Gå til innhold
Hundesonen.no

Farge på utstillingsbånd


Anette

Recommended Posts

Ren hvit farge er dumt å bruke mot en hund med hvit krave, da må du bruke elfenben, cream e.l. ellers ser det hvite på hunden gult ut.

Personlig liker jeg best å stille en hund i kjetting da det sklir bedre rundt halsen på hunden enn det du har på der. Men det er smak og behag.

Til den hunden hadde jeg antagelivis kjøpt ett gull snakekjede og brukt sjokoladebrunt eller karamell farget line. Svart går også veldig bra ettersom hun er brindle. OM du bruker kjetting så blir ikke det så forstyrrende i det hvite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart er da en utmerket farge til henne ? Du har en hund med markerte, hvite tegninger, og alt vil jo bli kontrastfylt på henne uansett hva du velger. Velger du lyst blir det lagt verre fordi det vil lyse på den mørkere pelsen. Jeg synes du kan holde deg til det sorte, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må uansett ha et nytt et fordi den lina sklir opp så hun smetter ut av den, og den er så vondt å holde på. Prøvde lill sin som Caroline hadde laget og den var kjempefin (var noe kjetting aktig rundt halsen (sølv)) og lær oppover. Men siden Caroline ikke lager akkurat nå så sitter jeg og undrer da. Tenkte å få et pent ett til vi skal på WDS (og forsåvidt utstillingene til våren).

Personlig liker jeg best å stille en hund i kjetting da det sklir bedre rundt halsen på hunden enn det du har på der. Men det er smak og behag.

Til den hunden hadde jeg antagelivis kjøpt ett gull snakekjede og brukt sjokoladebrunt eller karamell farget line. Svart går også veldig bra ettersom hun er brindle. OM du bruker kjetting så blir ikke det så forstyrrende i det hvite.

Hva er snakekjede? Jeg satt og tittet på websiden du linket til igår, vet du om de er sånne som brenner seg i hånda om hunden tar et megahopp avgårde? (jeg vet hun ikke skal men hun finner på ting i ny og ne når vi trener :ahappy: )

Svart er da en utmerket farge til henne ? Du har en hund med markerte, hvite tegninger, og alt vil jo bli kontrastfylt på henne uansett hva du velger. Velger du lyst blir det lagt verre fordi det vil lyse på den mørkere pelsen. Jeg synes du kan holde deg til det sorte, jeg...

Kan godt holde meg til sort, men trenger en annen kvalitet på båndet ettersom jeg får brennmerker i hånda og den sklir opp så hun pent og pyntelig presterte å ta av seg båndet mens vi løp.... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ser det ut:

2-mm-Hexagon-lenke-i-gull.jpg

Det fins mange forsjellige liner, og nesten alle er laget for å bare brukes i ringen. Skinn er bedre når det kommer til å brenne seg. På ungehunder bruker jeg bånd som jeg har mye bedre tak i enn de jeg bruker på jentene mine nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt holde meg til sort, men trenger en annen kvalitet på båndet ettersom jeg får brennmerker i hånda og den sklir opp så hun pent og pyntelig presterte å ta av seg båndet mens vi løp.... :ahappy:

Jeg bruker også kjetting på Willy, men han har bare et kjedelig sølvfarget et som jeg fester i et lærbånd. SNakekjede har jeg til Babs (og Willy bruker sånn til daglig faktisk). Det er litt tjukkere kjede uten de vanlige ringene, men er mer helt (ehhhhhhh... skikkelig vanskelig å forklare).

Et sånt... Snake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får se om jeg finner en dyrebutikk hvor jeg får prøve litt størrelse og sånt. De har ikke helt store utvalget men kan jo få prøvd størrelser på halsen også bestille på nett :ahappy:

Jeg stod i standen på Leto og ble helt forvirret av alt og ga litt opp :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ser det ut:

2-mm-Hexagon-lenke-i-gull.jpg

Det fins mange forsjellige liner, og nesten alle er laget for å bare brukes i ringen. Skinn er bedre når det kommer til å brenne seg. På ungehunder bruker jeg bånd som jeg har mye bedre tak i enn de jeg bruker på jentene mine nå.

