Gå til innhold
Hundesonen.no

Når ting ikke akkurat ligger til rette...


SandyEyeCandy

Recommended Posts

Hei. Fikk akkurat en beskjed fra hundeskolen vi skulle starte bronsemerkekurs hos, at det blir utsatt til januar. Da har jeg alt utsatt den planlagte starten av kurset fra oktober til slutten av november, både fordi jeg trudde at Aiko skulle få løpetid i oktober (men neida) i tillegg til at Imouto kommer om 12 dager, og da vil jeg gjerne ha en fast greie med bare trollbolla og meg. Derfor føler jeg at det å vente helt til januar blir litt lenge. Vi trener på ting hver dag, men det blir mest tull og tøys, og hverdagslydighet (som egentlig har blitt ganske fantastisk). Jeg vil komme i gang med noe ordentlig! (Jeg er førstegangs hundeeier og er strålende på sosialisering- og miljøtrening, samt motivasjon og lek med hund, men føler jeg er helt ubrukelig på vanlig lydighet. Nå må det også sies at jeg har en usedvanlig lite førerorientert hund, noe som også gjør at egentrening blir utfordrende når jeg ikke kan noe sjøl. Derav ønsket om et kurs).

Det jeg ønsker meg fra dere, er innspill på andre hundeskoler eller kurs enn de jeg sjøl finner, sånn at vi kanskje kan komme i gang før jul likevel. Nordy Hundesenter utsetter altså til januar. Min Beste Venn er for langt unna. Jeg kjører nemlig ikke bil, og frøken trollbolle kan ikke forventes å gidde å prestere på kurs dersom vi har reist i 1 time med kollektivt før vi kommer fram. Hund i Sentrum har ikke kurs. Canis har ikke kurs i Oslo. Jeg er ikke medlem av noen andre hundeklubber enn shibaklubben, fordi samtlige trener innerst i gokkeskauen og da bruker vi så lang tid på å komme oss dit. :lol:

Anyone? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uh, Canis har da kurs i Oslo? Eller har de pause nå?

Hundeakademiet på Grünerløkka er flinke. Er du i nærheten av t-banen så er Familihunden ok. Ikke akkurat bronsemerke, men du får et godt treningsgrunnlag uansett.

Nordisk Hundeskole holder jo til på St.hanshaugen, men vet ingenting om dem, og det er delte meninger om hvor bra de er.

Ellers kan du jo komme og trene med resten av oss på onsdager? :lol: Jeg er ingen instruktør, men har gått en del kurs etterhvert, og kan sikkert prøve å hjelpe deg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnkurs 18. november med Jar hundeskole du kan se her

Takk for innspill, men det er bronsemerket vi går for, liker å tru vi er litt forbi grunnkursstadiet. :P

Uh, Canis har da kurs i Oslo? Eller har de pause nå?Hundeakademiet på Grünerløkka er flinke. Er du i nærheten av t-banen så er Familihunden ok. Ikke akkurat bronsemerke, men du får et godt treningsgrunnlag uansett.Nordisk Hundeskole holder jo til på St.hanshaugen, men vet ingenting om dem, og det er delte meninger om hvor bra de er.Ellers kan du jo komme og trene med resten av oss på onsdager? :) Jeg er ingen instruktør, men har gått en del kurs etterhvert, og kan sikkert prøve å hjelpe deg litt.

Canis har ikke bronsemerkekurs før jul, og vi kan ikke delta på weekendkurs i grunnferdigheter, for å jobbe sååå mange timer i strekk, det orker jo ikke Aiko, kan du skjønne! Vi har pleid å dukke opp på Ekeberg onsdagene, men da trener vi mest på tull og tøys (og ødelegger fellesdekken for de andre...) :P Er det der du trener? Vil gjerne få litt tips og hjelp, ja. :lol:

Va med Good Dog Center ?Kjempedyktig og trivelig dame som driver det.

Vi har gått hos Tess siden Aiko var 13 uker, og vi simpelthen elsker henne og +1-konseptet. Dessverre inngår ikke bronsemerket i noen av timene...

Kanskje retrieverklubben har bronsemerkekurs? Veldig fornøyd med det jeg gikk hos dem ifjor høst hvertfall! Men man vet jo aldri helt med dem og hvilken instruktør man får.

Jeg har ikke tenkt på å sjekke muligheten for å ta kurs hos de ulike raseklubbene. Veldig lurt. takk! ;)

Jeg burde kanskje spesifisert litt mer hva vi er ute etter:

Vi har gått valpekurs hos Hund i Sentrum, vært på tilsammen 7 småkurs hos Good Dog, gått videregående hverdagslydighet hos Familiehunden og ønsker altså nå et bronsemerkekurs. Har lyst til å gå hos Hundeakademiet, men de har ikke kurs før i januar, og da kan jeg likegodt vente på det vi alt er påmeldt til hos Nordby's. Jeg som følte at jeg hadde planlagt høsten sååå godt med ny valp, treningsopplegg for tenåringen og god research før valg av kurstilbyder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hund i sentrum har da bronsjemerkekurs? Men jeg er litt ussikker på når oppstart i oslo er...

Som sagt har ikke Hund i Sentrum bronsemerkekurs før jul (og har heller ikke satt opp noe i nærmeste framtid), som er det jeg er ute etter. Jeg har alt sjekka alle de store aktørene, da vi har vært på kurs hos de fleste av dem. Det var mer de lokale, "kjempebra"kurstilbudene jeg ikke har klart å finne sjøl jeg var ute etter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...