Gå til innhold
Hundesonen.no

Sultestreiker


meika

Recommended Posts

Nå har Laika sultestreiket siden tirsdag da Fenris dro. Hun viser null interesse for maten og skal jeg få henne til å spise må jeg mate henne med skje.

De første dagene tok vi bort maten når hun ikke ville spise og ga henne ny sjanse dagen etter, når det ikke fungerte lot vi den stå fremme. Nå har vi forsøkt å halvvere matmengden så det skal bli mer overkommelig for henne å spise (og mindre sløsing.. :lol: ) .

jeg har også prøvd å blande inn leverpostei, smeltet smør osv. for å prøve å lokke henne til å spise men til ingen nytte!

Jeg begynner å bli ganske fortvila og VELDIG bekymra (hønemor må vite!).

Vi har vært i ganske mye aktivitet siden Fenris dro og, flere turer opp i stallen hvor hun har løpt rundt i mange timer. Hun var litt stresset de 3 første dagene alene men har nå roet helt ned igjen.. I går fikk hun litt mat fra kjøkkenet på jobben og det gikk ned på høykant.. (jobber på pizza og kina expressen) Men maten sin nekter hun å røre.

Vi fôrer på Royal Canin Sensible og hun har alltid slukt det med stor matglede fra første dag. Før dette fikk hun eukanuba og da sultet hun seg også litt men aldri mer en en dag (vi tok bort maten dersom hun ikke spiste). Det er selvfølgelig tilsatt vann før hun får det så det kan ikke være det at det er for tørt, vi har heller ikke endret på noe (rutiner ect. bortsett fra at Fenris er borte..)

Er det noen som har noen tips og erfaringer å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Vom & Hundemat kan være vanskelig å motstå for de fleste hunder. Hva om du kjøper en halvkilos-pølse og forsøker?

Eller du kan forsøke å gi et par rå kyllingvinger. Så lenge kyllingen ikke er varmebehandlet er beina myke og lette både å tygge og å fordøye.

Ellers kan jeg ikke bidra med annet enn å ønske lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips jeg har fått men ikke prøvd selv er å koke kylling og bruke kraften til å blande i foret.

ellers fungerer det ofte å blande de små firkantede landlord hundemat boksene i tørforet.

Ellers har jeg en hund som liker kokt egg blandet i maten og en hund som heller vil ha nybakt brød. Vom foret er ingen stor slager her, men det er verdt å prøve.

Ellers kan man ta lever, litt i mikrobølgeovnen før man blander det med tørforet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...