Gå til innhold
Hundesonen.no

hva kjennetegner at din hund er din?


~Marlene~

Recommended Posts

du sjøntenok ikke overskrrifta men beskriv personligheten til hunden din :D

vega hun er som en mamma eller søster for meg! hun passer på at jeg ikke blir sittende for lenge:P å at jeg trimmer hun er deessuten en herlig kosebamse å hun kjennetegnes bed at man legger ned handa på fanget så kommer hun UANSETT :D kosedokken miiin

mira: hun er HELT susse gærn! ikke rart hun ble kalt sussi fra oppdrettern

hver gang man lager susse lyd med leppan da blir du runsvaska uansett om du vil eller ikke :)

hun er en storsjarmør

å hun har på ene siden av nesen hvite værhår andre siden svart værhår pluss at hun har en rosa prikk i nesen!

mine gojenter som jeg elskerr så høyt ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skal sleike alt og alle!(slitsomt i lengden, særlig når jeg har besøk :roll: )

Han er veldig glad, og elsker å få kos. å bli strykt på brystet er noe av det beste han vet. og elsker å kamme seg, når jeg tar frem kammen så setter han seg til rette, liker best å bli børsta ved ørene og på brystet.

og hvis han ikke får kos, så maser han seg til det. kommer med en par labber her og der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du deg ikke tid til å hilse på han, så NO WAY du får røre han.

Da ser han på deg med ett hovent blikk, snur ryggen til å går.

Mange som treffer han, og bekjente sier han ikke er kosen, at han er kjedelig osv.

Men de skulle bare vist hvordan han egentligt er.

Hjemme hvis jeg setter meg ned på gulvet (Han klarer jo ikke komme opp i sofaen osv) så kommer han tuslende bort til meg, tar det som en selvfølge at han skal få kos, å legger seg oppi fanget mitt.

Sånn kan han sitte/ligge i timersvis, det er jeg som må hive han vekk. :)

Han elsker enkelt og greit kos, MASSE kos.

Han er utrolig tålmodig med den altfor hypre og gærne bikkja til søsteren min (Selv om det er Diego som er yngst).

Diego legger seg ned på gulvet, Hamlet kommer i en altfor stor fart og løper over Diego, ingen reaksjon fra Diego, Hamlet begynner å småbite på han, deretter setter han tennene i nakken (Lek da) og drar Diego bortover gulvet etter nakken. Utrolig morsomt å se på.

Men kommer det ett knurr fra Diego (Når han blir dritt lei Hamlet) så slutter Hamlet med en gang. Tror Diego er sjefen. Hehe.

Når Diego får raptus inne i huset så er det bare å skygge banen, han stopper ikke for noe eller noen, han løper, løper og løper.

Det ender alltid med at han hopper oppi kurven sin og legger seg ned.

Når han blir fullvoksen så vil ikke jeg stått i veien for han.

*Ler litt for meg selv*

Ellers er han en hoven og selvgod hund, som tror han er bedre enn alle andre.

Oisann, ble litt mye dette. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihihi :) Morsomme Diego!

Hmm.. LiLi er bare rar :D Hun er bitteliten og spinnvill... Hun bestemmer over seg selv, sånn er det. Hun vet hva hun vil, og liker ikke å bli hersjet med. Hun liker å løpe kjempefort rundt og rundt, helst ute. Hun løper fort og ja, ingen tvil om det.. Blir svimmel av å se på :D LiLi fryser lett, og liker å ligge på fanget, men bare når hun vil det selv! LiLi er veldig glad i folk, men ikke alle! Men de fleste, bare hun blir kjent med dem. Hun elsker å leke, kunne nok gjort det dagen lang. Utenom når hun skal ha skjønnhetssøvnen sin da :D Helst på hodeputa mi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puma er lykkelig, tålmodig og klok- føler jeg iallefall. Fysiske kjennetegn; han ligner like mye på en alaskan som en BC, han har en nesten helt rund, svart flekk oppå hodet, han er tricolor med kraftige avtegn, mye hvitt i ansiktet.. Og så pleier han å vandre rundt med tungespissen ute av munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chicka er tolmodig, snill, tilpassningsdyktig og lærer fort.

Hun gjør ikke mye galt (helt sant) og er ei rolig jente inne, mens ute raser hun fra seg.

Hun er ikke masete eller stressete, hun tar livet med knusende ro.

Hun er bortskjemt, det er alle dyrene jeg har, men ikke sånn at det er motbydelig.

Hun er det viktigste i livet mitt og blir en form for reserve barnet jeg aldri får. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luna er en liten ramp til tider, mens andre ganger er hun den engelen :) Hun er alltid klar for litt kos, å sier ikke nei takk til å sove i senga mi om natta/morran. Hun er utrolig lettlært, og det tar ikke lang tid før en ting sitter. Når jeg kommer hjem blir hun overlykkelig, så går hun gjennom bena å stryker seg inntil mens halen går i hundre, selv om jeg bare har vært ute fem minutter. Hun elsker alle folk, å skulle gjerne hilst på alle, hun liker ikke at folk overser hun. Så det var da litt om min lille hund :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miko er den nydligste i hele verden :D

Å han finner på masse rart...

