Gå til innhold
Hundesonen.no

Problemer med å være hjemme alene


meika

Recommended Posts

Da vi fikk Laika hadde hun litt problemer med å være alene hjemme men vi trente på dette og etter en stund gikk det hlet fint å være hjemme alene i 6-7 timer.

Så fikk vi Fenris, og i starten gikk det også helt fint å ha de to hjemme alene, det var ingen lyd fra noen av dem og begge lå og sov når vi kom hjem.

Men så, plutselig som lyn fra klar himmel har begge to begynt å bråke når vi er borte, Laika uler og Fenris bjeffer og de vi leier av holder på å bli gale :hmm:

Så spørsmålene mine er da, er det noen som vet hva som kan ha utløst at de plutselig har problemer med det?

Og må jeg starte heelt fra bånn av med hjemme alene trening nå? Jeg regner egentlig med at jeg må det :aww: og har såvidt begynt igjen i dag med å gjør eprosedyren som om jeg skal gå på jobb selv om jeg bare skal ut for å sjekke posten ect.

Er jeg borte mer en 3 min så begynner de.. :lol:

Jeg har forandret litt på rutinen nå (begynte i dag så det er ikke det som har utløst det) med å flytte burene og dem inn på soverommet så de kan gå løs mens vi er borte. Jeg håper at det kan hjelpe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva som kan ha skjedd, men det kan være at de kjeder seg, viss du ikke har leker så de kan leke med, så kan de begynne å bjeffe.

Viss du får en leke der hunden(e) skal prøve å få ut mat/godbit ut av en leke kan de bruke tiden på den så kan det hende de blir mer opptatt av leken enn å ule og bjeffe :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke gi dem ting de evt. kan begynne å sloss om når jeg ikke er hjemme. Mat uten oppsyn syntes jeg er en dårlig idê da Fenris har vist tendenser til mataggresjon. Begge er veldig egne når de ligger med en leke osv.

Men uansett, problemet er løst. SIden jeg enda ikke har fått kontakt med eier til Fenris som skulle gi meg tilbakemelding ang. overtakelse og omregistrering av Fenris (har prøvd å ringe, sende meldinger mail osv i 3 uker) så reiser han hjem i morgen. For de som kjenner til historien Laika så orker jeg ikke to!

I morgen kommer det en som er i fam. med eier til oslo så da sender jeg han hjem med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke gi dem ting de evt. kan begynne å sloss om når jeg ikke er hjemme. Mat uten oppsyn syntes jeg er en dårlig idê da Fenris har vist tendenser til mataggresjon. Begge er veldig egne når de ligger med en leke osv.

Men uansett, problemet er løst. SIden jeg enda ikke har fått kontakt med eier til Fenris som skulle gi meg tilbakemelding ang. overtakelse og omregistrering av Fenris (har prøvd å ringe, sende meldinger mail osv i 3 uker) så reiser han hjem i morgen. For de som kjenner til historien Laika så orker jeg ikke to!

I morgen kommer det en som er i fam. med eier til oslo så da sender jeg han hjem med han.

Så synd, han var så kul! Men jeg skjønner deg veldig godt, og håper han får det bra :)

Også får du mye bedre tid til å jobbe masse med Laika og få en flott hund ut av henne, før du må begynne å jobbe med en ny hund;) Dog har du nok lært masse av den perioden med begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd, han var så kul! Men jeg skjønner deg veldig godt, og håper han får det bra :)

Også får du mye bedre tid til å jobbe masse med Laika og få en flott hund ut av henne, før du må begynne å jobbe med en ny hund;) Dog har du nok lært masse av den perioden med begge to :)

Ja det er veldig trist.. Men nå har jo jo facinerene nok problemer med å bli kvitt han for de driver å utsetter det hele tiden. Blir helt oppgitt jeg.

Ja, planen var aldri å få en ny hund før Laika var 2 år, og iallfall IKKE en unghund mens Laika enda var unghund.. Men jeg er for bløthjertet :)

Men jeg har tatt til fornuft nå og insett at selv om jeg gjerne VIL hjelpe alle hunder med et godt så må jeg tenke litt på megselv også. Det var ikke SÅ kult å bruke halve døgnet på å trene og gå milelange turer. Neste hund blir en plysj med vattinvoller (nei, nå tuller jeg. Men jeg er litt fed-up for øyeblikket)

Laika er meldt på terapihund kurs og vi må jobbe med å få inn dne fornuften og lydigheten som forsvant fra henne da Fenris kom i hus! Ser veldig frem til å ha overskuddet til å virkelig jobbe ordentlig med henne igjen!

Og det er to blandinger, Laika er blanding Border Collie/ Golden retriver og Fenris er blanding av (øst eller vest) sibirsk Laika, Hedehund (som forøvrig og er en blandings"rase") og en ting til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...