Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat passe


Guest vivere

Recommended Posts

ahaha,dem setter Corsoen under kamphundraser,men den er normalt ikke aggressiv mot andre hunder.Hvilket stemmer ganske bra.Bravo!

Edit : Gikk inn på nappen : HAHAHAHA den har middels intelligens iforhold til andre raser,HAHAHAHA dritmorsomt!

Og du kan med andre ord bare glemme å skryte av at Bøgvald er hjernedød. :ahappy:

Mens Chivas, derimot... :ahappy:

.....er blant de minst smarte rasehunder.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Denne rasehunden har normal intelligens i kontrast til andre rasehunder.

Betyr det at den er smart og de andre dumme. Eller en den dum og de andre smarte. :ahappy:

Hundene kan være reservert, varsom og på vakt ovenfor fremmede mennesker. Er av natur veldig aggresiv mot andre hunder.

:ahappy: Passer jo bra på Bomsen det. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ahappy: Spennende!

Springer: La oss sette standarden ved å starte med å si: "Engelsk springer spaniel egner seg som politihund." Jepp - i all hovedsak er det springere som blir brukt av polisen, og det er også hovedoppgaven til springere flest.

"Engelsk springer spaniel ble avlet frem i England." - Du kødder?!?! :ahappy:

"Engelsk springer spaniel er en ekstremt klok hund. Mental stimulering er av vesentlig betydning for trivselen." Takker for komplimentet. :(

"Engelsk springer spaniel røyter ekstremt mye. Hunderasen krever gjennomsnittlig med stell av pelsen." Nei, den røyter ikke ekstremt mye, men jo, den krever mer enn "gjennomsnittlig" stell..

"Hunder av denne hund har en utpreget tendens til å tygge på alt den kommer over" - hm? Mener de å bære? Er det noe forskjell egentlig? :ahappy:

"Kan oppholde seg i kaldt klima." Joda, alt er relativt, men noen polarhund er den ikke..

"De kan være ekstremt lekne dersom de blir oppmuntret til det." - så det gjør vi ikke. :o

Cairn terrier:

"En positiv ting med cairn terrier er at den ikke røyter." Ja, for det er ikke så mye mer positivt, er det? :P

"Disse dyrene krever plenty pelsstell." I motsetning til springer som ikke krever mer enn normalt. Neeeemlig.

"Disse hundene er kjent for å bjeffe mye og høylydt." Neei..

"Kan oppholde seg i kaldt klima." Niks.

"Dessverre kan noen hunder få redusert helse. Det har også blitt registrert en rekke andre helseproblemer hos hunderasen." Uh-oh.. en plaget rase altså; de kan ha BÅDE redusert helse OG andre helseproblemer! :D

"Hundene kan være reservert, varsom og på vakt ovenfor fremmede mennesker. Kan være noe aggresiv ovenfor andre hunder. Hundene går godt sammen med barn. Dette dyret har sine predatoregenskaper i behold." Okei; de er visstnok skeptiske til folk da (eller ikke!) - så lenge det ikke er snakk om barn, for disse går de alltid kjempegodt overens med. Logisk nok. Men pass på - for predatoregenskapene er i god behold, så det kan jo hende de spiser en liten en til frokost. Eller kanskje en hund, lett å ta feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om Airedalen står det litt snodige ting også...

"Den krever beskjedent pleie av pelsen..." Ehh, vel ikke akkurat.... :ahappy:

"Dette dyret har sine predatoregenskaper i behold" Åhhh javel?? :ahappy:

"Hoftedysplasi kan i tillegg gi andre uheldige bivirkninger, slik som lidelse i ryggen..."

"Hunner kan veie fra 18 til 20 kg tung".... Tenker vi heller sier 25-26 kg, som står i den riktige rasestandaren... :ahappy:

"Airedale Terrier har en til en viss grad vanlig kroppsbygning" Til en viss grad?? :(

"Forventet år å leve for en airedale terrier er 12 til 13 år".... :D

Men jeg takker for en god latter jeg også.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Walisisk Corgi Cardigan er da min hund, samme bildet får du på Cardigan welsh Corgi, men teksten er forskjellig. Og det står ingenting om at andre navn er Walisisk der(hvorav på walisisk det står welsh corgi cardigan). Også er det en egen rase som heter Corgi da.... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: her stod det jo mye rart og en hel del som ikke stemmer :lol: :lol:

* Hannhundene er 69 til 74 cm høy. Tispene kan bli 64 til 69 cm høy. Hannhundene blir 54 til 91 kg. Tispene vil bli 45 til 59 kg.