Det er mange ting jeg ikke har skjønt hvor er blitt av.

Nå har jeg finni ut at da er det bare å se under puta i senga hans.

Han gjemmer det der, hihi.

Så skal han plage kattene da, å gjerne sleike de både forran og bak :)

Noen ganger får han sånne "raptusser", springer som en gal, så trekker han rompa si på en måte opp under seg, sånn at han ser ut som en ball!

Han er en bestemt liten fyr som helst skal ha det som han vil.

Så er han veldig selskapssyk, særlig når han har fått ett tyggebein.

Da skal han helst ligge oppå meg, og jeg må holde nammen for han.

Så er han en "strikk-tyv" hvis det er noen som har strikk i håret, skal han dra det ut så stikker han av med det :D

Hihi, han er litt merklig, men jeg syns han er verdens beste :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

toya er herlig..

hu er alltid blid og glad når jeg kommer hjem fra jobb :)

slikker meg alltid på hånda når jeg sitter i sofaen

og kommer å legger seg i fanget mitt når jeg ser på tv...

sover sammen med meg i kurven sin på soverommet mitt :D kjempe skjønn...

kommer alltid til meg når jeg roper på henne :P

greie snile kose jenta til mamma...

er vel det som gjør henne til min...

det, og at jeg betaler alt til henne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka vil veldig gjerne bort til folk, vil hilse og undersøke om de har noe godt eller morsomt på lur. Og uansett om de har det eller ikke - når hun har hilsa en liten stund så blir hun plutselig bare helt rolig og enser ikke at de er der før de snakker til henne litt igjen.

Ellers så tar hun seg ikke alltid tid til å tenke gjennom sin egen størrelse - hun legger seg ned og tar seg fram der hun vil - selv om hun er labrador og ikke chihuahua (på NKK Hamar reiv hun jo faktisk ned en del av gjerdet til storeringen fordi hun la seg ned).

Tinka blir nærmest helt hypnotisert om hun oppdager at du har en liten bit mat i hånda/lomma. Hun sikler ekstremt (pga overbittet), og flere har måttet oppleve Tinkas grådighet og matlyst.

Ellers så er hun veldig tilpasningsdyktig. Slapper av på tog og buss. Roer seg ned med en gang på nye steder.

Også er hun utrolig tolerant og snill. Ligger hun med et griseøre (som omtrent er det beste hun vet) og det kommer bort enn annen hund - uansett alder, rase og kjønn - og lukter på griseøret så gjør hun ikke annet enn å snu seg bort. Hun sier aldri i fra med knurring - har aldri hørt henne knurre. Ikke engang om jeg stikker hodet oppi matskåla hennes, om hannhunder (eller tisper for den del) rir på henne, eller om jeg tar fra henne tyggebein. Kort sagt er hun behagelig hund å ha med å gjøre, fordi jeg veit at grensa hennes for å "gå alvorlig til verks" er veldig høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he..kule Diego 8)

Ingen blir så glad som Loke,ingen blir heller så dypt fornærmet som Loke.

Han er som en oversosial labrador ovenfor fremmede...han bare skal hilse og da helst gni seg inntil dem.. :roll:

Han er mammas lille kosegutt som elsker å krølle seg sammen på fanget,eller å legge seg helt inntil mamma i senga.Får han ikke komme opp i sofaen så gjemmer han hodet under armen min og forlanger kos.

Han er den mest nysgjerrige hunden jeg har møtt og han har arr på snuta som bevis :)

Man kan ikke gjøre noe uten at snuta hans er i veien..Hver gang jeg lukker en dør,skuff e.l så må jeg dytte snuta hans unna.

Eller så er han bare mye hund.Alt han gjør gjør han fullt ut og veldig intenst.

Det er aldri noe halveis med han.Er han glad så er han ekstatisk ,er han sur så er han dritsur,er han leken så tar det helt av,og er han kosete så er han som en kattunge som ligger å vrir seg,og er han redd så er det full panikk :wink:

Han er vel en typisk arbeidsbelger i allt bortsett fra den overdrevene kjærligheten til alt på to og fire bein :P

Ja,også er han badegal :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du sjøntenok ikke overskrrifta men beskriv personligheten til hunden din :)

hmm...tar noen stikkord jeg...

-klistremerke

-liker å koose (som matmor)

-frekk (*kremt*) :roll:

-lojal

-tøff i trynet 8) *plystre...hihih*

-ikke flink til å kysse! (ei som matmor..hihi :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...