Gå til innhold
Hundesonen.no

Passer dette BOT dekkenet til min hund?


MegaMarie

Recommended Posts

Jeg kjøpte BOT dekken til Blondie i går og prøvde det da ut på veien hjem. Det ser ut til å passe henne fint, helt til hun klarer å snuble i det i fronten og tråkke den ene foten utav det, slik at hele dekkenet blir skeivt. Men jeg følte at mindre størrelser ble for lite igjen :hmm: Jeg har målt henne til 30 cm i ryggen, men det kan være mine mål er feil. Dekkenet jeg kjøpte er i str 26 cm.

dekken1.jpg

dekken2.jpg

Slik ser det ut på henne. Er det for lite, eller for stort? Er det kanskje bare helt feil form til henne, at det er derfor hun snubler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Stine sier så har jeg dekken som dekker mer av lårene til hundene, synes det er greit når de ligger i bilen med det, dekke mest mulig. Hvis Blondie snubler ut av det, har ikke du snøring i nakken slik at du kan snøre det mer opp - da skal hun jo ikke tråkke ut av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lengden er bra, men syns det så for stort ut i brystet. Det gikk litt langt ned og ser ut som at forbeina kan støte imot dekkenet og ikke få full bevegelse med det.

Noen dekken passer bare ikke kroppsfasongen til noen hunder, så det må prøves ut. Du må bare vurdere selv om hunden din har nok bevegelsesfrihet med det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Stine sier så har jeg dekken som dekker mer av lårene til hundene, synes det er greit når de ligger i bilen med det, dekke mest mulig. Hvis Blondie snubler ut av det, har ikke du snøring i nakken slik at du kan snøre det mer opp - da skal hun jo ikke tråkke ut av det?

Dekkenet har snøring fremme i halsen, den er på det strammeste. Det er ingen snøring i nakken.

Lengden er bra, men syns det så for stort ut i brystet. Det gikk litt langt ned og ser ut som at forbeina kan støte imot dekkenet og ikke få full bevegelse med det.

Noen dekken passer bare ikke kroppsfasongen til noen hunder, så det må prøves ut. Du må bare vurdere selv om hunden din har nok bevegelsesfrihet med det på.

Ja, det er dette jeg merker også. Hun får rett og slett ikke beveget seg skikkelig fremme. Om hun bøyer ned hode og snuser så blir jo fronten enda "lavere" og da snubler hun i det og faller fremover. Hun klarer også å tråkke utav med den ene foten. Jeg syns det er passe langt, men blir for stort i fronten.

Ville dere valgt en mindre størrelse eller bare droppe dette dekkenet helt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekkenet henger for langt ned i brystet, og da vil også den "flappen" som går mellom forbeina henge for langt ned, hvilket fort fører til at bikkja tråkker inn i den.

Er det snøring i nakken bør du stramme den endel, det vil nok hjelpe.

EDIT: Postet visst nytt innlegg mens jeg skrev.

Jeg ville nok ikke valgt en mindre størrelse, for lengden på det du har er jo passe, så en mindre størrelse blir nok for kort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at jeg ville prøvd å finne et annet type dekken som passer mer fasongen til hunden. Evnt. få noen til å sy det litt mer til fremme i brystet.

Å velge en mindre størrelse kan gjøre at lengden blir kort og dekkenet mister litt sin funksjon. Men det kan jo være verdt en titt, og prøve det på hunden og se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekkenet henger for langt ned i brystet, og da vil også den "flappen" som går mellom forbeina henge for langt ned, hvilket fort fører til at bikkja tråkker inn i den.

Er det snøring i nakken bør du stramme den endel, det vil nok hjelpe.

EDIT: Postet visst nytt innlegg mens jeg skrev.

Jeg ville nok ikke valgt en mindre størrelse, for lengden på det du har er jo passe, så en mindre størrelse blir nok for kort..

Jeg har ihvertfall ikke sett noe stramming i nakken. Kun i brystet. Jeg syns også mindre størrelser ble for kortet. Æsj, jeg som hadde gledet meg til å få dette dekkenet i hus og nå kan jeg kanskje ikke ha det lengre.. :/

Jeg tror at jeg ville prøvd å finne et annet type dekken som passer mer fasongen til hunden. Evnt. få noen til å sy det litt mer til fremme i brystet.

Å velge en mindre størrelse kan gjøre at lengden blir kort og dekkenet mister litt sin funksjon. Men det kan jo være verdt en titt, og prøve det på hunden og se.

Om noen kunne sydd det så hadde jo det vært flott. Selv er jeg en døds dårlig sy dame :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker det nesten bare når hun ligger i buret :) Men nå bruker jeg det ikke siden hun er pensjonert fra agilitytreningen.

Ja, jeg tenkte jo at det kunne vært en mulighet. Men jeg ønsker helst å kunne bruke det når jeg varmer opp, går ned osv. I tillegg til at det hadde vært fint å bruke på de aller kaldeste dagene. Jeg får se om min flinke sy-venninne kan fikse noe :) Hun klarer jo forsåvidt å gå et stykke med det på uten å falle eller tråkke utav, så det kan vell fungere :) Litt surt at et så dyrt dekken ikke skal passe skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen snøring i nakken? Da har du den gamle modellen.

Jeg kjøpte den gamle modellen til Diesel, fordi de ikke hadde flere av den nye på det tidspunktet, og det fungerte overhodet ikke til henne. På samme måte som med Blondie tråkket hun ut av det HELE tiden. Jeg leverte det tilbake og fikk etterhvert den nye modellen, med snøring i nakken, og det sitter som et skudd!

Bytt det du har med ett med snøring, så skal du se det passer perfekt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du fått tak i den nye modellen da? Jeg kjøpte dette på Dyreklinikken Bergen Vest.

Du får spørre hos Bergen Vest om de ikke har et med snøring i nakken slik at du kan bytte, hvis ikke er det bare å levere det tilbake - regner med det ikke er noe problem.

Jeg kjøpte mine på Aqua Dog (i Fyllingsdalen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vill var 12kg ved 17 uker/4mnd, og har endt opp på 19,5kg og rett over 50 cm😅 Roet seg betraktelig etter 5mnd😅
    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...