SoppenCamilla Skrevet 7. November 2010 Rapporter Skrevet 7. November 2010 La tråden her, jeg. Er det nedre aldersgrense på valper for å få tatt rabiesvaksine? Evt hvorfor er det det, og hvor gammel MÅ valpen være før man kan begynne?
HeleneFS Skrevet 7. November 2010 Rapporter Skrevet 7. November 2010 Jeg har ikke annet å tilføye enn at jeg får ta den når valpen er 3 mnd
armagnac Skrevet 7. November 2010 Rapporter Skrevet 7. November 2010 Er jo mange som har/vil ha med juniorhundene sine rundt om i verden og da må de jo rabiesvaksineres... Så sikkert en hel del som blir vaksinert i 3-4mnd alderen
SoppenCamilla Skrevet 7. November 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 7. November 2010 Ja, det virka som om den nedre grensen er 12 uker, men er det noen som kan bekrefte dette helt sikkert?
Synnikken Skrevet 7. November 2010 Rapporter Skrevet 7. November 2010 12 uker ja, jeg har selv vært med en venninne til vet når hun skulle ta rabies ved 12 uker.
SoppenCamilla Skrevet 7. November 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 7. November 2010 Okeei, tusen takk!
Lola Pagola Skrevet 7. November 2010 Rapporter Skrevet 7. November 2010 Casper begynte ved 12 ukers alderen. Men ble nødt til å vente litt, siden det kræsjet med den andre vaksinen, veterinæren sa det var lurt å ta det med litt mellomrom.
Anita F Skrevet 7. November 2010 Rapporter Skrevet 7. November 2010 Om du går inn i veterinarkatalogen.no og søker på Rabisin så får du opp alle opplysninger om vaksinen. Der står det under grunnvaksinasjon: Grunnvaksinasjon: Hund og katt: 1 dose fra 3 måneders alder. For å skulle tilfredsstille Mattilsynets krav til minimum antistofftiter for innførsel, anbefales 2 injeksjoner gitt med 3-4 ukers mellomrom.
Wildah Skrevet 7. November 2010 Rapporter Skrevet 7. November 2010 Da jeg skulle rabiesvaksinere Rina i USA ble jeg anbefalt å vente til hun var ca 6 mnd før jeg begynte vaksineringen. Mener de hadde 4 måneders grense for vaksinering der, men dyrlegen sa at unge valper ikke danner antistoffer like bra som eldre hunder (mener hun sa det var fordi milten ikke var ferdig utviklet?). Derfor anbefalte de å vente. Rina var 5 måneder da hun fikk vaksinen. Hun fikk bare 1, og hadde skyhøy verdi på titertesten.
Fanny Skrevet 7. November 2010 Rapporter Skrevet 7. November 2010 Jag brukar ge rabiesvaccinationen vid 16 veckor, eftersom veterinären rekommenderar att man väntar en månad efter de vanliga vaccinationerna vid 12 veckor.
mara Skrevet 7. November 2010 Rapporter Skrevet 7. November 2010 Vaksiner tatt før 12 uker godkjenner ikke mattilsynet ved import. Se også veterinærkatalogen, der står det hel tydelig:-)
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar