Gå til innhold
Hundesonen.no

Julegave tråd


Margrete

Recommended Posts

Jepp, jeg starter i år!

Jeg sliter voldsomt med to presanger:

Gutt 18 år, spiller gitar og synes verden er teit. Her kan man tråkker realt feil! Nesten fristende å stappe penger i en konvolutt...

Gutt 12 år, spiller spill og er en stille fyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Jepp, jeg starter i år!

Jeg sliter voldsomt med to presanger:

Gutt 18 år, spiller gitar og synes verden er teit. Her kan man tråkker realt feil! Nesten fristende å stappe penger i en konvolutt...

Gutt 12 år, spiller spill og er en stille fyr.

Gutt18; Hva med kinobilletter? CD med noe hans syns er bra? :lol:

Gutt12; Spill? Eller kanskje noe nytt.. Hmm, nei, kommer ikke på noe :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutt 12 år: Gavekort på en butikk som selger spill, abonement på et blad som omhandler spill, "gavekort" på billetter til en messe el.l. som omhandler det samme (dvs kort om at du sponser billetten, evt tar med både han og sønnen din dit på en slik messe om guttungen din liker slikt og).

Gutt 18 år: Om han går på konserter, gavekort på en billett dit. Abonement på et blad som han evt kjøper som omhandler interesser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i god gang med julegavene, har kjøpt ett par dressko til pappa/broderen Samt ett par Ecco sko som VAR tiltenkt paps men ser hva som blir hva!

Heia ebay auksjon!

Til søs og samboeren har jeg kjøpt en digital vekkerklokke med sånn lys opp i taket.

men så er mitt store spørsmål! Hva skal jeg gi til mamma? NOEN tips?

Mamma er en liten søt dame på 150 cm og 35 i sko. Så hun føler ikke for noe fra barneavdelingen heller.. :lol: Siden hun tross alt er 48 år ung. :lol:

Noen tips? hun virkelig ELSKER smykker/armbånd osv.. Men tenker det er litt kjedelig siden paps får sko..

Kjære soniser, hjelp? :lol:

ps: jeg driver ikke med gavekort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sleit med gave til svogeren min, en mann som har passert 40 og med få interesser, men jeg endte opp med en sånn 10pkn (eller er det 8?) øl (0,33l), og siden Mack har laget sånn fancy pappomslag med julemønster på så trenger jeg ikke pakke den inn heller! Perfekt! Jeg har satt den i kjelleren og den eneste faren nå er at pappa finner den først og tenker: "WIN!" :lol:

Ellers er familien min bok-fantaster. Jeg tok en sånn "Årets bøker" fra et eller annet forlag og der var jo det meste gjort.

Denne helga skal mine nieser på 6 og 10 få gå ønskerunde på kjøpesenteret/lekebutikken. Vi kjøper ingenting, men jeg legger meg ihvertfall på minnet hva de ønsker seg (sikkert omtrent alt de ser), så kan jula komme!

Jeg sliter med ste-nevøene mine på 14 og 11. 14-åringen spiller visstnok mye fotball, mens 11-åringen spiller mye spill. Jeg bruker å kjøpe filmer jeg syns er ok, men med byttelapp/forsegling! :lol:

Spill til PS3, NDS, Xbox o.l. blir for dyrt, så det får julenissen ordne.

De aller fleste vennene mine har ønskelister på amazon så det blir ofte mye musikk, film, serier og bøker, men folk blir veldig glade for det da. Ja, jeg trenger ullsokker, men jeg blir kjempefornøyd om jeg får 3. sesongen av The Big Bang Theory :lol: Jeg har jo ullpledd..

Margrete: Hvilken musikk spiller 18-åringen på gitaren? Joe Satriani er jo en kjent artist med et salig gitar-talent, jeg kjenner alt fra jazz-folk til metallhuer som liker ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om han er glad i å lage mat: kokkekniver :hmm: Det skal min far få i år :hmm:

Å det var egentlig en kjempegod idè..! Men så klarer han såvidt å steke seg en pizza...

Hmm, han er vanskeligst hvert enste år!

Hva med mann på 30 som er veldig sportsinteressert? (Langrenn og Rosenborg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg lager noen hjemmelagde julegaver i år jeg. Tantebarna får hver sin dørhenger med masse lommer til å putte små skatter i. Individuelt tilpaset seff, nevø får med "biler" og dødningskaller, niese får med rosa prinsesser og marihøner. Jeg har tørket masse traktkantareller som skal i små fancy glass, det er passe presanger til tanter og onkler. Søstrene mine får hver sin veske/handlenett. Eldste søster ønsket seg oppussingssaker, så hun og mannen får 2 kg sparkel. Pappa og kone får traktkantareller og libanesisk rødvin. Mamma får en stilig klokke jeg kjøpte på salg i august. Da er det bare bror igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine gaver, Gråtass! Det er SÅ koselig med hjemmelagde gaver, i fjor malte jeg bilder til alle de nærmeste. I år derimot blir det kjøpegaver, jeg har ikke tid til å lage. Muuulig med noe hjemmelagd ved siden av, får se. Jeg har fått litt dilla på smykker i år, koselig å få, veldig greit å gi. Glitter eller gullsmed litt avhengig av hvem som skal få smykket. Vanskeligst i år blir mannen ... Han trenger bare kjedelige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva jeg skal kjøpe til en gutt på 17 og ei jente på 15. Gutten driver med kampsport og jenta spiller fotball.Og for sikkerhats skyld så skal dem også ha bursdagspresanger snart også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelagde julegaver er utrolig hyggelig å få. At noen bruker litt tid på det, og ikke bare rasker med seg noe fra en hylle man trur folk trenger eller noe. En annen ting som jeg synes folk skulle vært flinkere til å gi, er en del av sin tid. Ikke bare "kjøpe" seg god samvittighet som mange gjør ved å kjøpe dyre gjenstander. Tidvis virker det som om julen består bare av hvor mye og dyrt man får pakket inn...

