mm IS og 55-250mm IS (tror jeg, den Canon-modellen jeg har sett meg ut hvertfall)

Også noe mer realistisk:

- 66North klær

- Boblejakke

- Den tredje Twilight filmen

- Nytt sengetøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Mine videofeeds er fulle av prong collars, e-collars, absurde mengder røffe corrections for ingenting og trenere som advocater for det. Det røskes og rykkes hardt i vonde halsbånd og det strømmes. Hundene gjør nøyaktig som de blir bedt om og trenerne strutter av selvtillit, gir inntrykk av kompetanse. Guruvibber som tiltrekker følgeskarer.  Metoden deres fungerer jo. De gjør det godt i sport fordi hundene aldri vegrer å adlyde på flekken og aldri vender oppmerksomheten mot noe annet - de vet hva som skjer da - og folk lar seg forføre av at hundene opptrer som maskiner, derav populariteten.  Noe av det mest kvalmende var en video som representerte positiv forsterkning med en bøs kar utkledd som "Karen" med blågrønn parykk, med tynn pipestemme, unnskyldende kroppspråk, som klikket manisk, klikk, klikk, klikk, klikk, og ... Jeg finner den ikke igjen ved søk nå, men det var en utrolig teit og barnslig misrepresentation av klikkertrening for å latterliggjøre konseptet for menigheten, og menigheten synes det var morsomt. Flere titusen likes og mange hundre kommentarer, i hovedsak oppmuntrende til firmaet og trenerne. En må se den. Mye verre enn beskrivelsen. Det verste var at folk synes den var morsom og beskrivende og de hånlo i broderlig fellesskap av de dumme klikkertrenerne som ikke forstår at bikkja må røskes lydig. Ikke sett noe liknende fra skandinaviske content creators, her hjemme ser det greit ut på internettet, men innholdet fra over dammen vil antakelig smitte på den yngre garde. Ble vitne til det her om dagen da en dame med vesttysk frosk skulle entre en kurstime, og hunden ikke umiddelbart satte seg ved døren. Den fikk kjapt et hardt røsk i tynn kjetting helstrup som skar i ørene på 5 meters avstand. Usikker på om fører lærte det der på kurs eller fra internettet. Ikke pent ihvertfall. SÅ viktig er det ikke at hunden setter seg så intenst umiddelbart foran en dør på vei inn til trening.  Om en vil ha en titt down the rabbit hole, søk på øvelser fra ringsport og raser som rottweiler, doberman, malinois, dutch og german shepherd, så er feeden befengt med de der trenerne der på no time. 
    • Det var trist å høre, han var ung? (Heh, sjekket bloggen din, det er visst jeg som er gammel. Men trist likevel.) Ifølge Akkurat nå er det noen "motreaksjoner" mot den positive trenden:  Nå er det noen år siden jeg var aktivt inne i noe treningsmiljø selv, men jeg tenker jo at Canis og klikkertrening/positiv forsterkning fortsatt er greia, og jeg ville nå gått til de samme bøkene som for ti år siden. Men klart, noen endringer er det nok og sikkert noen nye flinke guruer kommet til, så håper noen kan bidra der!
    • Det er nå to år siden Pax vandret videre, og vi (jeg) har begynt å planlegge ny valp.  De siste årene har gått mye til småbarn, jobb og hus, så jeg har ikke fulgt noe særlig med på hva som går for seg i hundemiljøet. Det må jeg gjøre noe med, og derfor spør jeg dere på Sonen om hjelp til oppdatering. Hvis du skulle anbefalt meg, en kommende valpespekulant, noen ressurser, creators på sosiale medier jeg kan følge, bøker å lese, treningsmetoder, trender/diskusjoner som er sentrale, hva som helst egentlig, hva skulle det vært? Er det noen tema som er kontroversielle eller er alt bare fryd og gammen? Har Cæsar Millan kommet tilbake eller har verden gått videre? Hva bør jeg sjekke ut? Hva bør jeg holde meg langt unna?   
    • Takk for tips!  Det hørtes ut som noen kloke råd. Jeg ser de potensielle ulempene med en stor og sterk hund og en flexline. Kontroll er definitivt øverst på prioriteringslista. Jeg skal definitiv sjekke ut den lina du har linket til👍
    • Flexiline er generelt en dårlig idé, og særlig for en stor og sterk hund. Hvis noen slipper sin hund bort til dere i bånd, kan det fort bli floke og konflikter. Du kan heller ikke slippe båndet hvis noe skjer (hunden setter seg fast, sykkel kommer på tvers mellom dere etc.). Og det er vanskelig å ta hunden inn hvis den er ytterst i båndet, med mindre du har en supersolid innkalling. Kjøp heller en halvlang-line på 5 meter som du kan slippe ut og hanke inn etter behov. Du blir fort vant til å håndtere en kort langline, og mye bedre kontroll på hunden. Du kan slippe den både for å la hunden løpe litt, eller gi den friere bevegelsesrom i møtesituasjoner som ikke kan unngås (både med folk, hunder, sykler...). Du kan også ta et grep midt på båndet uten å svi av deg håndflaten hvis hunden trekker eller bykser avgårde. Vi har hatt disse, og er noe av det vi har tatt vare på etter å mistet hundene, de er supergode: https://dyresjappa.no/Produkt/1/294247/Supergrip-Sporline-5m
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...