Merkelig det der når minstemålet for hannhundene er 81cm og tispene 72cm, det er ingen øvre grense :lol: Her er det mange rasebøker som skriver feil også :P

*Denne hunderasen har vanlig IQ i forhold til andre raser.

Har mine tvil noen ganger :lol:

*Hunderasen trenger mye av fysisk trening.

Nei, de skal ikke kreve så mye, helt normalt :lol:

*Kan være noe aggresiv ovenfor andre hunder.

Nei, det er ikke noe problem innen rasen

*Halen er kort og hengende.

Kort?? :lol: Den skal rekke til hasen

*Disse hundene er kjent for å slagge mye.

Regner med det er sikling :D Noen sikler mye, andre igenting :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"hovawart er en anerkjent gjeterhund" :lol: :lol:

Om ikke annet så fikk jeg en god latter eller 10 av den siden...

Jeg flirte godt av den siden da jeg så den tidligere i dag :lol:

Hovawart er en anerkjent gjeterhund. Koolie, Kelpie og border collie er de tre mest populære gjeterhundene på verdensbasis.

De egner seg bra til gjeting Fannhvit! Da har du jo 2 gjeterhunder da jo! :lol::D

For så lengre nede å så står det:

Klassifikasjon: Hovawart er inbefattet i grupperingen til FCI. De er plassert i seksjon «molossere» (2.2) i gruppen «pinscher-, schnauzer-, molosser og sennenhunder». FCI symbol for hovawart er 190 og den ble lagt til FCI registeret 1998-01-12.

Det med FCI er jo komplett feil :lol: Den datoen er da FCI oppdaterte rasestandarden sist. Hovawarten ble godkjent som rase hos den tyske kennelklubben (VDH) i 1937 og om jeg ikke tar fullstendig feil så ble den godkjent i FCI like etter andre verdenskrig.

Rasehundens anatomi: Hovawart er en stor hunderase. Hanner er 58 til 71 cm høy. Hunner blir 58 til 71 cm høy.

Vannvittig små hanner og store tisper :lol: FCI sier hanner 63-70 (+3) cm, tisper 58-65 (+3) cm.

Beina er som regel heller lange. Halen er av moderat lengde og hengende.

Lange bein??? Ehh... De skal ha avlang kropp i forhold til høyden sin, dvs 110-115% lengde i forhold til skulderhøyden :lol:

Hale av moderat lengde? Hva er moderat lengde? Ifølge rasestandarden: "Den buskete halen når ned forbi haseleddet, men ikke helt til bakken". En hale som går ned forbi hasene er vel ikke moderat? :lol:

Men uansett, håper ikke folk hopper på det som står på den siden, er jo tydelig at de har brukt google-translation på det meste. Husker jeg sjekket tidligere i dag om hvem som eide domenet, men det var "skjult". Sjekket også kodene på siden og de henviste det meste til en amerikansk-eid side som så helt lik ut, men bare på engelsk. Det har de tydeligvis endret nå, fordi nå ligger alle filene under domenenavnet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, her var det jo bare ekstremt masse rart :lol:

"Pom-A-Pug er en fantastisk rasehund. Hunderasen ble avlet i Storbritannia."

Lundehunden sin anatomi :lol: : Hanner er fra 0 til 0 cm høy. Hunner blir 0 til 0 cm høy. Hanner blir så tung som 0 til 0 kg tung. Hunner vil bli 0 til 0 kg tung.

" Prisen på en samojed hunderase er omtrent 30000 kroner."

Golden og Flat: " Hunder av denne rasehund har en utpreget tendens til å nippe med munnen i lek " ehh, nei?

Og hva er: Hunden har medium halvt hengende ører ? :lol: rottweiler har visst slike. hahah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om papillon:

Papillon røyter vanlig. Disse dyrene krever plenty pelsstell. Er en gang i uka plenty? :lol:

Hunderasen er hverken mer eller mindre fintfølende enn andre raser.

Halen er kort og kurvet. :lol:

Papillon er en ekstremt smart rasehund Haha er til tider i tvil om den altså :lol:

Hunder av denne rasehund kan ha vanskeligheter med å oppholde seg flere timer alene hjemme. Kjenner ikke en eneste papillon som ikke kan være alene hjemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jack Russell Terrier er de raser med høyest IQ"

Det tror jeg til tider min har gått glipp av :lol:

Neste gang tror jeg at jeg skal gå for en Svart skogund :lol:

Edit: Eller en Panda schæfer

Du vet at svart skoghund kan være utfordrende i finne for salg?

Tenkte bare å advare deg liksom... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes da dette ar lærerik lesning. Flere ting her jeg ikke var klar over, som f.eks. at shibaen "er de minst smarte rasehunder"... :lol:

Og så dette da: "Shiba Inu røyter moderat". Ok, hvis moderat røyting innebærer nok ull til å strikke seg en genser i uka mens røytinga står på :lol:

Var litt usikker på betydningen av denne setningen da; "Rasehunden er hverken mer eller mindre sanselig enn andre rasehunder."

Google translate?? "Shiba Inu utseendemessig litt lik en god del på en ulv".

Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes da dette ar lærerik lesning. Flere ting her jeg ikke var klar over, som f.eks. at shibaen "er de minst smarte rasehunder"... :lol:

Og så dette da: "Shiba Inu røyter moderat". Ok, hvis moderat røyting innebærer nok ull til å strikke seg en genser i uka mens røytinga står på :lol:

Var litt usikker på betydningen av denne setningen da; "Rasehunden er hverken mer eller mindre sanselig enn andre rasehunder."

Google translate?? "Shiba Inu utseendemessig litt lik en god del på en ulv".

Haha

Jeg ble litt skuffa da jeg leste dette.

Har ALLTID ment at Linus er laaaangt over middels smart faktisk.

Så feil kan man altså ta... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble litt skuffa da jeg leste dette.

Har ALLTID ment at Linus er laaaangt over middels smart faktisk.

Så feil kan man altså ta... :lol:

Skjønner hva du mener, jeg har også hatt inntrykk av at Tinja er ganske kjapp under topplokket. Men men, slår meg til ro med at jeg rett og slett har misforstått greia :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker jeg snublet over den siden da jeg søkte rundt etter info om rasen jeg har valgt. Det tok ikke mange sekundene med lesing der, før følgende spørsmål meldte seg i hodet mitt:

"Hva ialledager er det for en amøbe uten hjerne som har skrevet dette??" :lol:

Bare lukket siden og fortsatte videre på andre nettsider. Noe av det dummeste jeg har lest :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beskrivelsen av Portugisisk vannhund var bare sånn passe dust skrevet liksom ... :lol: Dog ikke så ille som andre rasers rasebeskrivelse der.

Hm...

"En positiv ting med portugisisk vannhund er at den ikke røyter. Hunderasen krever normal med pleie av pelsen"

Jasså, gitt. Fortell meg hvorfor jeg bruker så himla lang tid på den pelsen på bikkja, da? Er det fordi jeg er helt pelsstelln00b? :lol:

"Portugisisk vannhund er ikke komplisert å oppdra, og man trenger ikke nødvendigvis ha hundeerfaring for å anskaffe en hund av denne hunderase. Rasehunden er hverken mer eller mindre sensibel enn andre rasehunder. Dette er ganske energiske dyr og har ingen problemer å bli med på lange og krevende turer. Rasehunden trenger til alt overmål av trening."

Jeg synes ærlig talt ikke de er spesielt lette å oppdra heller jeg da. Og jeg ville ikke anbefalt rasen til non uten erfaring/kunnskaper om hund. Dessuten kan det være greit å vite at vannhunden er en relativt sensibel rase, spørs på hvilket område det er snakk om.

Men uansett.. mitt største problem med siden er skrivemåten, som bare lyser useriøst. Og selvsagt alle feilene som står om andre raser enn min. Hårreisende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...