Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK valpeshow i Andebu

Miko

Recommended Posts

Skrevet
Miko ble 2.beste hannhund...

Hvem ble BIR da? :D

Og hvordan gikk det med Martine og Emil? noen som vet?

Og kullbroren til Mona??

Skrevet

Må bare si dere en ting.

I dag i Andebu var det en kjerring som hadde en bichon frise valp.

Hun gikk mot en annen hund i ringen, å hun kom da på andre plass.

Hu blei så sur at hu trampa ut av ringen å da mener jeg skikkelig tramping!

Både dommeren og ringsekretæren ropte etter henne at hun måtte kommet tilbake.

Men det gjorde hun ikke hun gikk til "stelle-bordet" sitt å "slang" valpen på bordet.

Dommeren kom bort å kjefta høyt på henne, at sånn gikk det ikke ann å oppføre seg...Det var jo tross alt bare et valpeshow.

Herregud jeg ble flau på hennes vegne :oops:

Folk sto bare å måpte :-o :-o :-o

Var det noen andre som fikk dette med seg???

Skrevet

Whaaat!! Stakkar liten da, valpen kan jo ikke noe for utseendet sitt og dommeren velger jo bare den som ser ut til å utvikle seg best. Er det mulig å bli så sur pga et valpeshow?! Eller en utstilling i det hele tatt? Noen mennesker har virkelig misforstått!

Skrevet
Må bare si dere en ting.

I dag i Andebu var det en kjerring som hadde en bichon frise valp.

Hun gikk mot en annen hund i ringen, å hun kom da på andre plass.

Hu blei så sur at hu trampa ut av ringen å da mener jeg skikkelig tramping!

Både dommeren og ringsekretæren ropte etter henne at hun måtte kommet tilbake.

Men det gjorde hun ikke hun gikk til "stelle-bordet" sitt å "slang" valpen på bordet.

Dommeren kom bort å kjefta høyt på henne, at sånn gikk det ikke ann å oppføre seg...Det var jo tross alt bare et valpeshow.

Herregud jeg ble flau på hennes vegne :oops:

Folk sto bare å måpte :-o :-o :-o

Var det noen andre som fikk dette med seg???

stilig da, det er jo et godt eksempel på at noe så absolutt ikke tåler konkuranse :):)

jeg var stofornøyd når vi stilte på NKK på bønes i vår og dommeren tok småen og plaserte henne som tredje beste tispe, synes det var helt topp.

sjokket kom når han tok de to tispene som stod forran meg og plaserte dem lengre bak og Småen pluttselig fikk cert og ble NUCH(da fikk mor den store skjelven :) ).

vi stilte den dagen mest for å få certet på Aiwa men det fikk hun ikke for domeren synes hun var for feit, mens småen dro avgårde med cert(og jeg som var fornøyd med å blir nr 3 av 6 tisper da :D ).

Eneste gangen jeg ikke blir fornøyd er når vi går ut av ringen med bare 1 blå sløyfe, men blir ikke sur av den grunn heller da.

Skrevet
Hva heter broren til mona?? Som skulle stilles?

Jeg var der.. Guro ble BIR og BIG 3.. Var gøy det.

Han heter Freesian Farko av Grunningen eller noe sånt :? Men han kom jo ikke!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvordan ser deres morgenrutiner ut med valp/hund før dere skal på jobb? Ønsker å høre litt hva andre gjør. valpen vår våkner som regel mellom 06-06.30. Vi tar han da ut i ca 15 min slik at han får gått på do, når vi kommer inn igjen så leker vi litt og trener på kommandoer før han får frokosten sin, så er det litt ut på do igjen før vi går inn, får litt hjernetrim og så er det inn i valpebingen når vi reiser på jobb. Hvordan legger dere opp starten av dagen deres?
    • @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...