Jeg synes ikke disse er så gode, gnager seg for mye inn, er så skarpe, synes ikke de glir så innmari bra heller jeg, foretrekker heller en tynn kjetting, glir godt. Dette har jeg til et kort, sort lærbånd, for meg fungerer det best da jeg ikke trenger uroe meg for at det skal ryke.

Men, det er jo smak og behag dette da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Chico fikk jeg tak i en slik snakelenke, bare halvstrup. Må innrømme at den faktisk var fantastisk, den holder seg helt oppe bak ørene (sklir altså ikke ned) og strammer rundt på en pen måte, uten å klype med seg pels eller hud.

Så mangler vi bare å kjøpe et kort utstillingslærbånd (tynt og pent) så er vi i boks :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Chico fikk jeg tak i en slik snakelenke, bare halvstrup. Må innrømme at den faktisk var fantastisk, den holder seg helt oppe bak ørene (sklir altså ikke ned) og strammer rundt på en pen måte, uten å klype med seg pels eller hud.

Så mangler vi bare å kjøpe et kort utstillingslærbånd (tynt og pent) så er vi i boks :ahappy:

Hvor har du funnet dette da?

Høres interessant ut.

Har snake til min DSG og shiba, men trives ikke med helstrøyp, så de ligger bare i skuffen.

Halvstrøyp snake høres veldig kjekt ut da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk låne og testet ut noen av Carolines bånd på valpeshowet i Båstad og fant løsningen for min lille i alle fall. Hun er ikke glad i halsbånd sånn generelt sett, og det høres virkelig ut som om hun blir kvalt av og til.

Men en sånn snake - men med leiebåndet festet i begge ringene gjør jo at det ikke struper.

Snake-kjedet er bra fordi det sklir enklere i pelsen til hundene - både kort- og langhårede. På beardisene vil vi jo ikke at det skal skli nedover - så der bruker jeg en vanlig kjetting. (Så jeg ville ha gått for det på en corgi også)

Men på Moxy (korthåret) er det bare lekkert at det sklir ned rundt halsen hennes når hun står fritt...

Fordelen med kjetting (uansett type) er jo at de uansett ikke "skjærer" seg mot fargen i pelsen, da.. Gull eller sølv passer til alt, liksom..

Også kan man jo sette på hvaslags leiebånd man ønsker. Lånte et tynt-tynt lærbånd i Båstad, men fant ikke noe slikt når jeg shoppet på Vikingskipet, så det ble et veldig tynt nylonbånd istedenfor. Sølv kjede, og sort bånd - faktisk ganske pent..

(Men hun vokser jo, så litt lengre kjede må kjøpes inn snart, da..)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du funnet dette da?

Høres interessant ut.

Har snake til min DSG og shiba, men trives ikke med helstrøyp, så de ligger bare i skuffen.

Halvstrøyp snake høres veldig kjekt ut da

Det lurer jeg og på, halstrup er virkelig av interesse :ahappy:

Det er kjøpt på Eiksmarka Hund & Katt (som holder til i Bærum) men merket er Sprenger, også kjent som hestebittsprodusent.

Her er link til PDF katalogen

EDIT: Ser forresten nå at det muligens ikke er snakekjetting, men vanlig, dog veldig tynn, kjetting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjøpt på Eiksmarka Hund & Katt (som holder til i Bærum) men merket er Sprenger, også kjent som hestebittsprodusent.

Her er link til PDF katalogen

EDIT: Ser forresten nå at det muligens ikke er snakekjetting, men vanlig, dog veldig tynn, kjetting.

