Gå til innhold
Hundesonen.no

solid dobbel-line i sort lær


Recommended Posts

Jeg leter etter et bånd av denne (LINK) typen, har ett fra før som jeg var veldig fornøyd med, men Casper klarte å rive løs den ene dingsen som man fester i halsbåndet :ahappy: , så nå skal jeg somle meg til å kjøpe et nytt. Kunne jo kjøpt dette fra ebay, men det blir over 200 kr (toll), samt portoen er dyr. Har tittet litt på kenjan sine, men synes og de er litt dyre, og det ser ikke ut som man kan lage den ene enden til en normal-løkke (dårlig til å forklare meg her, men at man kan lage en liten håndløkke i den ene enden, hvis man vil bruke hele lengden). Jeg vil ha i sort lær, helst messing, og det MÅ være solid, uten sømmer. Skal være et bånd jeg kan føle meg helt trygg på, og skal vare lenge. Tips?

Det jeg hadde fra før kjøpte jeg for 200 kr i danmark, ikke noe merke på på det.

hundeutstyr-002.jpg

tredje fra venstre her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, tror Hunter sine koster under 200kr på nett. Vet hva du mener, og digger de bånda! Har til Kovu. :ahappy:

Heh... her har du dem nede i £10 (altså under hundrelappen), men de leverer visst ikke til Norge. :lol: Var de vi brukte mest i England... men eBay eller amazon har sikkert noe lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Læret er ikke revet i stykker. Han rykket til så hardt da han så en annen hund, at den ringen kroken var inni ble deformert... :S

Kunne jo kanskje festet en ny krok der, men det blir jo ikke noe fint :ahappy: også har jeg knytt en knute for å lage løkke der, vet ikke om jeg får den opp igjen...

Edit; Så ikke svaret ditt Simira, hunter skal sjekkes ut! :-) er virkelig de beste båndene dette, pene, solide, og gode å holde i. Lette å feste rundt ting, rundt skulderen når hunden er løs, ja i det hele tatt perfekt type bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Læret er ikke revet i stykker. Han rykket til så hardt da han så en annen hund, at den ringen kroken var inni ble deformert... :S

Kunne jo kanskje festet en ny krok der, men det blir jo ikke noe fint :ahappy:

Vær litt miljøvennlig og fest på ny krok! Om du går til skomaker *støtt en lokal forretningmann*, så kan han ta opp metallpluggene og feste ny karabinkrok, ellers jukser du bare og setter på klatrekrok. Shoppedilla di har godt av å hvile, jeg har ikke så mange bånd som du til tross for at jeg hadde to bikkjer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT: Men er det bare jeg som benytter meg av "billig-bånd" fra matvarebutikken :lol: Kjøpte meg ett billig dobbelbånd her om dagen, vet ikke om det er så solid, men det har da alltid holdt :lol:

EDIT: Har hatt ett slikt bånd før, som jeg har rota bort :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ahappy: og det bildet er over ett år gammelt, samlingen har vokst litt :lol::) (Men 4 av de båndene på bildet er ødelagt nå da, 5 hvis du regner med det vi snakker om)

ååååe slike fornuftige svar altså! :) men ok, jeg skal prøve å knyte opp knuta, og fikse båndet litt, meeen, tar fortsatt imot tips :lol:

Marita og vesla, det blå båndet på bildet var fra eurpris, tok 10 sekunder og det røk... så jeg kjøper ikke billigbånd, nå går ikke Casper og rykker hardt hele tiden altså, men jeg trenger bånd jeg kan stole på, trives best med solide lærbånd.

Kan hende jeg skal til danmark om ikke så lenge, da skal jeg se om jeg ikke finner noe. Jeg har litt for mange hundebånd som jeg har kjøpt, men aldri bruker, vender alltid tilbake til lærbåndet, det fungerer til det meste, og er det peneste synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 'eneste' lærbåndene som holder Jubi er de fra Dingo. Jeg har kjøpt de på Hund som hobby i trondheim, men om de har dobbel-kroker det vet jeg ikke. Jeg vil nemlig ha de så lange som mulig, og Dingo er det eneste som har bra nok lærkvalitet i mine øyne. De er passe tykke ( finnes i flere tykkelser da ), uten søm og uten at de sprekker for et godt ord.

Meeen, de er dyre da... Mener jeg betalte 379,- for et som var 2,50 eller 3m langt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Om det er flere som har innspill med erfaringer eller fremgangsmåte er det bare å dele 🙂
    • Noen som har hund med Cushings sykdom? Får alle pelsløse flekker? 
    • Vell valpen, selvfølgelig. Kan du fortelle meg hvilken forskning som dette baseres på? For jeg kan bla opp med ganske så mange som beviser at valper skal sove mye og hvorfor dette er så viktig for en voksende valp. Hvorfor tror du babyer sover så mye? Bare for at foreldrene skal få litt pause? Så fint at du har fått minimale med skader, hjemme her er de på null. Å ha en grind er et viktig verktøy for mange for å beskytte valpen, ikke møblene sine. Veldig uheldig om en overtrøtt og overstimulert valp får i seg noe skummelt.  Ja friske valper har mye energi og det skal de få utløp for ila en dag, men det finnes en balanse. For heftig med turer og for mye aktivitet kan ha betydelige skader på både kropp og sinn for resten av livet. Og om vi skal leke med tanken din om at en valp har masse energi den må få ut og ikke burde stenges inne, tror du ikke en valp bare ville blitt destruktiv og sytete om den ble det? Men nei, de legger seg og sover fordi de er trøtt. Ro må hos mange valper læres og det er ikke alle som er like flink til det, og om man ikke lar de sove nokk går det over i uønsket atferd. Uansett ser ikke dette ut som noe vi blir enige om, så vi kan bare la det ligge  
    • Uenig har du selvsagt all rett til å være men hvem tror du det gagner mest at hvalpen sover mye? Eier eller hund? Jeg har en sterk mistanke om at det er førstnevnte som finner det praktisk at hvalpen skal sove mesteparten av døgnet.. For klart er det både praktisk og enkelt at hvalpen ‘sover’ mesteparten av døgnet ( denne ‘sovingen’ er gjerne et resultat av at hvalpen ikke har noe annet valg, innestengt som den er i bur eller binge).   Jeg har ennå tilgode å oppleve en valp som sover mesteparten av døgnet og jeg har hverken bur, binge eller andre stengsler i bruk. Skadene på innboet er etter overs 40 års hundehold aldeles minimale. Faktisk har kattene stått for mye mer ødeleggelser og de var aldri mer enn tre. (dette var katter som var frittgående). Friske hvalper har masse energi og da bør man som god eier  la de få utfolde energien på en for hvalpen god måte.ikke bruke ulike former for tvangsroing. Det gavner ikke hunden at man ‘elsker den helt ekstremt’ om man ikke omsetter denne ‘elskingen’ i for hvalpen/hunden meningsfylt tilværelse.. 
    • Jeg blir stadig overrasket over at så mange anbefaler hvalpekurs  til ‘alle’ uten å ha peiling på hva man egentlig sender valp/eier avgårde til.. Jeg nekter å tro at flesteparten av de som ivrer så for hvalpekurs, har fullstendig oversikt over alle disse ‘instruktørene’ fra Jæren   til Alta..og hva slags metoder de utsetter valp/eier for. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...