Gå til innhold
Hundesonen.no

Alene trening?

Enits

Recommended Posts

Skrevet

Hei. Jeg får valpen min fredag 19. november. Og så har det seg slik at jeg har en sykdom som gjør at jeg ukentlig er til oppfølging, og da må valpen være alene noen timer.

Er det ok å starte trening med å være alene med en gang jeg får henne? Og hvordan skal jeg evt gjøre det?

Hun må være alene 2 timer allerede tirsdagen etter jeg har fått henne.

Går dette bra eller burde jeg avbestille timene? Tenkte da å la henne ligge i bilen mens jeg er borte, slik at jeg fort kommer tilbake til henne.

Skrevet

Synes det er lit tidlig om kvalpen allereie skal vere aleine tysdag. Har du ikkje heller nokon den kan bli kjent med tidlig, som kan passe den heime hos deg? :P

Eg har alltid starta aleinetrening fra dag 1, men berre type under minuttet. Auka gradvis etterkvart som kvalpen er komfortabel i heimen. Den fyrste veka skal jo kvalpen bli kjent med den nye heimen..

Men det skal seiast at kvalpar er forskjellige. Nokon trivst godt aleine veldig tidlig, andre tek det lengre tid med. Vert kjent med kvalpen din og anslå etterkvart. Viktig at kvalpen ikkje sitt igjen å hyler fordi den er redd! :lol:

Skrevet

Synes det er lit tidlig om kvalpen allereie skal vere aleine tysdag. Har du ikkje heller nokon den kan bli kjent med tidlig, som kan passe den heime hos deg? :lol:

Eg har alltid starta aleinetrening fra dag 1, men berre type under minuttet. Auka gradvis etterkvart som kvalpen er komfortabel i heimen. Den fyrste veka skal jo kvalpen bli kjent med den nye heimen..

Nei, tror ikke jeg har noen som kan se til henne på dagtid nemlig.. kinkig situasjon det der gitt..

Skrevet

Litt tidlig, men en kan faktisk ikke sette alt på vent selv om en får valp, og ikke alt er like lett å flytte om på. Går jo selvfølgelig ann å undersøke om det ikke er noen som kan passe valpen hjemme hos deg en liten stund, men jeg hadde ikke hatt dårlig samvittighet for å la valpen ligge i bilen i ett par timer så lenge den ligger trygt i bur, du lufter den så den får gjøre fra seg før du forlater den, kanskje har med et teppe i bilen med lukt den er kjent med, og en tyggeleke. Valpen klarer seg helt fint alene ett par timer. Den kan like gjerne bli vant til det først som sist. Gi den en godbit når du kommer tilbake til bilen og masse kos, så tenker jeg det går helt fint. :lol:

Skrevet

jeg er i noenlunde samme situasjon som deg, jeg får valpen en onsdag, og uken etterpå har sjefen min satt meg opp fulltid på jobbing (mot min vilje, men det er en annen sak) og jeg har måttet gå til anskaffelse av valpepasser.

Men to timer tror jeg går fint så lenge du begynner med en gang å venne henne til å være alene (ikke første dagen, men kanskje andre). Ellers så er jeg tilgjengelig på dagtid om det blir krise :lol:

Skrevet

jeg er i noenlunde samme situasjon som deg, jeg får valpen en onsdag, og uken etterpå har sjefen min satt meg opp fulltid på jobbing (mot min vilje, men det er en annen sak) og jeg har måttet gå til anskaffelse av valpepasser.

Men to timer tror jeg går fint så lenge du begynner med en gang å venne henne til å være alene (ikke første dagen, men kanskje andre). Ellers så er jeg tilgjengelig på dagtid om det blir krise :lol:

Kanskje vi to skal hooke opp da :P Så kan vi passe for hverandre :lol:

Skrevet

Nei, tror ikke jeg har noen som kan se til henne på dagtid nemlig.. kinkig situasjon det der gitt..

Hvis du kjører henne til Stord, så skal jeg ta vare på henne jeg.. Hihi

Skrevet

Jeg er mest sannsynlig hjemme på dagtid da, du kan jo evt gi meg en lyd om du trenger pass :lol:

Høres strålende ut :) Skal ha deg i bakhodet =)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Interessant undersøkelse. Jeg lurer litt på hvor relevant spørsmål om kjønn er. Og er det uinteressant med folk som ikke eier hund per i dag, men kanskje passer, har hatt, skal ha osv?
    • Hei! Vi er en bachelor-gruppe fra Høgskolen i Østfold som skal utvikle en applikasjon for hundeeiere. 🐶 Målet med appen er å gi en bedre turopplevelse for deg og din hund, ved å gjøre det enklere og raskere å finne turstier som passer deres behov. Vi vil derfor stille hundeeiere noen spørsmål, og håper du vil ta deg tid til å svare på vår undersøkelse. Det vil ta rundt 3 minutter 😊 https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdBufjg3yT9ZUTtD9Qd1aG_mtBd6xKl91J0VVUJpInzE_nh-Q/viewform?usp=header
    • Har gått helt fint med tispen min, ho spiste andre dagen mer normalt og nå spiser ho som før igjen. Ho går veldig bra også er veldig aktiv nå både før også etter fjernet stingene så tror det er temmelig individuelt det der egentlig fra hund til hund. Tispen min har endelig lagt på seg mer igjen også etter operasjonen da ho gikk ned i vekt før operasjonen ettersom tilstanden så det begynner bli veldig bra 😊
    • Har nylig vært gjennom det samme med min tispe på snart 9 år. Hun var for det meste i sengen sin den første uken, så vi gå henne våtfor og vann ved sengen (hun nektet å spise tørrfor, så hun fikk vårfor i ca 10 dager). hun beveget seg litt mer etter 7 dager, men ble ikke seg selv før stingene ble tatt av
    • Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...