Fant snake med halvstrup på 2dogs.no

Men lurer på om de blir for små egentlig.

Og jeg ville helst hatt sølv til Hampus, og det var selvfølgelig utsolgt i største str.

Får se når vi skal til Helsinki i desember om jeg finner noe spennende der, også til lille boston Gåttfred

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant snake med halvstrup på 2dogs.no

Men lurer på om de blir for små egentlig.

Og jeg ville helst hatt sølv til Hampus, og det var selvfølgelig utsolgt i største str.

Får se når vi skal til Helsinki i desember om jeg finner noe spennende der, også til lille boston Gåttfred

Halvstrupene er ikke snake, men tynn tynn kjetting, iihvertfall hva jeg kan se utifra bildene hvis du mente dette.

Det er likt som det jeg har, dog vet jeg ikke om 2dog sitt er Sprenger eller noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kupper denne litt og spør om noen vet hvor man kan få tak i hvit lærline? :wub: Eventuelt en annen type hvit line til ustilling hvor man kan feste snake "kjetting" nedentil?

Tips til hvor man kan kjøpe enkel liner slik at man kan lage lenke selv mottas også med takk :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kupper denne litt og spør om noen vet hvor man kan få tak i hvit lærline? :P Eventuelt en annen type hvit line til ustilling hvor man kan feste snake "kjetting" nedentil?

Tips til hvor man kan kjøpe enkel liner slik at man kan lage lenke selv mottas også med takk :P

Kanskje du finner noen her?

http://2dogs.webconsult.no/store.php?pg1-cid205.html

http://2dogs.webconsult.no/store.php?pg1-cid197.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kupper denne litt og spør om noen vet hvor man kan få tak i hvit lærline? :P Eventuelt en annen type hvit line til ustilling hvor man kan feste snake "kjetting" nedentil?

Tips til hvor man kan kjøpe enkel liner slik at man kan lage lenke selv mottas også med takk :P

Jeg vet ikke hvorfor du vil ha lær, men om det er pga komfort og sånn at du slipper å brenne deg, så er bomull også funksjonelt.

Men er det til papillon? Da vill jeg nemlig valgt noe off-white/natur el. lig. sånn at ikke hvitfargen blir seende skitten ut. Da er det bedre med en tone som får hvitfargen til hunden til å se enda renere ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant, men personlig syntes jeg fremdeles det er ganske hvitt :) Og hadde det vært Tinka hadde jeg sjekket fargen mot pelsen (ikke bar nettshoppet) :)

Den blir jo skitten tilslutt :ahappy:

Edit: Tusen takk for linker på den foregående siden. Veldig flotte liner der inne, tror jeg skal bestille en faktisk :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men uansett så gidder jeg ikke å være så nøye på det at alle fargene skal passe til henne og bringe frem det ene eller det andre. Jeg syns hvit line til papilloner ser knall lekkert ut, og derfor vil jeg ha det :ahappy: Om jeg en dag finner ut det ikke passer seg, fordi hun er unormalt "gul" i pelsen, så kan jeg velge den svarte eller brune linen jeg allerede har :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men uansett så gidder jeg ikke å være så nøye på det at alle fargene skal passe til henne og bringe frem det ene eller det andre. Jeg syns hvit line til papilloner ser knall lekkert ut, og derfor vil jeg ha det :ahappy: Om jeg en dag finner ut det ikke passer seg, fordi hun er unormalt "gul" i pelsen, så kan jeg velge den svarte eller brune linen jeg allerede har :hmm:

Var overhodet ikke sånn ment altså, selvom etter å ha lest innlegget mitt fra en annen vinkel så skjønner jeg at det kan mistolkes. Syntes hvit line ser kjempelekkert ut, at jeg ikke ville hatt det på min egen hund er noe helt annet.

Så beklager om det virket som om jeg ikke syntes det virket som noen god ide :)

PS. Uansett så har du jo lenken nærmest hunden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...