Har folk solide interesser, er det lett å kjøpe gaver sånn egentlig. Det koster å være medlem av foreninger, utstyr koster, reise til treninger og konkurranser, mange leser blader som omhandler interessen sin. Og selv om man ikke "driver med gavekort", så trur jeg at for mange så vil et bidrag til å drive med interessen sin være ganske velkommen, og kanskje bli satt mer pris på enn en gjenstand man egentlig ikke har så stor nytte av. Evt at man stiller opp som sjåfør til en konkurranse, sponser reise, deler av påmeldingsavgifter og slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alle venninde gavene er vanskeligst jeg!

Har ikke veldig mye å rutte med, men vil jo gi noe ålreit fordet..

Prøver å tenke kreativt og samtidig økonomisk. Hadde vært lett om jeg var flink til å lage ting,

men jeg er verdens dårligste på det område tror jeg :/ Hmm

Tenker litt på minnebrikke hvor jeg legger inn bilder, musikk og filmer(lastet ned) Hva syns dere om det?

Noen som vet hvor man finner litt billige minnebrikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alle venninde gavene er vanskeligst jeg!

Løsningen hos oss på det er enkel: Vi gir hverandre opplevelser før jul. Når det er min tur, tar jeg med flokken ut i skauen, lager bål kokkelerer og skravler.

Neste sin tur: julekakebaking

osv

Vi velger å gi tid og ikke gaver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen hos oss på det er enkel: Vi gir hverandre opplevelser før jul. Når det er min tur, tar jeg med flokken ut i skauen, lager bål kokkelerer og skravler.

Neste sin tur: julekakebaking

osv

Vi velger å gi tid og ikke gaver :)

Det er en veldig god idè. Eneste prob. er at jeg ikke har noen "Gjeng" om du skjønner.

Så ingen av de kjenner eller en venner med hverandre, og pga helsen min har jeg ikke mulgihet til 5-10 forskjellige sånne dager :/

Hmm. det skal ikke være lett altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økonomien min er ikke så bra for tiden, så jeg må gå for litt billige julegaver i år. Det gjør det så vanskelig syns jeg.

Trenger julegavetips til:

Pappa 50 år og ønsker seg alltid bare en kjedelig genser som han har 20 helt like av i skapet. Det andre han ønsker seg er volvo xc90 til 500.000 kroner.

Mamma Litt enklere, hun liker så mye dill. I år har hun sagt at hun absolutt ikke vil ha noe fra meg, siden jeg har så dårlig råd. Jeg klarer ikke å bare gi henne et kort, så jeg må gi henne noe som allikevel ikke er så dyrt at hun blir sint på meg :)

Tidligere har jeg kjøpt en kurv og puttet alt mulig oppi. I fjor var det dvd, lys, hudkremer og bodylotion, ansiktsmaske, godteri osv. Tenkte å gå for noe lignende i år, bare ha billigere ting oppi den, men det er jo kurven som koster jo flesk (rundt 2-300 på de billigste jeg fant i fjor hvertfall) :) Noen som har forslag til hva annet jeg kan bruke enn kurv?

Bror på 23 og bror på 21. Bror på 23 har rottweilertispe, kanskje gi noe hunderelatert (da blir det SÅ mye enklere)? Men vil jo allikevel at det skal være personlig. Bror på 21 har samboer, og i fjor fikk de ting til leiligheten, men de har jo alt! :)

Lillebror på 11 Ønsker seg bare en ting fra meg og nekter å si hva annet han vil ha. Og at han ønsker seg malletispen Skrulle som jeg hadde en stund gjør det ikke så enkelt når pappa ikke vil ha ny hund enda :)

Men jeg vet at han er Manchester United fan så det holder da, men også der har han "alt". *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til besteveninna mi strikker jeg genser til hunden hennes, og bestekompisen min har bestilt ullsokker.

til de andre veninnene mine har jeg litt større problemer med å komme på noe.

mamma og pappa ønsker seg såklart ingenting, og har heller ikke bruk for noe spesielt.

broren min på 25 har jeg heller ikke anelse om hva han skal få. Har lyst til å finne på noe som er spesielt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdi!

Mor: bok

Far: bok

Mor&Far: gavekort på teater

Søster1: ostebrett m/tilbehør

Søster2: samme som søster1. De feirer jul sammen og da kan de alle kose seg med ost og vin og frukt når ungene lagt seg!

Niese1 (15): armbånd i lær som er surret rundt hverandre med dill og dall på

Niese1 (10): Hulebjørnens klan

Nevø1 (12): Ønsket seg penger og får det med litt attåt

Nevø2 (18): Ønsket seg penger til å kjøpe gitar, så da får han jaggu det.

Barna mine sier jeg ikke for jeg har en liten nysgjerrig sjel over skulderen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...