Gå til innhold
Hundesonen.no

Varmedekken Hurtta Pro


laikamor

Recommended Posts

Er det noen som har dette dekkenet? Jeg er litt usikker på hvilken str. jeg må ha til Laika. Hun veier 15-16 kg, og er mellom 45-48 cm mankehøyde. Jeg vet ikke helt hvor lang hun er. Er det noen som har noen ide om hvilken str. som kunne passet henne (si gjerne hvilken str. dere har på deres hund og målene på hunden)?

Det står en tabell med raser og hvilke størrelser som skulle passe, men det er litt vanskelig å sammenlikne siden hun er blanding. Jeg tror hun kanskje er litt lik en cocker spaniel på størreelse, men er litt usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte hurtta dekken igår, og på devinedog.se står det en oversikt over raser og hvilken størrelse som passer hvilke raser. Du skal bare måle fra nakke til halefeste, og det er størrelsen du skal ha, altså antall cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte hurtta dekken igår, og på devinedog.se står det en oversikt over raser og hvilken størrelse som passer hvilke raser. Du skal bare måle fra nakke til halefeste, og det er størrelsen du skal ha, altså antall cm.

Ja,har sett den str.tabellen, men det er litt vanskelig å sammenlikne med en blandingshund som jeg ikke er helt sikker på str. i forhold til andre raser. Jeg får spørre om mamma kan måle henne i morgen :banana:

Er ikke helt sikker på om jeg skal kjøpe dekkenet heller enda. Går det ann å bruke det på skiturer, altså holder det varmen i snø, og samler det seg snø inni? Hun er normalt ikke veldig kald av seg, men når det er frostgrader ute, og snø, da ser det ut som hun er ganske kald ja :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Hurtta Pro på begge mine og er kjempefornøyd med det! Anbefales!

Tutta er 48 cm høy og veier 17 kg, og hun bruker størrelse 50 cm i dekken. Dekkenet sitter veldig godt med god klemme rundt midjen og stropper rundt bakbena så dekkenet ikke sklir av. Det er også snøring rundt halsen så man kan stramme inn og tilpasse, også har de smarte Hurtta folkene skjønt ta refleks er fornuftig :wub: .

Har ett bilde av henne, passer å ta det frem siden det snart er jul :banana: !

IMG_6370.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storpuddelen min har også det dekkenet og jeg er kjempefornøyd :lol: Og så ser det pent ut å!

Java er ca 50 cm høy og veier rundt 14-15 kg, hun har str 50. Det sitter helt perfekt på henne og det er jo som ann.myaussies sier litt muligheter til å tilpasse det litt. Tror nok din kunne hatt 50 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er det på sidene? Amiga passeer nok i størrelse 50, men hun er jo ikke så mange cm høy :lol:

Det står ingenting i størrelseskalaene om sidene nemlig :)

Tror de har egne str. til Dachs. De passer nok kanskje bedre. De er ganske lange på sidene, så det er en viss sjanse for at dekkenet i ord. str vil subbe bakken på en Corgi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de har egne str. til Dachs. De passer nok kanskje bedre. De er ganske lange på sidene, så det er en viss sjanse for at dekkenet i ord. str vil subbe bakken på en Corgi

Dachs dekken slutter på 47 cm og hun er allerede blitt 50/51. Så blir litt snaut, + dachs er tynnere og ergo blir dekkenet for kort på sidene (har prøvd :) ), jeg må lage mitt eget merke gitt.. bli grunder på corgi dekken.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dachs dekken slutter på 47 cm og hun er allerede blitt 50/51. Så blir litt snaut, + dachs er tynnere og ergo blir dekkenet for kort på sidene (har prøvd :) ), jeg må lage mitt eget merke gitt.. bli grunder på corgi dekken.... ;)

I see :P Finner ikke noe som passer til noen av mine jeg :lol:

Løsningen her er å kjøpe for store og sy inn selv. Begynner så smått å bli venner med symaskinen nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Hurtta og har både varmedekken og regndekken til begge mine :lol:

Ben bruker str 60. Han er 64 cm og veier 34 kg. Dekkenet sitter som et skudd på han.

Maja bruker str 36. Hun er 33 cm høy og veier i underkant av 6 kg. Sitter som et skudd på henne også gitt.

En ting jeg virkelig liker ved Hurtta dekkenene, er at det ser fint ut også. Mange dekken blir seende veldig klumpete og ubehagelige ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Om det er flere som har innspill med erfaringer eller fremgangsmåte er det bare å dele 🙂
    • Noen som har hund med Cushings sykdom? Får alle pelsløse flekker? 
    • Vell valpen, selvfølgelig. Kan du fortelle meg hvilken forskning som dette baseres på? For jeg kan bla opp med ganske så mange som beviser at valper skal sove mye og hvorfor dette er så viktig for en voksende valp. Hvorfor tror du babyer sover så mye? Bare for at foreldrene skal få litt pause? Så fint at du har fått minimale med skader, hjemme her er de på null. Å ha en grind er et viktig verktøy for mange for å beskytte valpen, ikke møblene sine. Veldig uheldig om en overtrøtt og overstimulert valp får i seg noe skummelt.  Ja friske valper har mye energi og det skal de få utløp for ila en dag, men det finnes en balanse. For heftig med turer og for mye aktivitet kan ha betydelige skader på både kropp og sinn for resten av livet. Og om vi skal leke med tanken din om at en valp har masse energi den må få ut og ikke burde stenges inne, tror du ikke en valp bare ville blitt destruktiv og sytete om den ble det? Men nei, de legger seg og sover fordi de er trøtt. Ro må hos mange valper læres og det er ikke alle som er like flink til det, og om man ikke lar de sove nokk går det over i uønsket atferd. Uansett ser ikke dette ut som noe vi blir enige om, så vi kan bare la det ligge  
    • Uenig har du selvsagt all rett til å være men hvem tror du det gagner mest at hvalpen sover mye? Eier eller hund? Jeg har en sterk mistanke om at det er førstnevnte som finner det praktisk at hvalpen skal sove mesteparten av døgnet.. For klart er det både praktisk og enkelt at hvalpen ‘sover’ mesteparten av døgnet ( denne ‘sovingen’ er gjerne et resultat av at hvalpen ikke har noe annet valg, innestengt som den er i bur eller binge).   Jeg har ennå tilgode å oppleve en valp som sover mesteparten av døgnet og jeg har hverken bur, binge eller andre stengsler i bruk. Skadene på innboet er etter overs 40 års hundehold aldeles minimale. Faktisk har kattene stått for mye mer ødeleggelser og de var aldri mer enn tre. (dette var katter som var frittgående). Friske hvalper har masse energi og da bør man som god eier  la de få utfolde energien på en for hvalpen god måte.ikke bruke ulike former for tvangsroing. Det gavner ikke hunden at man ‘elsker den helt ekstremt’ om man ikke omsetter denne ‘elskingen’ i for hvalpen/hunden meningsfylt tilværelse.. 
    • Jeg blir stadig overrasket over at så mange anbefaler hvalpekurs  til ‘alle’ uten å ha peiling på hva man egentlig sender valp/eier avgårde til.. Jeg nekter å tro at flesteparten av de som ivrer så for hvalpekurs, har fullstendig oversikt over alle disse ‘instruktørene’ fra Jæren   til Alta..og hva slags metoder de utsetter valp/eier for. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...