Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundebørste


Kajsa95

Recommended Posts

Hei !

Jeg lurer på om det er noe forskjell med hvilken børste man bruker til hunder.

Kan korthåret og langhåret hunder ha samme børste eller ?

Jeg lurer på dette fordi jeg har sett mange forskjellige hundebørster, og jeg ser for meg en metall børste er for en mer ullaktig pels.

post-6527-1289401553,7141_thumb.jpg

dette er stålbørste ( en type iallefall) Kan den brukes til en normal korthåret hund ?

Hvilken børste BØR en korthåret hund helst ha ?

Ta gjerne med et bilde elns :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det for å stelle en Dansk Svensk gårdshund du tenker på?

Har et utall av forskjellige børster til min shiba, og ikke en eneste til min DSG.

For han trenger ikke børsting, løs pels faller av om man bare stryker over han i røytinga.

Eventuelt så går jeg over han med et pusseskinn feks og tar løshår.

Tror ikke du får bruk for den børsten du har avbildet i innlegget ditt til en DSG i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Vask-og-Rengjoring/Pusseskinn/

Her ser du pusseskinn.

Alle pengene du sparer på alskens børster, kan jo være fint å legge i et godt dekken.

Gårdisene kan lett fryse på vintern.

Hampus frøs mye den første vinteren, men er mer hærig nå.

Bruker uansett en del dekken på han vinterstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har en DSG så kan du vel en del om de, jeg vet ikke dette har noe med emnet å gjør, men desse hundene er ikke de litt sta men fortsatt veldig lærenem og lydig eller ?

DSG er som alle andre raser en rase med forskjellige individer.

Noen er milde, enkle og lette å oppdra, andre er tvert om både sta og egne.

Vår Hampus er 4 år og av den førstnevnte kategorien.

Han er mild og veldig enkel å oppdra.

Stedsbunden til tusen, han går aldri ut av hagen uten lov, men bryter seg inn der om han er utenfor.

Kommer alltid når vi roper, og kan dermed være løs over alt omtrent.

Han takler andre hunder veldig bra, men har egentlig ingen stor interesse av de vi møter på tur.

Hampus er en veldig trygg hund i de aller fleste situasjoner.

En blid og glad hund som er lett å trives med.

Så vi har vært heldige med han. :lol:

Men jevnt over tror jeg DSG er en ok rase, men det er en del som sliter litt med hundene sine innenfor denne rasen også.

Har du forresten tatt en titt på forumet for Dansk / Svensk gårdshund?

Der vil du kunne finne en del tråder om det meste, og kan jo selvfølgelig lage dine egne tråder om ting du lurer på innen rasen.

http://dansksvenskgrds.diskusjonsforum.no/dansksvenskgrds.html

Hvilken kennel henter du hund fra forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant valp nr fem på et bilde - den var fiiiin :wub:

Ang. børste til en DSG hund, så tviler jeg på at du egentlig trenger en. Men du kan jo bruke en sånn bløt børste med naturbust om du vil ha vekk løshår f.eks. ved røyteperioder? Som for eksempel en sånn som dette.

Men egentlig er det eneste du trenger et pusseskinn. Bare gå inn på en jernvarehandel og si du skal ha et, så finner de det frem til deg :wub: Gult mykt skinnaktig, klut eller lite håndkle. Selges som oftest sammenrullet i en rund avlang boks.

Det kan du gni hunden med iblant, for å få litt blankere pels og få vekk "støv" og smuss.

Det ligner veldig på den såkalte Plutoduken som er ment for hunder, men jeg vet ikke om det er å regne for akkurat det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...