Gå til innhold
Hundesonen.no

Leilighet i Oslo eller der omkring for oss med hunder.

ida

Recommended Posts

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Nei, vi vil gjerne ha en plass som er litt sliten fra før, vi. Litt gulvkaldt og gammeldagse dobbeltvinduer om vinteren er fint. Men en rå kjeller med vegg til vegg tepper fra 70 tallet og muggsopp på badet, kan vi bare ikke bo i. Ingvild har astma og vegg til vegg tepperog mugg og sopp er døden, bokstavlig talt. Gamle hussom ikke er pottetette, er derimot fine å bo i. Vi får bare håpe det finnes noe der ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg føler med deg, vært der selv rett før sommern. Det var ikke lett å få seg et greit krypin når jeg har hund. Jeg ringte mange, fikk komme på visning men enten var hund uaktuelt, eller så var det et type "muggsoppsted" som du nevner over her.

Satt inn annonse på finn.no, og det gikk nesten en mnd før jeg fikk napp. Da var det et par, politifolk begge to, som lot meg få leie deres veldig koselige leilighet. Jeg hadde lett i flere mnd, og begynte å svette litt.

Jeg skal si fra om jeg kommer over noe, og masse lykke til. Håper det ordner seg for deg og dine så snart som mulig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk ikke så bra. Det var en liten kjeller som luktet fukt og mugg og var aldeles ufyselig møkkete. To små glugger øverst på veggen, var alt av vinduer. Nei, der kunne vi bare ikke bo :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, håper det ordner seg for dere! Jeg driver selv og leter litt sånn halvveis, samt at jeg leter etter jobb i tillegg, også jeg har ikke så hastverk, heldigvis. Det må da ordne seg på et vis. Skal heller si i fra om jeg kommer over noe, og så krysser jeg fingre og tær for dere. :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Takk for alle gode tanker. I dag skal vi ut til Enebakk og titte på et lite hus. De hadde hunder selv og ønsket mine velkommen. Grei bussforbindelse til skolene våre og byen og et helt eget hus høres ut som en drøm. Å kunne gå rett ut i skauen er heller ikke å forakte. Nå har vi sett på så mye ekkelt og trangt og ønsker så veldig å finne noe vi både har råd til og lyst til å bo i ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gode tanker. I dag skal vi ut til Enebakk og titte på et lite hus. De hadde hunder selv og ønsket mine velkommen. Grei bussforbindelse til skolene våre og byen og et helt eget hus høres ut som en drøm. Å kunne gå rett ut i skauen er heller ikke å forakte. Nå har vi sett på så mye ekkelt og trangt og ønsker så veldig å finne noe vi både har råd til og lyst til å bo i :lol:

Gikk det bra?? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

JAAAA :ahappy: Først valgte de noen andre og vi fortsatte vår jakt på hybler på frogner, hus på Nesodden (det er laaaangt), merkelige telefon og mail hustilbud :ahappy: . Onsdag ringte huset i Enebakk igjen og sa at hun som hadde fått det, plutselig ikke ga lyd fra seg, eller svarte på henvendelser, så ville vi fortsatt ha det? Det ville vi jo og torsdag var vi der ute for at IA skulle få se det og være med på valget og hundene måtte jo også møtes, siden de skal bo på samme tun. Alt gikk bra, så nå flytter vi på landet. Litt merkelig å bruke adventstiden på å pakke, sortere, kaste, rydde og ikke henge opp en eneste stjerne i vinduet, for vi vil kjøpe helt nye stjerner til helt ny bolig ... Det er forresten utrolig hvor mye dritt som samler seg på åtte år :D

Noen som har lyst til å stille opp med bil og muskler neste helg, kanskje? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,vi bor jo i hus nå, så tanken på å bo i noens kjeller, var ikke så hyggelig. Hundene er helt sikkert også glade for å slippe å bo i en bygård, der frislipp i parken er toppen av lykken... Den store utfordringen nå, er å få et stort hus fullt av dill dall og rot, til å passe inn i et lite dukkehus med svært begrensete lagringsmuligheter. Tror jeg skal smiske med søstr mi, for å få henne til å passe på bunadene våre. Det er rart hva som blir en greie, liksom...

Har jeg sagt at vi har tomt nesten helt ned til Langenvann der hunder og folk kan bade hele sommeren? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,vi bor jo i hus nå, så tanken på å bo i noens kjeller, var ikke så hyggelig. Hundene er helt sikkert også glade for å slippe å bo i en bygård, der frislipp i parken er toppen av lykken... Den store utfordringen nå, er å få et stort hus fullt av dill dall og rot, til å passe inn i et lite dukkehus med svært begrensete lagringsmuligheter. Tror jeg skal smiske med søstr mi, for å få henne til å passe på bunadene våre. Det er rart hva som blir en greie, liksom...

Har jeg sagt at vi har tomt nesten helt ned til Langenvann der hunder og folk kan bade hele sommeren? :ahappy:

Hmpff lite dukkehus, due030.gif*titte seg rundt i huset på 55 kvm*

Dere kommer til å stortrives! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmpff lite dukkehus, due030.gif*titte seg rundt i huset på 55 kvm*

Dere kommer til å stortrives! :blink:

Vet du hvor det er? 65 kvm, skråtak oppe og ingen plass til klesskap, ingen boder, eller loft, men alt dette er bagateller. Huset er kjempekoselig, godt og varmt, naboene (huseierne) på tunet er hyggelige og IKEA kommer til å ha fine løsninger på hvor vi skal putte klær og slikt. Dukkehus er flott :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvor det er? 65 kvm, skråtak oppe og ingen plass til klesskap, ingen boder, eller loft, men alt dette er bagateller. Huset er kjempekoselig, godt og varmt, naboene (huseierne) på tunet er hyggelige og IKEA kommer til å ha fine løsninger på hvor vi skal putte klær og slikt. Dukkehus er flott :wub:

Jeg så annonsen og huset så jo innmari koselig ut og det er jo bra å se på hus om vinteren, det er liksom ikke så lett å skjule at huset er kaldt som rakkern på den årstiden. Området er kjempefint så dere kommer til å få det bra der, det er jeg sikker på!

Klesskap er oppskrytt, ifølge.... kremtkremt.... meg.... :wub::blink:

Elfatrådhyller, hjemmesnekret hyllesystem med klestang under osv osv duger som bare det. (Fordi jeg ikke har giddet å mekke klesskap. :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...